18 Reacties

vorige week

Wij zijn er achter gekomen dat de maxicosi met de isofix die we erbij hebben het haast onmogelijk maakt om nog achter het stuur te kruipen 😅 omdat de stoel dan zover naar voren moet. Heb je dit al uitgeprobeerd? Of misschien neemt de maxicosi zonder isofix wel een stuk minder ruimte in beslag. Verder, ja je kunt makkelijker omkijken naar je kindje als die achter de bijrijder zit. Ik weet niet of er andere veiligheidsredenen achter zouden zitten? Als het past en praktischer is lekker doen achter de bestuurder toch haha

vorige week

Wij hebben de maxi cosi achter de bestuurder gezet. Mijn partner en ik zitten namelijk op dezelfde afstand achter het stuur en de maxi cosi past daar nog netjes achter. Als de maxi cosi bij de bijrijder staat, dan zit de bijrijder met de knieën tegen het dashboard…

vorige week

Thanks! Ja we hebben een vrij lange auto dus ik kan haar misschien beter zien maar ik kan er alsnog niet echt bij haha. Ik ga m’n partner is achter t stuur zetten vanavond, die is vrij lang dus dan kunnen we even meten 😁😁

vorige week

Reactie op Babetteevb

Wij zijn er achter gekomen dat de maxicosi met de isofix die we erbij hebbe ...
Nou hier kwamen wij ook achter met de isofix.. we hebben hem achter de bijrijdersstoel maar die moest inderdaad een behoorlijk stuk vooruit… Met het volgende stoeltje wilde we ook graag isofix en dan met draai stand, maar moeten we maar eens even goed naar kijken.. Voor kleine stukken is het prima maar stel voor een auto vakantie dan zit ik toch best krap voorin..

vorige week

Wij hebben ook een carport, hebben toen wel de maxi cosi achter de bijrijder gedaan ivm ruimtegebrek. Ik kroop altijd over de achterbank heen. T is niet ideaal 😅. Nu hebben we ook een peuter dus die zit aan de bijrijderskant (want dan kan ik haar eerst vastzetten) en de maxi cosi achter de bestuurder (inmiddels andere auto waarbij t wel past). Volgens mij zou je qua veiligheid eigenlijk andersom moeten doen want meest kwetsbare inzittende (baby) zit dan aan de kant die meestal de minste schade oploopt bij een botsing. Maar dat wordt voor ons zo onhandig qua klimmen over de stoel van de peuter met de maxi cosi.. Misschien draai ik het nog om als het toch onhandig blijkt en dan de baby even in de deuropening terwijl ik de auto 3m vooruit rij..

vorige week

Reactie op Ydrageia

Nou hier kwamen wij ook achter met de isofix.. we hebben hem achter de bijr ...
Wij hebben voor de oudste ook een maxicosi maar dan (vast) Stoeltje die 180 graden kan draaien. Dus kon zowel vooruit als achteruit kijkend. Deze zit nu in de vooruitkijk stand achter de bestuurder. Voor mijn man met lange benen nog steeds niet ideaal, maar wel echt heeel veel meer ruimte dan zo’n baby maxicosi in beslag neemt.

vorige week

Reactie op Babetteevb

Wij hebben voor de oudste ook een maxicosi maar dan (vast) Stoeltje die 180 ...
Mag ik vragen welk stoeltje jullie hebben voor de oudste?

13 uur geleden

Reactie op Ydrageia

Mag ik vragen welk stoeltje jullie hebben voor de oudste?

12 uur geleden

Reactie op Babetteevb

Wij hebben de Maxi-Cosi AxissFix i-Size Autostoeltje https://www.bol.com/n ...
Ohja zo een hadden wij ook gezien! Kunnen ze al vrij snel in he, wij zijn van plan om inderdaad ook vrij snel zoiets aan te schaffen. Lijkt me zeker minder ruimte in beslag nemen dan een gewone maxicosi met isofix! En ideaal dat ze kunnen draaien! Dankje!

12 uur geleden

Reactie op Ydrageia

Ohja zo een hadden wij ook gezien! Kunnen ze al vrij snel in he, wij zijn v ...
Jaa zeker dat je je kind met het gezicht naar je toe in het stoeltje kunt vastmaken en dan naar achteren of naar voren draait vind ik echt ideaal!

12 uur geleden

Reactie op Babetteevb

Jaa zeker dat je je kind met het gezicht naar je toe in het stoeltje kunt v ...
Ja precies! En hij gaat lang mee, vanaf baby tot ongeveer 4 jaar, dat is ook wel echt heel fijn!

7 uur geleden

Reactie op Babetteevb

Wij hebben de Maxi-Cosi AxissFix i-Size Autostoeltje https://www.bol.com/n ...
Wij hebben deze ook voor onze dochter aangeschaft na de maxi cosi. Enige nadeel is dat deze maar tot 4 jaar is. Je hebt ook draaibare welke je vanaf de geboorte tot 12 jaar kan gebruiken. Achteraf gezien dus beter voor een andere kunnen gaan die je nog langer kan gebruiken

7 uur geleden

De emerald 360 pro van maxi cosi kan voor alle leeftijden☺️

7 uur geleden

Reactie op Jansjuni23

De emerald 360 pro van maxi cosi kan voor alle leeftijden☺️
Oohh dat is nóg beter! Haha

6 uur geleden

Reactie op Ydrageia

Oohh dat is nóg beter! Haha
Jaa ik heb achteraf wel spijt dat we niet meteen een hebben aangeschaft vanaf geboorte tot 12 jaar dan hoef je maar 1x iets duurder aan te schaffen. Nu moeten we volgend jaar weer een nieuwe kopen en dan nog een keer voor onze tweede in aantocht😅

5 uur geleden

Reactie op Jansjuni23

Jaa ik heb achteraf wel spijt dat we niet meteen een hebben aangeschaft van ...
Ja snap ik! Maar er is ook zoveel keuze.. dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.. Wij hebben de maxicosi nu via vrienden voor een kleine prijs kunnen overnemen dus doen het nu hiermee tot een maand of 4/6 en dan willen mijn man en ik allebei zo’n mee groei stoel zodat we niet elke keer hoeven over te zetten. Mijn man heeft auto van het werk dus die kan ik niet mee.

5 uur geleden

Reactie op Ydrageia

Ja snap ik! Maar er is ook zoveel keuze.. dat je soms door de bomen het bos ...
Jaaa snap ik helemaal hoor! Wij hebben ook gewoon de maxi cosi met isofix. En erna op die tot 4 jaar overgestapt toen ze eenmaal te groot werd voor de maxi cosi. En je hebt idd zoveel keuze🙈. Ik zag ook achteraf pas dat de stoelen er al uberhaupt zijn voor elke leeftijd en draaibaar.. weet ook niet of die er 2 jaar geleden al waren