11 Reacties
17 uur geleden
Ik deze week. Heb al weken bekkenpijn en werk daardoor vanaf begin november al niet meer. Maar wij zijn verhuisd afgelopen september en er moesten nog wel wat dingen gebeuren. Ik had gewerkt in de babykamer en had de dagen daarna zoveel pijn. Van de week kon ik ineens niet meer lopen. De bekkenfysio gaf aan dat de piriformis-spier waarschijnlijk gespannen is en tegen de ischiadicus zenuw duwt, wat zo'n scherpe pijn geeft.
Ik heb wat dagen rust genomen en kan nu weer een beetje lopen. Maar moest gisteren helpen met behangen en merk vandaag na een klein stukje lopen dat de pijn weer terug komt. Dus weet even niet zo goed wat ik moet doen en hoe ik dit moet aanpakken de komende maanden. We moeten nog even..
15 uur geleden
Ja hier! Ik heb vooral last wanneer ik teveel doe (lang lopen, klussen, druk in de weer zijn, etc). Het kan er dan in één keer inschieten en dan blijf ik er eigenlijk de hele dag last van houden. Wat mij helpt is warmte, dus iets als een pittenzak erop leggen. De verloskunde en gynaecoloog gaven aan dat een bekkenbodem of fysio kan helpen, maar klonken over beide ook weer niet mega enthousiast. Volgens mij is het meer een kwestie van niet te veel doen en niet forceren.
15 uur geleden
Reactie op Dromenvanger24
Ik deze week. Heb al weken bekkenpijn en werk daardoor vanaf begin november ...
Ja, we moeten zeker nog even. Bij mij is het er vrijdag ingeslopen en wordt het nu steeds erger.
15 uur geleden
Reactie op Cha-
Ja hier! Ik heb vooral last wanneer ik teveel doe (lang lopen, klussen, dru ...
Ah ga ik dat eens proberen. Bij mij is het er vrijdag ingeschoten en wordt het nu alleen maar erger. Op sommige momenten loop ik van de bank naar de keuken en dan val ik in de keuken bijna om van de pijnscheuten.
15 uur geleden
Reactie op PittigeOceaan429004
Ah ga ik dat eens proberen. Bij mij is het er vrijdag ingeschoten en wordt ...
Rust nemen hielp. Las het ook al bij een ander. Proberen even een paar dagen niks te doen en daarna proberen niet meer over de grens te gaan.
Ik las hieronder iets over warmte, dus dat kunnen we ook nog proberen!
15 uur geleden
Ik heb er helaas ook heel veel last van, had dit bij mijn eerste zwangerschap ook. Het is zelfs zo erg dat ik door deze herkenbare pijn wist dat ik opnieuw in verwachting ben..
Ik heb er dagelijks last van, ik probeer zo min mogelijk trap te lopen en rust momenten te pakken maar die zijn schaars. Gelukkig gaat het bij mij over als ik heb geslapen, dus ik begin de dag meestal pijnvrij.
Mijn vorige zwangerschap ben ik naar de fysio geweest, dat hielp voor een aantal dagen. De vorige keer is het direct na de bevalling overgegaan dus daar hoop ik nu weer op..
13 uur geleden
Ik! En de fysio helpt juist enorm!
Bij mijn eerste zwangerschap kon ik echt niet meer samen in een bed slapen met mijn man. Nu masseert en dry needled de fysio alles helemaal los. Doet vreselijke pijn tijdens, maar is echt een enorme verlichting na de behandeling. Houdt weken aan voor mij!
Ik zou écht de fysio proberen - wel specifiek even zoeken op piriformis. Sterkte!
13 uur geleden
Reactie op Wijkrijgeneenkindje
Ik! En de fysio helpt juist enorm!
Bij mijn eerste zwangerschap kon ik echt ...
De bekkenfysio's die ik heb bieden volgens mij geen dry needling aan..
13 uur geleden
Ik heb er ook last van. Nu wel minder dan zo rond de 24 weken, toen was ‘t echt heftig. Veel wisselen van houding en rust en beweging met elkaar afwisselen helpt hier goed.
3 uur geleden
Reactie op Dromenvanger24
De bekkenfysio's die ik heb bieden volgens mij geen dry needling aan..
Het is ook niet specifiek iets voor bekkenfysios. Ik zou gewoon zoeken op fysio + piriformis bij jou in de buurt. Ook veel ouderen hebben last van piriformis namelijk. Als de eerste fysio niet bevalt, zou ik doorzoeken. Heb ik ook gedaan, maakt een wereld van verschil. Overigens weet ik niet of het dry needling is wat ze doet bij mij eigenlijk. Sowieso masseert ze met haar handen heel diep de spieren rondom het pijngebied, en dan soms met zo'n soort prikkertje er nog omheen. Veel water drinken en de juiste schoenen én een goed matras helpen ook allemaal bij mij.