4 Reacties

3 uur geleden

Sorry trouwens voor het slechte typen hoop dat jullie er beetje door heen kunnen kijken en eruit kunnen halen wat ik bedoel😩

3 uur geleden

Ik snap precies hoe je je voelt! Wij krijgen in januari de sleutel van onze woning en ben begin februari uitgerekend. Mijn ijzertekort neemt ook erg toe en de reservestoffen zijn op, ik slik op advies van de verloskundige nu extra ijzer en vitamines. Ik ben nu met verlof en ben nu alles rustig aan het langsgaan. Wat voor mij werkt is in de notities zetten wat ik allemaal nog moet regelen en dit dan rustig stap voor stap afwerken. Ik maak de doelen klein en overzichtelijk zodat ik het ook aankan en elke keer een klein beetje op kan pakken. Als me wat te binnen schiet, voeg ik het gewoon toe aan het lijstje en werk dit dan elke keer af. Alle kleine beetjes helpen. Ik heb nu zo goed als alles klaar, alleen staat alles in dozen ivm de verhuizing 🙈

2 uur geleden

Ja wel een beetje herkenbaar. Ik had dit maanden geleden al. In de app zag ik iedereen bezig met alles aanschaffen of al redelijk klaar hebben. Wij zijn in september verhuisd dus het was zowel alles voor in het nieuwe huis regelen als de baby uitzet. Het is mijn eerste kindje en vanuit mijn omgeving heb ik weinig ervaring hoe dat aanschaffen werkt en wat er wel en niet nodig is. Wij hebben geen auto en laatst heeft een vriendin mij heel lief naar Babypark gereden voor een shopping afspraak en ik heb al mijn vragen daar gesteld en een bestelling geplaatst die ik de afgelopen maand nog wat heb aangevuld. Vanaf het begin probeer ik mijn vriend er al bij te betrekken van, jeetje kijk wat er allemaal moet worden gedaan en gekocht. Maar hoe vaak ik het ook zeg of benoem, hij zal het nóóit opzoeken of regelen. Of het nu gaat over dingen voor het huis of de baby uitzet. Dus er kwam enorm veel op me af. Niet alleen het kopen en verbouwen maar ook al het regelwerk (huis zoeken, hypotheek regelen, de verzekerkingen, kinderopvang, kraamzorg, zwangerschapscursussen, bekkenfysio's, erkenning, vaccinaties etc) moet ik allemaal alleen doen. Soms voelde ik me dan ook een beetje overlopen en denk dat ik ook iets te vaak geklaagd heb over wat ik allemaal moet doen. Hoewel ik het probeer te beperkingen omdat hij 5 dagen werkt en verder goed voor mij zorgt. Maar inmiddels neemt de spanning bij mij ook weer toe. Vandaag voel ik krampjes en steekjes. Misschien is ze aan het indalen. Maar ondertussen zit ik in de woonkamer tussen wellicht 30 ingepakte dozen (als het niet meer is) omdat de babykamer nog niet af is en de commode dus niet op zijn plek kan om in te richten. Komende zondag ben ik 34 weken en de druk ga ik wel weer voelen nu dat ik wil dat alles af is. Maar eerlijk, net als jij ben ik soms ook gewoon moe. Ik heb nog geen verlichting op zoveel plekken en heb niet altijd zin meer om alles zelf te moeten uitzoeken. Veel te lang verhaal, sorry.

2 uur geleden

Sorry voor alle spelfouten, te gepassioneerd getypt 🙈 En inderdaad wat hieronder staat, ik werk ook met erg veel verschillende lijstjes om alles af te werken