6 Reacties

19 uur geleden

Toen ik op 7cm zat wou ik heel graag morfine omdat ik echt in een weeën storm zat en echt geen minuut rust had. 10 min later werd er weer gekeken en toen had ik al 10cm ontsluiting dus achteraf niks gebruikt haha. Deze bevalling maar even kijken hoe snel het deze keer gaat😊

19 uur geleden

Tijdens de eerste heb ik bij 6-7 cm gebruik gemaakt van de morfinepomp. Ik vond dit een hele fijne. Het zorgde ervoor dat ik de weeen nog wel voelde, maar minder heftig. Ik had heel snel na de morfinepomp al 10 cm waarna hij werd uitgezet. Ik heb niks gemerkt aan de baby

8 uur geleden

Ik heb wat gehoord over een TENS apparaat. Ik ben van plan om dat in huis te halen(kan je huren). Is mijn eerste, dus geen ervaring verder.

8 uur geleden

Reactie op Danielle1008

Ik heb wat gehoord over een TENS apparaat. Ik ben van plan om dat in huis t ...
Als je een aanvullende verzekering hebt dan kan je hem soms ook kopen en declareren! Wel eerst bij je verzekering kijken. Kan aan bepaalde voorwaarden vastzitten.

5 uur geleden

Je zou een hypnobirthing cursus kunnen doen om te proberen in een bubbel te komen en de hormonen die vanzelf komen te stimuleren. Dat is natuurlijke pijnstilling. Verwacht geen wondermiddel, maar het heeft mij toen wel geholpen meer vertrouwen te hebben en ondanks de pijn ook positief te bevallen. Wat mij heel erg hielp was warm water. Eerst thuis de douche en daarna in het ziekenhuis in bad. Ik ontspande in bad zo erg dat ik bijna direct kon persen. Deze keer word ik waarschijnlijk ingeleid dus ga ik er iets meer van uit dat ik medicatie nodig ga hebben. Ik wil liever geen ruggenprik, dus wil nog vragen naar steriel water injecties (vorige keer had ik vooral heftige rugweeen) en ik wil een tens ook wel proberen maar twijfel of dat bij die heftigheid echt wat doet. Mijn laatste optie is de morfinepomp. Maar ik hoop natuurlijk dat het weer met alleen warm water gaat lukken.

3 uur geleden

Ik ben de vorige bevalling ingeleid, ik heb toen de ruggenprik genomen in een weeënstorm, god wat een verademing was dat toen. Ik hoop dat ik dit keer niet ingeleid hoef te worden en thuis kan bevallen, ik heb via de zorgverzekering een TENS aangeschaft om te proberen, maar geen ervaring mee dus.