7 Reacties

5 maanden geleden

Dit zou ik ook heel graag willen!

5 maanden geleden

Ik had buskruit met muisjes gelezen. Vond ik erg informatief. Buskruit met Muisjes is geschreven door drie vriendinnen, alle drie moeder, met de bedoeling om moeders door de laatste weken van de zwangerschap en de eerste onzekere maanden met de baby te helpen. Zoals de titel al doet vermoeden is het boek geschreven met een knipoog.

5 maanden geleden

Het is net een wat ander boek, maar ik vond Oogst van Beatrijs Smulders heel prettig om te lezen / luisteren in het begin van mijn zwangerschap. Beatrijs heeft twee autobiografische boeken geschreven, bloed en oogst, over haar leven. Ze begint in haar relatie tot seks en hoe ze opgroeit met een groot gevoel van onrecht voor de vrouwen in haar omgeving die te maken krijgen met seksueel geweld. Hieruit vormt haar persoonlijkheid en later begint ze een verloskundige praktijk. In Oogst wordt ze zelf moeder en beschrijft zowel de plaats van vrouwen in de maatschappij, het bijstaan van vrouwen in bevallingen en haar eigen bevalling op zo'n mooie, krachtige en fijne manier dat ik oprecht uit zie naar mijn bevalling en haar zienswijze mij eigen probeer te maken. Het boek is feministisch, verhalend, autobiografisch, een fijne weglezer maar ook een goed opiniestuk. Ik houd er wel van.

5 maanden geleden

positief bevallen -> aanradertje

5 maanden geleden

Slaaptips voor baby's!

5 maanden geleden

Boek van verlosmoeder

5 maanden geleden

Borstvoeding compleet handboek voor ouders En ik heb ook positief over bevallen gelezen die vond ik ook fijn!