23 Reacties
5 maanden geleden
Ik ken genoeg gezinnen waar kindjelief op een andere verdieping slaapt! Hoeft geen probleem te zijn. Hoe oud is je kindje? Misschien t/m leeftijd 4 een babyphone plaatsen?
5 maanden geleden
Reactie op KimchiFlower649456p
Ik ken genoeg gezinnen waar kindjelief op een andere verdieping slaapt! Hoe ...
Het kindje komt nog haha 😂. Pas inn februari 😊
5 maanden geleden
Wij hebben al een kindje en zij slaapt in de kamer naast ons. Ideaal. Als je er even uit moet s nachts, om te troosten, speentje terug te geven, enz.
Baby gaat straks in haar kamer en zij naar de andere kamer (allemaal op de 1e).
Ik zou praktisch gezien nadenken of je het handig vindt om telkens de trap op en af te gaan 😉
5 maanden geleden
Reactie op Demner
Ik had persoonlijk de kasten kamer omgewisseld haha. Maar dat is niet omdat ...
Dat kan gewoon! Misschien ook wel het beste als ik zo lees is slaapdronken een deur verder lopen beter dan een trap op en af haha.
5 maanden geleden
Kasten kamer omwisselen en daar baby kamer van maken, is stukken fijner om het kindje dichtbij in de buurt te hebben.
Wij moeten straks wel van verdieping wisselen nu kindje 2 er aan komt en dat vind ik eerlijk gezegd een pijnlijk idee dat we niet allen op dezelfde verdieping liggen, het voelt “ver” ofzo 😂
5 maanden geleden
Reactie op DecentMagnolia802251
Het kindje komt nog haha 😂. Pas inn februari 😊
Oh hihih wat schattig! Ja ik zou vanaf leeftijd 3 in eigen kamer late slapen. Daarvoor lekker bij jullie
Ps; mijn kindje komt ook in februari 🙈
5 maanden geleden
Reactie op Yv92
Kasten kamer omwisselen en daar baby kamer van maken, is stukken fijner om ...
Nou dat dus haha.
5 maanden geleden
Reactie op KimchiFlower649456p
Oh hihih wat schattig! Ja ik zou vanaf leeftijd 3 in eigen kamer late slap ...
Hahaha fijn dat je dat kan hoor! En lekker doen maar ik zelf moet er niet aan denken zo lang. Ik slaap daar veelste licht voor. Haha
5 maanden geleden
Wij slapen beneden en onze dochter boven. Eerste maanden in cospeeler, en na 5 mnd boven. Merkt zij niks van hoor, dat het "verder" weg is. Maar ik waarschuw je als de fase speentje uitgooien komt, moet je steeds naar boven haha. Dat vond ik soms wel pittig toen het regelmatig gebeurde snachts. Maar dat is vaak een fase die over gaat. Ze is nu 11 mnd en ik hoef eigenlijk nooit meer snachts naar boven.
5 maanden geleden
Wij hadden enkel kamers vrij een verdieping boven ons. Mijn dochter is nu 20 maanden en slaapt nog steeds onrustig. Ik vind het persoonlijk zwaar om steeds naar boven te moeten. Ze heeft om die reden ook lang op onze kamer geslapen (ik gaf borstvoeding). Nu denk ik na over een peuterkamer, waarbij ik het jammer vindt dat ze niet zelf naar ons toe kan komen in de ochtend. Met de trap is dat niet veilig. Als ze ouder is lijkt mij een kamer boven juist ideaal, maar nu iets minder vind ik zelf.
5 maanden geleden
Ik zou ook zeker op dezelfde verdieping doen, onze dochter is bijna 2.5 en kwam tot een jaar geleden nog elke 2 uur in de nacht (ondanks eigen kamer naast die van ons) en nu regelmatig ook nog 1 of 2 keer in de nacht.
Scheelt zoveel energie als je geen trap op hoeft!
5 maanden geleden
Reactie op Yv92
Kasten kamer omwisselen en daar baby kamer van maken, is stukken fijner om ...
Wij hebben ongeveer eenzelfde dilemma.
Wij hebben 2 slaapkamers boven op de 1e en een zolderkamer (wat ook een slaapkamer is maar nu ook tegelijkertijd berging). Onze dochter (1) slaapt op de kamer op dezelfde verdieping. Ik vind dat echt fijn voor mijzelf (dicht bij, ook s nachts) maar ook met savonds 1 trap omhoog moeten.
Nu komt in februari bij ons nummer 2. En moet ik daarmee bedenken of wij (optie A) wij naar zolder gaan en onze kinderen op dezelfde verdieping een kamer hebben. Voordeel is dat ze dan ook makkelijker bij elkaar kunnen komen & dat wij met naar bed brengen alles op 1 verdieping hebben (lijkt me handig ?) maar nadeel dus dat wij op zolder slapen. Of dus optie B dat onze dochter (dan 1,5) naar zolder gaat & wij met de baby op 1 verdieping. Eigenlijk vind ik haar ook te klein daarvoor.
Wat denken jullie?
5 maanden geleden
Reactie op L00ns
Wij hebben 2 slaapkamers boven op ...
Ja dilemma! Kunnen ze samen op een kamer voor een aantal maanden?
5 maanden geleden
Reactie op DecentMagnolia802251
Ja dilemma! Kunnen ze samen op een kamer voor een aantal maanden?
Ik ben bang dat ze elkaar dan wakker houden. Onze dochter slaapt nogal licht.
Overigens sliep onze dochter tot 9 maanden bij ons op de kamer (ook met snachts vaak wakker zijn & voelde goed) dus ik denk baby nmr 2 mogelijk ook meer dan een paar weken ;)
5 maanden geleden
Reactie op L00ns
Wij hebben 2 slaapkamers boven op ...
Precies mijn gedachte! Hier loop ik ook echt tegen aan 🥹 ben daar ook nog helemaal niet overuit, hoeft natuurlijk nog niet maar het liefst zou je verhuizen zodat je weer met z’n allen op 1 verdieping kan liggen 😂
5 maanden geleden
Reactie op Yv92
Precies mijn gedachte! Hier loop ik ook echt tegen aan 🥹 ben daar ook nog ...
Ik denk dat als ze de zelfstandige leeftijd hebben bereikt iedereen intens blij zal zijn met die tweede verdieping en die extra badkamer haha maar voor nu vind ik het lastig 😆
5 maanden geleden
Wij hebben ook een lege kamer op zolder, maar gaan de logeerkamer naar zolder verhuizen, zodat er op onze verdieping ruimte is voor een babykamer. Lijkt me ideaal, want ben zo veel sneller bij de baby en hoef geen trap op. En de logeerkamer op zolder voor als één van ons een goede nacht wil maken, lijkt me heerlijk.