8 Reacties

Ligt er ook een beetje aan hoe close je bent, hoe vaak per jaar zie je ze, kom je op de verjaardag etc

Reactie op SprankelendeFluistering055289

Ligt er ook een beetje aan hoe close je bent, hoe vaak per jaar zie je ze, ...
Oom en tante 2 x per jaar en nichtje soms 1 x per jaar of helemaal niet

2 dagen geleden

Over van te voren bespreken: bedenk je wat je met hun antwoord zou doen. Stel ze zeggen dat ze het niet fijn vinden, ga je dan de naam veranderen? Als dat niet goed voelt, zou ik het gewoon niet met ze bespreken. Wij gaan ons kindje dezelfde naam geven als mijn oma en ik kies er bewust voor dit niet te bespreken met haar. Ik weet bijna zeker dat ze geen bezwaar heeft, maar als ze bezwaar zou hebben, zou ik het heel erg vervelend vinden om een andere naam te moeten kiezen. Ik denk al echt na over de kleine in mijn buik met die naam.

2 dagen geleden

Reactie op BourgondischeVuurvlieg332096

Oom en tante 2 x per jaar en nichtje soms 1 x per jaar of helemaal niet
Daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Als je ze nou wekelijks op de koffie had was het misschien een beetje gek, maar je ziet ze nauwelijks. Mochten ze erom vragen, je vind het een prachtige naam en het voelde goed voor je kleintje

gisteren

Ik heb een nicht waarvan haar zoon de naam James heeft. Wij hebben zelf James ook op het lijstje gehad maar we hebben er toch voor gekozen om de naam als tweede naam te gebruiken. Ik zie mijn nicht niet vaak, alleen met verjaardagen bijvoorbeeld maar toch voelde het niet goed om hem als eerste naam te gebruiken.

gisteren

Hoe oud is je nicht? Want als ze al volwassen is zou ik het sowieso niet bespreken en gewoon doen. Ik denk dat het dan voor jouw tante en nicht eerder als iets heel moois zou kunnen voelen dan iets vervelends!

Reactie op denavk

Hoe oud is je nicht? Want als ze al volwassen is zou ik het sowieso niet be ...
Ze is al ruim in de twintig!

6 uur geleden

Ik denk dat het (helemaal aangezien jouw nicht al volwassen is) alleen maar een eer is en dat zij er geen probleem van zullen maken. Maar het siert wel als je ze vantevoren in zou lichten, dat het niet als een verassing komt voor ze. Iets in de trant van: "we vinden dat tante zo een mooie naam heeft gekozen en haar dochter vinden we ook zo leuk, dat wij dezelfde naam gaan gebruiken voor onze dochter".