36 Reacties
3 weken geleden
Ja tijdens m’n vorige zwangerschap ook gehad en gewoon de xylometazoline gebruikt tot tijdens de bevalling aan toe. Was het enige wat werkte en als ik geen lucht door m’n neus kreeg raakte ik in paniek. Daarna er wel meteen mee gestopt en was de verstopping in m’n neus ook weg! De verloskundige in het ziekenhuis zei dat het geen kwaad kon dus gewoon gedaan
3 weken geleden
Reactie op PrachtigeKoraalrif473670
Ja tijdens m’n vorige zwangerschap ook gehad en gewoon de xylometazoline ge ...
Mijn verloskundige raad sowieso de xylometazoline af maar omdat mijn huisarts het adviseerde was het geen probleem als ik maar wel na die week stop.. ik heb ook gelezen dat xylometazoline de bloedvaten van de placenta kunnen vernauwen na een lange tijd gebruiken.
3 weken geleden
Reactie op Gjvs12022026
Mijn verloskundige raad sowieso de xylometazoline af maar omdat mijn huisar ...
Oké denk dat m’n paniek toen grotere schade maakte voor de baby dan het gebruik van de xylometazoline dat ze toen die keuze hebben gemaakt ofzo. Verder helemaal geen last gehad van vernauwing in de bloedvaten van de placenta ondanks ook nog is pre eclampsie op dat moment erbij te hebben gehad
3 weken geleden
Ik gebruik het mijn gehele zwangerschap omdat de rest niet helpt, ik blijf door de zwangerschap erg verkouden door zwangerschapsrhinitis, niet door een virus maar door bepaalde hormonen zwellen je neusholtes op en door de toename doorbloeding in je lichaam zwellen bloedvaten op waardoor je chronisch verkouden lijkt, ik heb geprobeerd te stoppen maar sliep toen 4 dagen niet omdat ik al benauwd werd door de groeiende baarmoeder, plus een dichte neus, er is niks aan de hand met de baby
3 weken geleden
Hier echt precies hetzelfde verhaal, hele week zoutoplossing gebruikt maar dat helpt niet meer. Gebruik nu sinds donderdag de ‘slechte’ neusspray.. ik gebruik hem tot nu toe alleen ‘s nachts. Overdag probeer ik mij er over heen te zetten dat mn neus echt helemaal dicht zit.. maar inderdaad ik denk nu ook al.. oh jeej wat als het met die 7 dagen niet over/minder is.. echt geen idee wat ik dan moet.. want snachts met zo’n dichte neus is echt niet te doen natuurlijk..
3 weken geleden
Reactie op BijzondereTopaas173543
Ik gebruik het mijn gehele zwangerschap omdat de rest niet helpt, ik blijf ...
Ja ik heb van de huisarts fluticasonfuroaat neusspray gehad dat is ook voor rhinitis.. ik zit mu op dag 3 en merk al wel n beetje verlichting werkt pas echt na 5/6 dagen.. misschien een idee voor jou om aan je huisarts te vragen die mag je gewoon zolang gebruiken als je wil en die laat je neusslijmvliezen/holtes slinken.. als het goed is schrijven ze het gewoon zo voor was bij mij ook☺️
3 weken geleden
Reactie op Ydrageia
Hier echt precies hetzelfde verhaal, hele week zoutoplossing gebruikt maar ...
ik heb van de huisarts fluticasonfuroaat neusspray gehad dat is ook voor zwangerschaprhinitis.. ik zit mu op dag 3 en merk al wel n beetje verlichting werkt pas echt na 5/6 dagen.. misschien een idee voor jou om aan je huisarts te vragen die mag je gewoon zolang gebruiken als je wil en die laat je neusslijmvliezen/holtes slinken.. als het goed is schrijven ze het gewoon zo voor was bij mij ook☺️
3 weken geleden
Reactie op Gjvs12022026
Ja ik heb van de huisarts fluticasonfuroaat neusspray gehad dat is ook voor ...
Ik heb deze 6 dagen geprobeerd en dit hielp niet, ik werd er heel duizelig van, en met mijn extreem lage bloedruk is dit niet bevorderlijk
3 weken geleden
Ik heb deze 6 dagen geprobeerd en dit hielp niet, ik werd er heel duizelig ...
Ohw dat is vervelend…. Ik heb ook een lage bloeddruk nog geen last van gehad… ik hoop dat het werkt maar ik merk al wel iets dus hopelijk😩
3 weken geleden
Reactie op Gjvs12022026
Ohw dat is vervelend…. Ik heb ook een lage bloeddruk nog geen last van geha ...
Ik merkte dat mijn neus nog meer verstopt ging zitten ervan, en als er niks is met de baby dan vind ik het prima, slaap al oerslecht
3 weken geleden
Ik merkte dat mijn neus nog meer verstopt ging zitten ervan, en als er niks ...
Ja dat begrijp ik. Zolang alles goed gaat is geen reden doe paniek en gewoon lekker blijven gebruiken als jij je er goed bij voelt! Er zijn mensen die ergere dinge doen tijdens de zwangerschap en jij wilt natuurlijk alleen maar het beste voor jou en je kindje!
3 weken geleden
Hier al weken een verstopte neus. Inderdaad om gek van te worden. Ik heb naast de verkoudheid ook een vieze geur in m'n neus en gezien ik chronische sinusitis heb, blijf ik aanmodderen. Bij mij nu eindelijk antibiotica voorgeschreven.
3 weken geleden
Reactie op June12081984
Hier al weken een verstopte neus. Inderdaad om gek van te worden. Ik heb na ...
Hebben jullie dan ook zo'n hoofdpijn?
3 weken geleden
Reactie op Ydrageia
Ja ik wel! Merk echt doordat alles vast zit ik dus ook hoofdpijn heb..
Ik heb dus ook al de hele zwangerschap hoofdpijn, en ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt, ze dachten iets vanuit de nek, dus fysio gehad, en niet geholpen, paracetamol helpt ook niet, ik ga dit eens bespreken, nooit over nagedacht dat dit door zwangerschapsrhinitis kan komen
3 weken geleden
Hebben jullie dan ook zo'n hoofdpijn?
Nee, dat heb ik gelukkig niet. Misschien nog wel een tip. Koop een vaginale douche en dan met afgekoeld gekookt water met zoutwateroplossing spoelen.
3 weken geleden
Hier ook last van verkoudheid met een verstopte neus. Voor de nacht gebruik ik dan ooo de xylometazoline, maar wel de kinderdosering. En als het kan maar aan één kant. Beetje een goede balans zoeken. Overdag gebruik ik het niet, maar een goede nachtrust is toch wel erg belangrijk.
3 weken geleden
Ik heb het vooral ‘s nachts en gebruik voor het slapen alleen de kinder xylometazoline. Overdag niks of zoutspray
3 weken geleden
Hier een “xylometazoline” verslaafde. Gebruik neusspray sinds mijn 15e al dagelijks. Fout maar goed, er zijn meer schadelijke dingen zoals alcohol en roken dus tja.
Gezien de vele complicaties tijdens alle zwangerschappen sta ik strak onder controle bij perinatologen en gynaecologen. Beide zeggen bij “normaal gebruik” dus niet vaker dan…. Per dag het gewoon gebruikt kan worden. Ja, het is beter als het niet hoeft maar gezien de afhankelijkheid mag ik het gewoon blijven gebruiken.