5 Reacties

12 uur geleden

Nee hoeft niet gewassen te worden

12 uur geleden

Even buiten hangen is voldoende!

10 uur geleden

Doe ik zeker niet! Oekotex katoen ook niet. Alleen synthetische dingen of niet oekotex katoen was ik van tevoren.

Reactie op Kimjero22

Doe ik zeker niet! Oekotex katoen ook niet. Alleen synthetische dingen of n ...
Bijna alle katoenen producten zijn oeko tex, zou die zeker wel wassen. Het hoeven geen schadelijke chemicaliën te zijn, maar veel katoenen producten zijn alsnog chemisch behandeld! En kies liever voor GOTS biologisch katoen, dan zijn er strengere eisen voor de verwerkingswijze van de stoffen

1 uur geleden

Reactie op LiefdevolleTijger049718

Bijna alle katoenen producten zijn oeko tex, zou die zeker wel wassen. Het ...
Oeko tex is juist het veiligheidskeurmerk en GOTS gaat meer over biologische/eerlijke productie. Dat is natuurlijk altijd beter maar de vraag van de topic starter gaat over of het veilig is voor gebruik voor je kindje en JUIST oekotex is het keurmerk dat zegt dat de producten zijn getest op schadelijke chemische stoffen. https://www.ditishoudt.nl/blogs/nieuws/oeko-tex-en-gots-wat-is-het-verschil-en-wat-betekent-het-voor-jou?srsltid=AfmBOooOyM_ngrlOry_yzGSXCb0B7g57_anuakGQsIfObvlQJk-xjrl0 Als je helemaal op safe wilt spelen kan je natuurlijk altijd alles wassen, maar dat zou ip dus niet nodig moeten zijn. Wij hebben beiden geen aanleg voor eczeem/allergie dus dat maakte de afweging voor mij sowieso makkelijker maar dat is natuurlijk persoonlijk.