19 Reacties

5 maanden geleden

Wat onwijs naar om te lezen.. Dat is niet wat je wilt en verwacht te horen bij je termijnecho. In mijn vorige zwangerschap kregen we hetzelfde bericht bij de termijnecho; volgens mij zelfs met dezelfde dikte, maar pin me daar niet op vast. We zijn destijds ook direct doorverwezen voor een GUO en heb toen ook een vlokkentest gehad. Daar zag ik best tegenop, maar de ingreep zelf viel me enorm mee. Je voelt dat ze "bezig zijn", maar het is absoluut niet pijnlijk. Mij hielp het om bewust te proberen te ontspannen en op m'n ademhaling te letten, want waar ik de ingreep "niet zoveel voor vond stellen", is de hele situatie daaromheen en de spanning die het met zich meebrengt natuurlijk wél ingrijpend. Het wachten erna vond ik een ramp. Laat je van tevoren goed voorlichten wat en wanneer je daarin ongeveer iets kunt verwachten. Afwachten en niet weten wat je te horen gaat krijgen, is niet makkelijk: probeer echt goed voor jezelf en elkaar te zorgen! Wil je ook echt op het hart drukken niet te gaan Googlen naar het hele "nekplooi" ding, want geloof me: dat heb ik drie jaar geleden al gedaan en je vindt er niets dat je gaat helpen: mensen posten de nare verhalen, niet de verhalen met de goede afloop. Bij ons bleek er uiteindelijk niets aan de hand te zijn en inmiddels loopt hier een kerngezonde peuter rond! Toevallig was ik vandaag voor mijn termijnecho terug in hetzelfde ziekenhuis als waar we de vorige zwangerschap terecht kwamen voor de GUO en vlokkentest. Dit kwam ter sprake tijdens het consult met de gynaecologe. Zij gaf toen ook aan dat er tegenwoordig veel minder gekeken wordt naar ALLEEN de nekplooi omdat ze er steeds meer achterkomen dat het eigenlijk niet veel informatie geeft en wél heel veel onrust. Oftewel: er zijn echt heel veel positieve verhalen, en ik hoop heel erg dat jullie verhaal ook in dat rijtje komt! Mocht je verder nog vragen hebben, weet je me te vinden. Ik ga in de tussentijd voor jullie duimen!

5 maanden geleden

Reactie op BobbieV

Wat onwijs naar om te lezen.. Dat is niet wat je wilt en verwacht te horen ...
Wauw wat een vergelijkbaar verhaal! Het is inderdaad zenuwslopend en geeft zoveel (misschien onnodige) stress. Het googlen is idd niet slim, hebben wij ook al gedaan omdat je toch ergens wil weten wat je kunt verwachten... 😩 maar helemaal met je eens. Ik hoop dat het bij ons meevalt. Fijn om jouw verhaal te horen met goede afloop ❤️! Fijne zwangerschap gewenst en hopelijk voor jou hoef jij de stress van de vorige keer niet nog een keer mee te maken.

5 maanden geleden

Wat een spannende tijd voor jullie! Zelf heb ik in mijn vorige zwangerschap ook een vlokkentest moeten doen en ik had destijds graag meer positieve verhalen over de ingreep willen horen. Ik vond deze namelijk ook echt helemaal niet pijnlijk! Bij mij is deze vaginaal gelukt, dus geen idee hoe deze via de buik zou zijn. De stress erom heen was in mijn optiek veel zwaarder dan de test zelf. Heel veel succes en al het goeds gewenst voor jullie en de baby!🍀

5 maanden geleden

Hi! Wat een rottig nieuws om te krijgen he? Wij hebben dit nieuws helaas bij onze vorige zwangerschap ook gehad. Wij konden toen nog wel de nipt doen? Wat is de reden dat deze bij jullie verviel? Ook ik heb me suf gelezen in onderzoeken rondom de nekplooi toen en hield me echt vast aan, hoe minder de afwijking, hoe groter de kans dat er niks aan de hand is! Kan je al snel voor de vlokkentest terecht? Ik ga voor je duimen 🍀

5 maanden geleden

Reactie op 1993SH

Hi! Wat een rottig nieuws om te krijgen he? Wij hebben dit nieuws helaas ...
Hoe is het bij jullie afgelopen? De nipt vervalt, omdat het een screening is. De vlokkentest is diagnostisch onderzoek en wordt gedaan na bijv meten nekplooi groter dan 3.5mm. We zijn dinsdag 'al' aan de beurt, maar voor ons voelt het als een eeuwigheid

5 maanden geleden

Reactie op Mamaatjechocolaatje

Wat een spannende tijd voor jullie! Zelf heb ik in mijn vorige zwangerschap ...
Inderdaad! Je leest veel negatieve verhalen. Lief! Hoe is het bij jullie afgelopen? Ik denk dat vooral het wachten op de uitslagen slopend is...!

5 maanden geleden

Reactie op I.RP.

Hoe is het bij jullie afgelopen? De nipt vervalt, omdat het een screening ...
Aha! Toch gek dat ze dan overal een ander beleid hebben. Onze meting was ook 3,8. Ik begrijp je helemaal! Wij hadden op vrijdag een echo en konden toen ook pas dinsdag voor vervolg onderzoek terecht. Die dagen zijn zo slopend.. hopelijk heb je wat afleiding! Heel veel sterkte ♥️ Ik wil je niet afschrikken, maar bij ons helaas geen goede uitslag uit de nipt en later vruchtwaterpunctie. Uiteindelijk met pijn in ons hart met 18 weken en 5 dagen afscheid genomen van ons meisje, afgelopen februari.

5 maanden geleden

Reactie op 1993SH

Aha! Toch gek dat ze dan overal een ander beleid hebben. Onze meting was oo ...
Wat naar om te horen! Maar een keuze die je uit liefde maakt ❤️

5 maanden geleden

Reactie op I.RP.

Inderdaad! Je leest veel negatieve verhalen. Lief! Hoe is het bij jullie af ...
Bij ons bleek onze dochter niet gezond en hebben we haar uit liefde moeten laten gaan. Dat is natuurlijk geen goede uitkomst, maar ik hoop dit voor jullie wel heel erg! 🍀 Het wachten is idd vreselijk, dus heel veel sterkte toegewenst ❤️

5 maanden geleden

Bij ons bleek onze dochter niet gezond en hebben we haar uit liefde moeten ...
Wat een nare uitkomst ... maar idd een keuze uit liefde 🩷

5 maanden geleden

Lieve dames, de eerste uitslagen zijn goed! Negatief getest op trisomie 13 18 en 21

5 maanden geleden

Reactie op I.RP.

Lieve dames, de eerste uitslagen zijn goed! Negatief getest op trisomie 13 ...
Wat fijn om te horen!

5 maanden geleden

Reactie op I.RP.

Lieve dames, de eerste uitslagen zijn goed! Negatief getest op trisomie 13 ...
Super fijn zeg! ♥️

5 maanden geleden

Wat fijn om te horen!
Wat fijn zeg!! Komt er dan nog een vervolg of is er niets aan dr hand en "gewoon" weer wachten tot de volgende echo?

5 maanden geleden

Reactie op Teigetje1801

Wat fijn zeg!! Komt er dan nog een vervolg of is er niets aan dr hand en "g ...
We wachten nog op uitgebreid chromosoom onderzoek. Als dat verder ok is blijven de 13 en 20 wk echo in het ziekenhuis

5 maanden geleden

Reactie op I.RP.

We wachten nog op uitgebreid chromosoom onderzoek. Als dat verder ok is bli ...
Wat fijn de eerste goede uitslagen! Wanneer verwacht je deze laatste uitslagen?

5 maanden geleden

Reactie op Mar12312

Wat fijn de eerste goede uitslagen! Wanneer verwacht je deze laatste uitsla ...
Ik denk met ca 2 weken

4 maanden geleden

Reactie op I.RP.

Ik denk met ca 2 weken
Hoe was de uitslag en binnen hoeveel dagen?

4 maanden geleden

Reactie op Anonie1

Hoe was de uitslag en binnen hoeveel dagen?
Hee! Duurde uiteindelijk 2 weken. De uitslag was goed: geen afwijkingen gevonden op de andere chromosomen