7 Reacties

6 uur geleden

Ik ben nu 36 weken en heb dus schimmel op me vinger gekregen … en ik heb een zalf gekregen die ik moet smeren 2 x per dag alleen nu zie ik dat het dus ook bij de andere vinger is de vingers die tegen elkaar komen , ik hoop dat dit weg trekt als ik bevallen ben want ik denk dat schimmel wel degelijk besmettelijk is

5 uur geleden

Suikers vermijden. Schimmel groeit op suikers en koolhydraten

5 uur geleden

Probeer katoenen ondergoed te dragen (liever onderbroeken dan strings) en bij voorkeur zonder ondergoed slapen. Sowieso beter losse kleding dan bijv. synthetische strakke leggings. Daarnaast ook even goed kijken naar inlegkruisjes als je die gebruikt, ik reageerde ook niet goed op sommige soorten.

5 uur geleden

Als je een partner hebt dan is het verstandig dat hij/zij ook zalf smeert, anders kan het zijn dat je het elke keer van je partner overgedragen krijgt (zelfs zonder klachten)
Ja katoenen ondergoed draag ik inderdaad al. Inlegkruisjes kan ik echt niet zonder nu door de vele afscheiding al heel mijn zwangerschap dus die wissel ik elke 2 uur wel.. misschien toch eens zonder ondergoed slapen ook! Thanks

2 uur geleden

Herkenbaar! Bij mij kwam het ook elke keer weet terug. Zo super irritant. Ben op een gegeven moment maar gestopt met zalfjes en kuurtjes. Ik slaap nu zonder kleding 's nachts en dat helpt mij wel. En overdag draag ik losse kleding. Ik ben nu bijna 38 weken en het word wel minder merk ik. Maar het blijft heel vervelend. En het is uitzitten ben ik bang.

Reactie op June12081984

Herkenbaar! Bij mij kwam het ook elke keer weet terug. Zo super irritant. B ...
Ja het is gewoon super irritant vind ik! Ik had ook zoiets van ik zit het wel uit maar de verloskundige gaf me dus wel het advies het nog een keer te behandelen omdat je kindje anders spruw zou kunnen krijgen door de bevalling…