12 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb het afgelopen 1,5 jaar intensief gesport en daarmee onder andere 25 kilo afgevallen. Ik ga tijdens m’n zwangerschap door sporten om zo fit mogelijk te blijven, maar heb wel begrepen dat je rekening moet houden met je hartslag (tot ongeveer max 150 bpm). Ik vind dat soms wel lastig want daar zit je natuurlijk als snel aan (vooral met bijvoorbeeld hardlopen)
6 maanden geleden
Ik ben het afgelopen jaar 27 kg afgevallen en super ‘fit’ geworden, halve marathon gerend, elke week tennis/padel, hardlopen en krachttraining. Was helemaal van plan om fit de zwangerschap door te komen.
Nu 8 weken zwanger en echt 0,0 energie, slaap elke dag na mijn werk, ben de hele dag door misselijk en heb een intens hongergevoel dus eet veel te veel, ben nu ongeveer 2 kg aangekomen en de laatste keer sporten was 2 weken geleden 🥲. Het lukt gewoon echt niet, ben al uitgeput als ik van de auto naar de voordeur loop.
Ik accepteer het nu maar gewoon en hoop op een beter 2e trimester.
Heb het zelf gisteren aan de verloskundige gevraagd hoe het zit met sporten, ze zei dat het prima kan en ook met een hoge hartslag, zo lang het maar fijn voelt voor je zelf. Ze zei ook dat sportende vrouwen beter bevallen en herstellen, dus hoop dat het me snel weer lukt.
6 maanden geleden
Ik ga wel doorsporten, maar na 2 mk durf ik hardlopen toch niet meer aan. Het is hier heel heuvelig dus hartslag is me te snel te hoog. Krachtsport blijf ik wel doen en wil (al erg lang 🙈) meer yoga/pilates foen
6 maanden geleden
Reactie op Minityrex
Ik ben het afgelopen jaar 27 kg afgevallen en super ‘fit’ geworden, halve m ...
Oooh ik begrijp je helemaal! Maar die vermoeidheid komt vast weer goed!! 🙏🏼🙏🏼 Snap ook wel dat je weer lekker in beweging wil zijn.. Ik voelde me ook fitter dan ooit. De laatste zwangerschap heb ik doorgerend tot ik moest bevallen van ons overleden dochtertje bij 18 weken, maar hier kreeg ik al wel sneller last van allerlei klachten😂. Ik hoop dat het me goed af blijft gaan!
6 maanden geleden
Reactie op margarethd
Ik heb het afgelopen 1,5 jaar intensief gesport en daarmee onder andere 25 ...
Oh waar had je dat gelezen? Ik wilde eigenlijk ook door hardlopen maar zit al snel op 170/180
6 maanden geleden
Ik sport 2x p/w en loop het liefst ook nog 2x p/w hard. Gister met 5 weken voor het eerst weer wezen lopen om te kijken hoe het me beviel, ging prima. Ik ga alleen niet te hard meer om mezelf niet tot het maximale te pushen..
6 maanden geleden
Reactie op OnbezorgdeVlucht728515
Oh waar had je dat gelezen? Ik wilde eigenlijk ook door hardlopen maar zit ...
Bij mij zeiden ze bij de fertilteit dat je nog een gesprekje moest kunnen voeren. En dat is bij de ene al niet meer mogelijk met hartslag 150 en bij de ander nog wel.
6 maanden geleden
Reactie op OnbezorgdeVlucht728515
Ik sport 2x p/w en loop het liefst ook nog 2x p/w hard. Gister met 5 weken ...
Ohh wat fijn! Hopelijk houden we het lang vol haha. Ik heb me bij mijn 1e zoontje echt flink laten gaan en moest daarna mn best doen om weer af te vallen, wil nu gewoon zo fit mogelijk blijven🥲
6 maanden geleden
Reactie op Minityrex
Ik ben het afgelopen jaar 27 kg afgevallen en super ‘fit’ geworden, halve m ...
Ach. Ik snap je helemaal, maar ik geloof echt dat energie komt terug.
Ik was bezig met hardlopen, maar nu heb ik echt geen energie. Heb ik gewoon “on hold” alles gezet, luister naar je lichaam.
Twee weken geleden was ik op sportschool, lichte cardio gedaan - fietsen met Max hartslag 155. Ging wel prima maar was echt zwaar.
Energie komt vast wel terug!
Dus voor nu ik ben lekker “lui” 🤍