11 Reacties

2 dagen geleden

Ik volg want geen tips. Ik heb daarnaast ook veel last van keelpijn ‘s morgens, trekt dan na het opstaan langzaamaan weg

2 dagen geleden

Juppp al weeeeeeken. Toch maar voor de nacht telkens 1x kinder-xylo neusspray anders is het echt geen doen
Ja ik heb het al maanden. Schijnt volgens de huisarts erbij te horen. Nu ook een zware verkoudheid eroverheen. Vreselijk! Ik gebruik soms gewoon echte neusspray. Niet al te best maar het gaat anders gewoon niet.

2 dagen geleden

Ja ik ook, het begon eind nov met een flinke verkoudheid. Daarna overdag niks aan de hand en snachts inderdaad alles dicht. Ene nacht erger dan de andere nacht. Ik gebruik de zoutspray met menthol erin. En heb voor mocht de bevalling beginnen wel die met Xylometazoline in mn vluchttas/thuis want als mn neus dan zo dicht zou zitten dan kan ik niet eens fatsoenlijk mijn ademhalingsoefeningen doen!

2 dagen geleden

Yes hier ook! Ik heb geen verkoudheid gehad, maar wel nachts een verstopte neus. Als het echt niet gaat dan doe ik in de meest dichte kant een spray xylometazoline, bij voorkeur 0,5 mcg. Iets omhoog liggen helpt bij mij ook al wat 😊
Hoort er helemaal bij door de opgezwollen slijmvliezen. Ik gebruik al maanden xylo neusspray want dit heeft volgens zowel de verloskundige als gynaecoloog geen effect op de doorbloeding van de navelstreng of de baby zoals wordt gesuggereerd op internet. Het kan hoogstens je eigen bloeddruk verhogen dus daar moet je alert op zijn als je al aan de hoge kant zit, maar je lichaam krijgt nog meer stress van niet voldoende lucht :)

2 dagen geleden

Ik heb een verse doorgesneden ui naast bed, ga uitgebreid warm douchen/badderen voordat ik in bed kruip met ook nog mentol douche gel, inderdaad schuin liggen met extra kussens, en neusspray en mentol zalf. En dan hopen dat ik wat uren pak... Verschrikkelijk deze nachten. Mijn eerdere was een zomer baby, toen had ik hier niet zo'n last van....🫩

2 dagen geleden

Reactie op OnverschrokkenOase996888

Hoort er helemaal bij door de opgezwollen slijmvliezen. Ik gebruik al maand ...
Zo blij om dit te lezen! Ik gebruik ook echt veel xylo op het moment, kan anders gewoon echt niet slapen. Kon me ook al niet voorstellen dat het nou echt zo schadelijk zou zijn voor de baby
Ik heb dit ook, fijn om te lezen dat het erbij kan horen. Bij mij werkt het om tijgerbalsem te smeren. Een beetje onder de neus en op je borstkas.

2 dagen geleden

Reactie op OnverschrokkenOase996888

Hoort er helemaal bij door de opgezwollen slijmvliezen. Ik gebruik al maand ...
Ik heb dit ook. Ik gebruik normaal echt nooit neusspray ik vind het zooooo vies. Maar nu al sinds 24weken (nu 37weken) aan de xylo neusspray. Ze zijn er bij mij niet bij mee want ik gebruik het veel hele dag en nacht. Maar joejoee ik wel rustig kunnen ademen en ik krijg koppijn door de dichte neus anders.

4 uur geleden

Reactie op NicoleVee

Ik heb dit ook. Ik gebruik normaal echt nooit neusspray ik vind het zooooo ...
Ik gebruik het ook kan niet heel veel kwaad. Ben nu ook mega verkouden en voel dat mn holtes aan t onsteken zijn hoop dat de griep voorbij is als ik moet bevallen. Nu 38+4 weken zwanger