6 Reacties
3 dagen geleden
Hoi! Ik word morgen/maandag/dinsdag opgeroepen voor de inleiding, waarschijnlijk ook eerst met een ballonnetje. Vorige zwangerschap ook ingeleid en ik kijk er ook goed op terug.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat er geen haast wordt gemaakt en mijn lichaam tussen alle interventies in de tijd krijgt om het eventueel zelf over te nemen. Na het breken van de vliezen heb ik de vorige keer zo'n vier uur gewacht tot we begonnen met weeënopwekkers, en ook die werden heel langzaam opgehoogd. Dat gaf me enig gevoel van 'controle' en dat vond ik heel fijn.
Ook heb ik kerstverlichting ingepakt haha, beetje sfeer maken daar:) ik neem nog een spelletje mee om met mijn man te spelen in de tijd dat we aan het wachten zijn.
Ik hoop zo dat er morgenochtend plek is in het ziekenhuis... heel spannend. Weet jij al wanneer je wordt ingeleid?
3 dagen geleden
Spannend hoor. Ik word waarschijnlijk met 39 weken, dus over een week, ingeleid. Het is al wel flink aan het rommelen dus ik hoop nog dat het spontaan gebeurt voor die tijd. Maar de kans is natuurlijk groter dat het gewoon de inleiding gaat worden.
Ik heb geen ervaring met inleiden of een medische bevalling. Vind het erg spannend dat het nu wel zo zal zijn. Moet ook nog aan een antibiotica infuus. Maar ik mag wel in bad de weeën opvangen, dat vond ik de vorige bevalling echt heel fijn (mijn zoon is ook in bad geboren). Dus hopen dat er een bad beschikbaar is dan.
In het bevalplan heb ik staan dat ik positief benaderd wil worden, dus geen "gaat het wel?" Of "wil je pijnstilling?", ik wil alleen maar horen dat ik het kan en goed doe. En ik wil dat elke interventie/handeling die ze doen uitgesproken word. Ook wil ik dat er na elke nieuwe stap wordt afgewacht of het daarmee vanzelf op gang komt, maar de gynaecoloog zei dit zelf ook al, dus dat lijkt hier standaard.
Wij nemen wat te lezen, wat te kijken, genoeg te drinken etc mee. En genoeg kleren enzo. We moeten iig 24 uur na de bevalling blijven, en met een inleiding weet je natuurlijk ook niet hoe lang je in het ziekenhuis bent.
gisteren
Ik word woensdag ingeleid met 39 weken ... ik had gehoopt dat het vandaag of morgen nog vanzelf zou gebeuren maar voel nog niet echt wat. Ik vind het doodeng. Is ook mijn eerste keer, ergens veilig omdat je gecontroleerd wordt maar ook eng omdat het natuurlijk medisch wordt opgewekt allemaal.... ik lees en hoor verschillende verhalen.
9 uur geleden
Reactie op wishmom
Mag ik vragen of er een medische reden is voor inleiden? Alvast bedankt voo ...
Ik ben zo ie zo medisch omdat ik hersenletsel heb door een herseninfarct dat ik een paar jaar geleden heb gehad. Daardoor heb ik ook een lage belastbaarheid etc. Maar met 30 weken groeiecho had ik een p98 baby (grote baby) . Geen suiker gelukkig. Waardoor ze het verstandig vonden om niet langer dan 39 weken te wachten, ook omdat het mijn eerste keer is.