18 Reacties

6 maanden geleden

Ik probeer nu eerst gember pillen, vitamine b6 en evt reistabletjes. Dat werkt voor mij nu goed. Maar je kan altijd je vk of huisarts bellen voor medicatie. Alleen ik begreep dat je van die medicatie ook vrij suf kan worden

6 maanden geleden

Hee wat super vervelend voor je! Ik had precies hetzelfde rond 6 weken (ben morgen 8 weken). Ik voelde me zo slecht dat ik me ook echt een beetje zorgen ging maken. Kon alleen maar liggen en niets eten, heel misselijk en hele erge buikpijn (constipatie). Idd dat gevoel van, gaat dit nog wel over en hoe hou ik dat dan vol? Heb toen de vk gebeld en die raadde aan met suprimal te starten. Heeft voor mij erg goed gewerkt, na ruim een week flink ziek te zijn geweest klaarde ik weer op. Alleen word je er wel erg moe van inderdaad dus in combi met werk of autorijden minder handig. Ik zou het zeker aanraden om wel even te proberen. Die misselijkheid is vreselijk. En contact opnemen met de vk kan altijd, al is het maar om het even te kunnen delen. Vond de geruststelling dat het er allemaal bij hoort ook al erg fijn. Veel sterkte en beterschap ❤️

6 maanden geleden

Ik slik sinds een week weer suprimal (bevat meclozine, zelfde als wat de huisarts kan voorschrijven maar dan veel goedkoper), ben nu 7 weken. De suprimal zorgt dat ik niet meer moet overgeven, maar ben ondanks dat ik het 2x per dag neem nog goed misselijk. Vorige zwangerschap begon dit pas later, maar heb ik het wel de hele zwangerschap nodig gehad. Er is nog een ander middel, maar dat heeft niet de voorkeur. En je kan het nog icm b6 pillen en gember pillen nemen.

6 maanden geleden

Reactie op mikie

Ik probeer nu eerst gember pillen, vitamine b6 en evt reistabletjes. Dat we ...
Dankjewel voor je reactie! Gemberthee heb ik geprobeerd, maar misschien helpen tabletten beter. Ik ga het proberen.

6 maanden geleden

Reactie op Rianne_94

Hee wat super vervelend voor je! Ik had precies hetzelfde rond 6 weken (ben ...
Dankjewel voor je lieve berichtje, hier kan ik wel wat mee!

6 maanden geleden

Reactie op Rianne_94

Hee wat super vervelend voor je! Ik had precies hetzelfde rond 6 weken (ben ...
Weet je nog hoelang de vermoeidheid en suffige gevoel aan hield? Ik ben bijna 9 weken maar nog altijd heftig misselijk en beroerd. Dus overweeg toch iets te gaan nemen, want icm m'n dochtertje van 2,5 is het soms best pititg. Maar a.s. dinsdag moet ik weet gewoon werken😅

6 maanden geleden

De medicatie maakt idd vermoeid, beetje dizzy in je hoofd. Ze zeggen wel dat dit na een week ongeveer beter wordt als je lijf eraan went. Ik heb via de poli in het ziekenhuis gevraagd of er medicatie mogelijk was. Met 6 weken kwam het zo heftig opzetten dat ik niet meer kon functioneren. Werken en een kindje van 3 thuis entertainen was gewoon niet te doen. Het helpt echt tegen de misselijkheid alleen nu erg moe. Hopelijk wordt dat ook snel beter. Ben terug begonnen met 1 per dag. Gelijk 2 stuks was te heftig qua bijwerkingen.

6 maanden geleden

Reactie op MamaAmber

Weet je nog hoelang de vermoeidheid en suffige gevoel aan hield? Ik ben bij ...
Ach zooo naar voor je! Vooral de 1e paar dagen dat ik het nam had ik die vermoeidheid, heel veel geslapen, ook overdag. Maar ik nam gelijk 2x daags (ochtend en avond) omdat ik zo vreselijk misselijk was. Al snel merkte ik dat 1 keer per dag ook voldoende was. Toen werd het minder, misschien door lagere dosering of misschien gewenning. Nu gebruik ik het even niet. Wel misselijk met vlagen maar niet meer zo beperkend. Als je je zo slecht voelt zou ik het sowieso proberen en dan misschien eerst starten met 1 tablet of zelfs een halve (breukstreep). De misselijkheid lijkt me erg zwaar met de zorg voor je dochtertje erbij. En dan heb je nog ff 2 - 3 dagen om te kijken wat het met je doet voor je weer moet werken. Vermoeidheid vond ik minder erg dan de misselijkheid/beroerd zijn.. Beterschap!!

6 maanden geleden

Reactie op Rianne_94

Ach zooo naar voor je! Vooral de 1e paar dagen dat ik het nam had ik die ve ...
Super fijn je reactie, hier heb ik echt wat aan! Dank je wel🥰

6 maanden geleden

Inmiddels gestart met Suprimal na overleg met de verloskundige gister. Gebruik het nu bijna 24 uur merk al verschil! Super fijn. Wel enorm moe en wat suf, maar dat is het waard t.o.v. die extreme misselijkheid

6 maanden geleden

Reactie op MamaAmber

Inmiddels gestart met Suprimal na overleg met de verloskundige gister. Gebr ...
Superfijn te horen! Wat een opluchting he. Dat moe zijn is het echt waard tov zo misselijk zijn vond ik zelf, en wordt denk vanzelf minder!! Beterschap nog! ❤️

6 maanden geleden

Na een paar ochtenden overgeven heb ik ook de verloskundige gebeld, was heel fijn want ik kreeg allerlei tips. Suprimal is een optie, maar maakt inderdaad suf Maar door even mijn eetpatroon door te nemen gaf mij dit wel nieuwe inzichten. Yoghurt at ik altijd als ontbijt, maar zuivel kan een trigger zijn voor overgeven, dus daar ben ik mee gestopt. Toastjes in mijn nachtkastje, zodra ik wakker wordt eet ik een toastje. Wanneer je wel trek hebt, lekker eten waar je zin in hebt, je lichaam vraagt er niet voor niks om.

6 maanden geleden

Ik heb de huisarts gebeld toen de misselijkheid bleef aanhouden, en ik moest wel overgeven dagelijks meerdere keren. Om uitdroging te voorkomen optijd aan de bel trekken! Ook toen de medicijnen nauwelijks wat deden opnieuw gebeld voor andere medicatie. Bij tweede zwangerschap gebeld en aangegeven wat ik de eerste zwangerschap had geslikt, en dat meteen weer opnieuw in huis gehaald. Met vierde zwangerschap(2de miskraam) weer meteen met de medicagie begonnen toen ik het voelde opkomen. Heb nu de medicatie ook weer in huis voor als de misselijkheid gaat toe nemen.

6 maanden geleden

Mijn huisarts schrijft pas medicatie voor als ik meerdere keren per dag zou spugen voor meerdere dagen. Anders is het helaas uit zitten. Je kan altijd de vk bellen voor extra tips.

6 maanden geleden

Reactie op Mikellie

Mijn huisarts schrijft pas medicatie voor als ik meerdere keren per dag zou ...
Wat idioot zeg! Als je niet goed functioneert door de misselijkheid is dit reden genoeg om bijvoorbeeld suprimal te nemen. Kijk maar bij Lareb, dit is niet gevaarlijk voor de baby. Er zijn ook andere middelen, die geven een klein risico of zijn onvoldoende onderzocht. Maar surpimal kan geen kwaad (als de huisarts het voorschrijft heet het meestal emesafene). Ik zou het met je vk overleggen, je kan dit gewoon bij de drogist kopen.

6 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap eerst suprimal gebruikt. Dat hielp niet. Daarna emefasene via de huisarts, dat hielp ook niet. En daarna was het einde zwangerschap ivm MA..

6 maanden geleden

Reactie op Rianne_94

Superfijn te horen! Wat een opluchting he. Dat moe zijn is het echt waard t ...
Dank je wel!