7 Reacties

Soms een chocolaatje kan best maar zou het niet iedere dag doen. En dan nemen op het moment dat je waardes op z’n laagst zijn

gisteren

Zolang je gewoon netjes onder de grenswaarde blijft kan dat gewoon. Zou idd wel met mate doen

gisteren

Zeker kan dit! Ik heb zelf ook diabetes en een keer iets hogere waardes kunnen geen kwaad. Sommige winkels hebben ook 0% suiker chocolade, of ff zoeken via google!

20 uur geleden

Jij mag zeker een chocolaatje eten. ☺️

18 uur geleden

Ik neem af en toe één of twee stukjes chocola als ik erna fysiek aan de slag ga, zoals stofzuigen of zwemmen. En merk het dan niet qua hoge waardes

18 uur geleden

Idd erna lekker bezig blijven, of ervoor goed gegeten hebben. Na een goede maaltijd met veel eiwitten en vetten heb ik geen pieken van suiker (ik heb de eerste laat keer voor de zekerheid ook na 1.5 en 2h getest ipv alleen na 1h)

17 uur geleden

Het wisselt per persoon hoe heftig je hierop reageert en hangt er bijvoorbeeld ook van af wat voor chocolade (0% suiker, puur of melk maakt veel uit), hoe laag je waarde op moment van eten is, of je daarna gaat bewegen, of je er andere dingen met veel eiwit en vet bij of voor neemt, etc. Zelf doe ik het niet, ik spuit al sinds week 18 insuline en reageer mega heftig op sommige dingen. Dus ik blijf van dit soort dingen weg en probeer vooral fruit te kunnen eten op momenten dat ik er zin in heb. Blijft een puzzel en uitdaging. Maar nog maar even gelukkig :D