8 Reacties

3 jaar geleden

Geen tips, maar het makkelijkst is denk ik om naar de poep poli te gaan. Veel succes

3 jaar geleden

Ik volg, m'n zoontje heeft in december een week veel pijn gehad bij poepen en durft sindsdien niet meer, het is alleen te doen als hij elke dag forlax krijgt en 3 maanden later willen ze nog steeds alleen maar afwachten.

VRIEND

3 jaar geleden

Herkenbaar!! Ik volg

3 jaar geleden

Mijn zoontje is sinds mei zindelijk (is net 3 geworden). Heel herkenbaar. Zeker als ze eenmaal aan obstipatie beginnen wordt het alleen maar enger en lastiger. Ik heb hem maanden lang elke dag afwisselend gedroogde abrikozen en pruimen gegegeven en appelsap vermeden. Daarmee móest hij wel naar de wc. Desalniettemin bleef hij het zo veel lang uitstellen. Het heeft zeker 4 a 5 maanden geduurd tot het probleemloos en zonder abrikozen zelf naar de wc ging. Wat wel hielp was niet geforseerd af en toe een tekenfilm, liedje of boekje over op het potje gaan en waar poep vandaan komt. Ook een wc verkleiner waar hij op kon klimmen om op de wc te zitten maakte het interessanter om een poging te wagen https://m.youtube.com/watch?v=QPgIz8tfQtQ

3 jaar geleden

Het is even een lang verhaal, maar hier hetzelfde probleem met telkens verstoppen en drama maar dan al sinds een jaar. Het schijnt echt heel vaak voor te komen als ze op het potje gaan. Sinds december gaat ze voor plassen op de wc maar poepen nog in de luier. Soms 3x per dag, soms 3 dagen niet en dan een enorm drama. Sinds vorige week hebben we ineens een doorbraak: we waren bij de arts en die gaf mij een protocol: Elke dag 2x 7 minuten op de wc/potje. Zorg dat ze beentjes mooi hoog zijn op een stoeltje ofzo. Tijdens die 7 minuten boekje of filmpje, iets wat ze normaal niet mogen en dus echt naar uitkijken. Na 7 minuten eraf, ongeacht of er iets komt. Dan krijgt ze een sticker, na 7 stickers een kleine verrassing. Hierdoor leren ze ontspannen op de wc zitten. en hopelijk na een tijdje komt dan ook de poep. Mijn dochter hoorde de uitleg en heeft goed geluisterd. De dag erna ging ze ineens heel trots uit zichzelf poepen op de wc! We hebben nog 1x een drama-dag gehad en toen heb ik haar weer een luier voor poepen aangedaan. De dag erna ging ze weer op het potje. Ik geef haar nog steeds wel elke dag movicol, dat maakt de poep wat zachter. Als het nog zo'n Stress geeft, zou ik even een paar weken poep in de luier doen totdat ze rustig zijn en dan weer proberen met poepen op de wc. Het komt echt vanzelf... Succes!

3 jaar geleden

Met een boekje of filmpje op de wc zodat ze wat ontspannen is en ze wat langer blijft zitten. Ook zorgen dat ze goed met beentjes omhoog zit, in hurk houding. Hopelijk helpt het

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Ergens ook wel weer fijn om te lezen dat het dus vaker voorkomt. Helaas helpt een luier aandoen niet, ze houdt het nog steeds op tot dat na 3 dagen echt niet meer lukt. Huisarts heeft zakjes movicolon voorgeschreven, maar weet nog niet goed of ik dat ga geven.. Het werkt dus wel goed? En hoeveel gedroogde pruimen/abrikozen geef je per dag? Bedankt voor de 7-minuten tip! Daar ga ik wel mee aan de slag. Voor 7 minuten tv kijken is ze vast wel te porren :)

3 jaar geleden

Dit hebben wij exact zo gehad! Denk enkele weken. Wij probeerden hem te stimuleren en maakten er een feestje van. Uiteindelijk ook wel (flink) belonen! Daarnaast hebben wij onze zoon een tijdje movicolon gegeven om het soepel te houden. Opeens ws het prima, en daarna nooit meer gedoe gehad.