17 Reacties

18 uur geleden

Ik slaap alleen op mijn linker en rechter kant omdat ik wordt echt duizelig als ik op mijn rug slaap/lig. Als ik daar geen problemen mee had zou ik zeker op mijn rug gaan slapen

18 uur geleden

Ik slaap ook nog regelmatig op mijn rug. Mijn vk gaf ook aan dat dit geen kwaad kan en je merkt het vanzelf als het vervelend wordt

18 uur geleden

Ik slaap hoe ik wil slapen. Helaas is dat op dit moment elke positie die wel lukt. Haha ook op mijn rug. Ik ben een buik slaper maar sinds maand 6,5 is dit niet meer mogelijk. Op je rug slapen of op je rechterzij KAN de hoofdader de vena cana afsluiten doot het extra gewicht van je baarmoeder (en alles wat daar in zit) Maar aangezien dit zo een belangrijke ader is merk je dat direct het is namelijk jouw hoofdader, dus kortademigheid, duizeligheid, tintelingen, sterretjes etc. Je krijgt echt wel een seintje dat je even anders wilt gaan liggen dan.
Nee ik lig het lekkerst op mijn linker of rechter zij

18 uur geleden

Ik slaap het beste op mijn rug of linkerzij meestal eindig ik op mn rug

17 uur geleden

Ik heb best lang nog op men rug kunnen slapen maar nu begint het moeilijker te worden. Moet eerst op mijn r en l zij gaan liggen en dan geluk hebben dat ik op men rug kan gaan liggen zonder duizelig te worden.
Mijn handen worden gevoelloos als ik op m’n zij slaap, dus slaap elke nacht wel een deel op m’n rug om de doorbloeding in m’n handen op gang te houden.

16 uur geleden

Waarom vertrouw je niet op je verloskundige? Op je rug slapen is geen probleem zolang je geen last hebt van het vena cava syndroom waarbij de baby en het gewicht op de grote ader drukt. Gebeurt dit wel voel je je al snel niet lekker worden en wordt je wakker en draai je om. Het kan geen kwaad.

16 uur geleden

Je wordt vanzelf wakker als het ‘niet meer kan’. Ik slaap zelfs nog deels op mijn buik en ben ruim 32 weken. Soms kan ik ook niet meer op mijn zij liggen en val ik op mijn rug wel in slaap, prima denk ik dan haha.

14 uur geleden

Mijn verloskundige heeft ook aangegeven dat het geen probleem is, in je slaap draai je misschien ook wel eens op je rug en heb je het niet door. Zolang je geen gekke klachten hebt als je op je rug ligt kan je dit gewoon doen. Ik krijg last van m’n heupen als ik te lang op m’n zij lig dus na links en rechts gehad te hebben ga ik vaak op m’n rug.

13 uur geleden

Ik slaap ook nog veel op mijn rug. Wissel (onbewust) wel af tussen linker en rechter zij en rug. Verloskundige gaf ook aan dat het prima kan zolang je goed voelt. Online zoeken maakte me ongerust, terwijl het prima kan.

13 uur geleden

Ik val vaak wel in slaap op mijn linker zij, maar wordt ook vaak wakker op mijn rug. Soms slaap ik zelfs nog deels op mijn buik. Ik maak hier verder ook helemaal niet druk om 😊

12 uur geleden

Ik slaap ook heerlijk op m’n rug, aangezien op mijn zij niet altijd lekker ligt!

12 uur geleden

Ik gebruik een u-vorm kussen, daardoor kan ik voor m’n gevoel wel op m’n rug slapen. Het ligt heerlijk! Ik lig er schuin tegenaan.

10 uur geleden

Ik rol soms automatisch naar m'n rug vanwege bekkenpijn, gaat prima. Soms word ik wakker, ligt het niet lekker meer en ga ik naar m'n zij (met voedingskussen)

Reactie op Rossi

Waarom vertrouw je niet op je verloskundige? Op je rug slapen is geen probl ...
Hi! Dank voor je reactie. Ik vertrouw ook de vlk hoor, maar als ik op dit forum toch weer iets tegenkomen erover maakt het mij weer onzeker. Maar goed om te horen dat iedereen die gereageerd heeft hier eigenlijk wel heel nuchter in is. Ikzelf heb nog geen duizeligheid e.d. ervaren van rugslapen dus zal het voor nu lekker blijven doen

Reactie op Milou 2000

Je wordt vanzelf wakker als het ‘niet meer kan’. Ik slaap zelfs nog deels o ...
Oh ik ben ook echt een buik slaper normaliter maar tijdens de zwangerschap krijg ik dit niet voor elkaar om nog lekker op de buik te liggen/slapen!