25 Reacties
3 dagen geleden
Heee, ik heb ook een goede hb en lage ferritine (25). Ik heb het telefoontje van de verloskundige afgewacht en bij mij was het voldoende om voor nu aan de Floradix te gaan. Maar ik zou dat gewoon even overleggen met je verloskundige. Van ijzertabletten kun je namelijk wel erg verstopt raken..
3 dagen geleden
Hi,
Ik heb hetzelfde. Goede HB en ferritine op 11. Ik had de verloskundige een berichtje gestuurd en die adviseerde inderdaad om Floradix te nemen (kun je gewoon bij de drogist halen).
3 dagen geleden
Reactie op denavk
Heee, ik heb ook een goede hb en lage ferritine (25). Ik heb het telefoontj ...
Ja ik hoorde inderdaad ook wel over bijwerkingen van de tabletten.. Ik eet ook geen vlees dus ik wil zsm actie ondernemen maar kan lastig inschatten hoe 'ernstig' deze lage waarde is. Mochten ze niet bellen dan bel ik zelf even voor overleg voordat het weekend is. Dankje voor je reactie!
3 dagen geleden
Dit is je ijzer voorraad. Zou beginnen met aanvullen. Mijn hb was ook prima, maar te lage ferritine.
Je hebt deze nodig om je hb op pijl te houden. Straks ook voor je bevalling (bloedverlies) en eventueel borstvoeding. Kan met mildere middelen zoals gentle iron, ijzer bisglycinaat. Nano ijzer is idd heftig en heeft veel bijwerkingen en meestal pas nodig bij bloedarmoede.
2 dagen geleden
Ik heb hetzelfde, Hb 8.1 en ferritine op 8, heb ferrofumaraat voorgeschreven gekregen 1 tablet per 2 dagen, kan best vervelende bijwerkingen krijgen werd ik wel voor gewaarschuwd dus ben benieuwd! Wordt jullie bloed nog een keer opnieuw getest voor de bevalling?
2 dagen geleden
Ik heb ook een ferritine op 8, en deze week begonnen met ijzertabletten. Was een beetje bang voor bijwerkingen maar tot nu toe geen last van. Ik vind het wel fijn om het in de ochtend in te nemen met een cracker ipv op een helemaal lege maag. Dat schijnt ook te helpen tegen eventuele misselijkheid. Ik moet over 6 weken opnieuw bloedprikken.
2 dagen geleden
Mijn HB was 7.3 en ferritine 10, de internist heeft mij ijzerpillen voorgeschreven en had het over een ijzerinfuus als de pillen niet genoeg zouden helpen.
2 dagen geleden
Reactie op GeïnteresseerdeSpar001510
Over welke bijwerkingen hebben jullie het bij de pillen?
Mijn HB waarde was 5.8 en mijn ferritine was 10. Ik heb nu ijzertabletten van de verloskundige met hoeveelheid 200mg. Hier zijn de bijwerkingen bij mij: misselijk tot zo'n 3 a 4 uur na ijzertablet, urine en ontlating verkleuring, obstipatie en extreme maagzuur wat alleen wegtrekt met een maagtablet of maagbeschermer.
2 dagen geleden
Reactie op Daphne vdS
Mijn HB waarde was 5.8 en mijn ferritine was 10. Ik heb nu ijzertabletten v ...
Ik vraag me dan af of er alternatieven zijn want ik slik ze veel minder vaak vanwege erge obstipatie en maagzuur
2 dagen geleden
Ik vraag me dan af of er alternatieven zijn want ik slik ze veel minder vaa ...
Het ligt er denk ik heel erg aan hoe je HB waarde en ferritine is. Ik slik ze om de dag dus heb 1 dagje tussendoor om bij te komen. Ik weet wel dat sommige vrouwen gentle iron gebruiken van de natuurwinkels. Maar ook daar hoor je bijwerkingen over. Enige waar ik denk dat je misschien minder of geen bijwerkingen van hebt is een ijzer infuus, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik het zelf niet heb gehad.
2 dagen geleden
Mijn HB was normaal maar mijn ferretine is extreem laag (3,84). Heb 4x per week ijzerbisglycinaat en 3x ferrofumeraat voorgeschreven gekregen en ferro limonade drinken.
Maar het ding is, ik ben inmiddels 32 weken zwanger en ben bang dat ik het niet op tijd voldoende naar bovenkrijg. Iemand tips?
2 dagen geleden
Over welke bijwerkingen hebben jullie het bij de pillen?
Misselijkheid, obstipatie en verkleuring van je ontlasting. Als de misselijkheid niet na 2 weken weg was mocht ik opnieuw contact opnemen om alternatief te bespreken
2 dagen geleden
Reactie op Daphne vdS
Het ligt er denk ik heel erg aan hoe je HB waarde en ferritine is. Ik slik ...
Ik gebruik het nu 2/3 keer per week. Binnenkort bloedprikken hopend dat het niet heel veel omlaag is gegaan
2 dagen geleden
Reactie op sws95
Wat is je hb-waarde?
Geen idee, maar de VK zei dat de HB waarde goed was
2 dagen geleden
Ik gebruik het nu 2/3 keer per week. Binnenkort bloedprikken hopend dat het ...
Hier ook met 35 weken weer opnieuw prikken. Ik verwacht met de ijzertabletten juist eerder dat het omhoog gaat dan omlaag. Nog even afwachten dus en hopen dat ons lichaam snel het ijzer herkend en niet zoveel bijwerkingen meer te verduren krijgt🤞🏼