5 Reacties
6 maanden geleden
Voor zover ik weet komt dit niet door verkeerd eten maar door je hormonen die iets verstoren. Zo is het mij toen ook uitgelegd
6 maanden geleden
Goede vraag, ik weet niet hoe je fysiek in elkaar steekt, maar bij overgewicht helpt het om (voor de zwangerschap - snap dat deze opmerking mosterd na de maaltijs is 😅) af te vallen, generiek gezien gezond eten, waardoor je hormonen meer in balans zijn en goed te bewegen.
Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetes gehad, maar gelukkig door gezond eten en elke dag minimaal een half uur te bewegen (met name na het eten) mijn bloedsuiker weten te controleren. Mocht je wat ideeën uit willen wisselen en ook tips voor de zoete trek nu, stuur vooral even een berichtje. Ik help graag als ik kan 🙏🏼 hopelijk kun je ondanks de eventuele zwangerschapsdiabetes toch genieten van je zwangerschap! ❤️
6 maanden geleden
Hey, ik heb hetzelfde. Ik eet nu nog gewoon wat ik wil haha.. bij de vorige moest ik ook eerst streng op dieet. Hield ik niet vol dus uiteindelijk ook insuline gekregen. Ik ga er vanuit dat het nu weer hetzelfde zal gaan zijn. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik nu niet bezig met dieeten.
6 maanden geleden
Ik heb in totaal 3 keer zwangerschapsdiabetes gehad, alleen bij mijn oudste niet. Voor de laatste zwangerschap was ik veel afgevallen (20 kg) en toch nog met 24 weken ontwikkeld. Ook altijd insuline moeten prikken, dieet hielp niet. Ik zou wel opletten met zoete dingen, zodat het straks geen grote aanpassing is, mocht je weer zwangerschapsdiabetes ontwikkelen. Gewoon met mate lekkere dingen eten. Ik hield vooral van fruit en reageerde daar wel goed op.
Ik heb nu trouwens wel diabetes type 2 opgelopen. Dus moet sowieso vanaf het begin op mijn eten letten! Loop nu standaard bij de gynaecoloog ipv eerst bij de verloskundige. Nou succes en hopelijk verloopt je zwangerschap soepel 🍀🙏
6 maanden geleden
Reactie op Krissieeeee
Hey, ik heb hetzelfde. Ik eet nu nog gewoon wat ik wil haha.. bij de vorige ...
Ja ik moest ook streng op dieet maar dat hield ik dus ook niet vol. Achteraf toch ‘blij’ dat ik insuline moest gaan spuiten omdat het hele strenge letten op suikers gewoon minder was