50 Reacties
6 maanden geleden
Eerste maand thuis, dan elke week 1/2 dagen minder, week voordat en week nadat ik aan het werk ga is hij ook thuis
6 maanden geleden
Reactie op S2014
Ik woon in Noorwegen en mijn vriend krijgt eigenlijk 3 maanden verlof. Maar ...
Zoo een drieling dat lijkt me pittig
6 maanden geleden
Mijn man zal drie weken thuis blijven samen met mij.
Daarna hij zal 3/4 dagen per week werken.
Ik ga alle ouderschapsverlof in 茅茅n keer gebruiken + vakantie, dus moet naar werk terug in augustus.
Vanaf augustus m鈥檔 man zal 3 dagen per week werken (ouderschapsverlof) en ik heb contract voor 32u dus 4 dagen.
6 maanden geleden
Hier deze x 3 weken omdat we al een kleintje hebben rondlopen. Bij de eerste twee weken gedaan en zeker aan te raden! Je hebt eerst kraamzorg en als daarna de kraamzorg 茅n je partner tegelijk verdwijnen kan dat best pittig zijn, ineens er alleen voor staan. Daarnaast is het zo mooooi om samen even van elkaar te genieten, elkaar te helpen. Je kan ook echt nog alle ondersteuning gebruiken want ik kon na 5 dagen pas weer fatsoenlijk lopen, maar dat kan ook langer duren. Neem de tijd! X
6 maanden geleden
Mijn vriend was drie weken thuis en dat was voor ons perfect!
De eerste week heb ik snel kunnen herstellen doordat mijn vriend de nachten op zich nam (dankzij flesvoeding).
Als de tweede geboren wordt is onze eerste 11 maanden, dus ik ben benieuwd of we dan ook genoeg hebben aan drie weken..
Wel super fijn dat mijn vriend nu nog 1,5 jaar lang een dag (betaald) minder kan werken.
6 maanden geleden
Reactie op GedreveneFluistering288475
Ze krijgen toch tegenwoordig 7 weken?
Het is geloof ik afhankelijk van in welke sector je werkt. Mijn vriend krijgt bijvoorbeeld 13 weken betaald ouderschapsverlof.
Je mag zelf kiezen of je dat gelijk opmaakt of niet. Je kan ook voor een x aantal weken een dag per week minder gaan werken.
6 maanden geleden
Bij de eerste is mijn man 6 weken thuis gebleven en dat doen we nu weer. Het is niet niks wat er allemaal op je af komt en als het een optie is zou ik het zeker aanraden.
6 maanden geleden
Ik hoop dit keer op 2 weken! Vorige keren was het 3 dagen en 2e keer was 1 dag later haha..
Hij helpt wel nog paar weken veel mee door eerder thuis te komen maar heeft eigen zaken dus is het soms wat lastiger om langer thuis te zijn.
Maar dit keer geen zomer en dus vakanties dus laten we hopen op 2 weken fulltime thuis馃ぉ馃ぉ
6 maanden geleden
Bij de eerste geloof ik 5 weken fulltime en bij de tweede 3 weken en daarna eerst nog maar 2 dagen ofzo werken en daarna 3
6 maanden geleden
Vorige keer 6 weken en daarna een jaar lang 1 dag in de week! Dus neem aan nu weer
6 maanden geleden
Mijn man is 6 weken thuisgeweest voor onze eerste en heeft daarna elke week een dag ouderschapsverlof opgenomen. Eerst betaald, nu onbetaald ouderschapsverlof. Voor ons heel fijn, mede daardoor is de verdeling in taken thuis echt wel 50-50 geworden. Nu voor de tweede zelfde plan! Het is duur, dus het moet wel kunnen. Gelukkig kan dat hier en zeggen wij dan het is maar geld dat verdienen we later wel, deze tijd krijgen we niet terug.