11 Reacties
2 dagen geleden
Bij de eerste alleen kv gedaan, geen stuwing helemaal niks. Bij de jongste 2 dagen bv geprobeerd maar hij viel alleen maar af en daardoor stress bij mij. Direct over op kv en opnieuw nergens last van, geen stuwing niks.
Mijn ervaring is dan ook dat er in mijn lichaam niks gebeurde..
2 dagen geleden
Hier een mama die direct gekozen heeft voor kunstvoeding en nu weer.
Ik heb op dag 3 na de bevalling stuwing gekregen. Mn borsten gekoeld met bevroren zoogcompressen en een strakke bh gedragen. Toen was het binnen 2 dagen ook gewoon over.
2 dagen geleden
Als kraamverzorgende behoorlijk wat ervaring met stuwing en geen kunstvoeding geven. Advies vanaf het begin strakke sportbh aan. Wil je een nieuwe aan dan ook met bh aan douchen en pas daarna verwisselen. Witte koolbladeren waren vrouwen enthousiast over. Koude coolpack kan ook maar draagt wat minder comfortabel.
2 dagen geleden
Bij eerste kindje volledig kv gegeven, nou ok, twee dagen bv geprobeerd- lukt mij niet. Derde dag stuwing, bloed, koorts en ik was klaar mee.
Nu tot week 30 dacht ik dat ik ga volledig kv geven maar toch besloot ik om bv proberen- als het lukt dan fijn als niet prima- we hebben alle flessen en kv ook thuis.
Ik wil uiteraard ook kijken als ik in het nacht kan kv geven ipv bv (en dan kolven) En door de dag bv - heeft iemand hier ervaring mee?
2 dagen geleden
Waarom zou je borstvoeding met kunstvoeding afwisselen als je zelf gewoon genoeg produceert? Als je kunstvoeding gaat introduceren dan gaat je eigen productie alleen maar minder aanmaken (want je lichaam maak op een gegeven moment alleen aan wat eruit gehaald word), dus ik zou kiezen voor 1 van de twee. Je geeft borst of kunstvoeding
2 dagen geleden
Reactie op BehulpzameVogel483473
Bij eerste kindje volledig kv gegeven, nou ok, twee dagen bv geprobeerd- lu ...
Hetgeen je noemt, stuwing, bloed, koorts (verhoging door de stuwing), dat hoort in het begin er echt wel een beetje bij hoor, pas na 3 maanden gaat borstvoeding meer vanzelf en is alles een gestabiliseerd.
gisteren
Reactie op margarethd
Waarom zou je borstvoeding met kunstvoeding afwisselen als je zelf gewoon g ...
Dit was nou volgens mij de reactie waar topicstarter niet bepaald op zat te wachten. Onbewust promoten van borstvoeding wetende dat zij aangeeft dit niet te willen.
Overigens kun je prima afwisselen! Er zijn genoeg vrouwen die ondanks het blijven proberen met borstvoeding, toch niet genoeg op gang krijgen om in de behoeften te voorzien. Onze kraamverzorgende adviseerde om wanneer het KAN, de borstvoeding te geven en indien het te weinig is dit aan te vullen met kunstvoeding. Dit was ook tevens het advies van de neonatologie.
gisteren
Wij gaan voor kunstvoeding. Ik denk dat ik in het ziekenhuis wel wil proberen aan te leggen, om het te ervaren maar ik weet dat ik uiteindelijk geen borstvoeding wil geven. Dus ik ga het dan waarschijnlijk proberen en ervaren maar denk dat ik daarna direct over stap op kunstvoeding. Wij gaan voor eigen merk v.d Kruidvat
gisteren
Reactie op margarethd
Waarom zou je borstvoeding met kunstvoeding afwisselen als je zelf gewoon g ...
Nou dat denk ik niet, daarom ik zei dat in het nacht kijk ik voor optie kolven en mijn man neemt voeding over met kv.
Ik vond persoonlijk niet gek om alle twee te doen.
gisteren
Hier op dag 4 en 5 stuwing maar al die tijd een strakke bh gedragen. Nooit echt ‘last’ van gehad of iets mee moeten doen. Was zo weer voorbij.
Ik wil nu wel borstvoeding proberen maar ben ook voorstander van bij voeden waar nodig. Je hebt er niks aan als je kindje dusdanig verzwakt en afvalt dat je terug moet naar het ziekenhuis. We gaan zien hoe het loopt.
Ik voel er weinig voor om aan een borstkolf te hangen de hele dag 🥴 dus als het gewoon niet goed op gang komt pakken we de flesjes er weer bij.