26 Reacties

5 jaar geleden

Hi! Mijn dochtertje 20 weken, die rolt ook heel veel om in haar slaap dus ik heb een meijers baby sleep safe gekocht, werkt perfect. Wellicht wat voor jou! Succes 😊

5 jaar geleden

Ik zou er een lakentje overheen doen, erg strak vast. Wij hebben dat ook een dan ook nog een handdoek er extra bij in aan de zijkant vd matras, zodat we zeker weten dat hij het niet los trapt. Zo kunnen ze hun benen niet omhoog doen en dus minder kans op rollen

5 jaar geleden

Ik zou toch proberen haar armen los te doen. Als ze al omrolt kan ze in ieder geval met haar armen zichzelf iets omhoog duwen. En een laken over haar benen, zodat ze deze niet omhoog kan gooien.

5 jaar geleden

Reactie op Tich

Hi! Mijn dochtertje 20 weken, die rolt ook heel veel om in haar slaap dus i ...
Oke daar ga ik even voor kijken!

5 jaar geleden

Reactie op Melz222

Ik zou toch proberen haar armen los te doen. Als ze al omrolt kan ze in ied ...
🙈 ik kan het proberen maar overdag slaapt ze dan niet, met oefenen. Laken ga ik zo gelijk plaatsen. Bedankt voor de tips!

5 jaar geleden

Reactie op Lolita

🙈 ik kan het proberen maar overdag slaapt ze dan niet, met oefenen. Laken ...
Je zou misschien overdag eerst kunnen beginnen met 1 arm los en een laken over haar heen tot aan de schouders en dat steeds wat verder uitbreiden tot ze helemaal los ligt. Heb zelf geen ervaring met mijn dochter, maar werk in de kinderopvang en geven dit advies ook aan ouders mee, dus misschien heb je er iets aan.

5 jaar geleden

Reactie op Melz222

Je zou misschien overdag eerst kunnen beginnen met 1 arm los en een laken o ...
Top! Gaan we proberen. In ieder geval met een goed gevoel de nacht in

5 jaar geleden

Hier ook een wilde slaper... Wij hebben een laken van witloff for kids. Daar zit aan de onderkant elastiek in net als een matrashoes. Deze krijgen ze niet los getrapt (lukt onze peuter van 2,5 nog niet eens) en dan de zijkanten goed instoppen onder het matras en ze gaan geen kant meer op😉

5 jaar geleden

Reactie op Babytullie

Hier ook een wilde slaper... Wij hebben een laken van witloff for kids. Daa ...
Top!

5 jaar geleden

Wil mij nergens mee bemoeien maar ik las je berichtje en vroeg mij af waarom ze nog zo veel moeite heeft met tummytime? Het kan natuurlijk dat er een reden is waarom ze daar nog moeite mee heeft die ik zo niet in het berichtje lees (te vroeg geboren of iets anders). Maar anders is het misschien een goed idee om contact op te nemen met het consultatiebureau voor een verwijzing naar de kinderfysiotherapeut. Volgens mij hoort een kind van 19 weken al veel langer op hun buik te kunnen spelen. Mijn jongste loopt nu ook nog bij de kinderfysiotherapeut vanwege andere problemen en wordt nu geweldig geholpen door allerlei oefeningen om sterker te worden en nieuwe vaardigheden te leren.

5 jaar geleden

Reactie op AvdWdH

Wil mij nergens mee bemoeien maar ik las je berichtje en vroeg mij af waaro ...
Nee geen gekke dingen verder, ze was 6 dagen te laat ze heeft wel een navelgranuloom gehad(uitstulping van wild vlees) dat is nu merendeels weg maar ik vermoed dat het voor haar daarom minder prettig is om op te liggen. En eerlijk gezegd zal het ook wel mijn schuld zijn dat doordat zij het zooo onprettig vind en echt begint te krijsen dat ik alternatieven heb gekozen om het nekje te trainen waardoor die armen natuurlijk ook niet echt sterker worden om zich op te duwen🙈. Kan ee gewoon niet tegen haar zo te horen huilen

5 jaar geleden

Toen mijn zoon niet op zijn buik wilde liggen, heb ik hem heel veel op mijn buik gelegd als ik op de bank lag. Dus buik op buik. Toen moest hij zijn hoofd ook omhoog houden en dit vond hij niet erg.

5 jaar geleden

Toen mijn zoon niet op zijn buik wilde liggen, heb ik hem heel veel op mijn ...
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar ook dan is het huilen helaas. Alleen met vliegtuigje niet en als je haar op je scheenbenen legt zegmaar als je op je rug ligt. En wat ik zeg met die rol maar dan echt superkort.

5 jaar geleden

Ons dochtertje (ook 19 weken) krijste ook steeds op haar buik dus ik deed het niet, ik vond het zielig. Zowel van consultatiebureau als de chiropractor nadrukkelijk het advies gekregen wel meer buik tijd te doen vanwege het voorbereiden op het tijgeren en de motorische én cognitieve ontwikkeling. Toch meer gaan oefenen, langzaam opbouwen in frequentie. Buik op mijn buik op de bank, omdraaien op het aankleedkussen, beneden op een kleed en dan ging ik zelf voor haar gezicht haar aandacht trekken. Dat hielp super goed! Ik heb ook een buik trainer gekocht maar die eigenlijk maar 2x gebruikt. Hield ze het ook wel op vol. Al heel snel kon ze het steeds langer volhouden. Als ze ging huilen draaide ik haar weer terug. In een maand oefenen heeft ze nu opgebouwd naar 2 minuten haar nek omhoog houden en haar armpjes eronder! Ik denk wel dat de Chiropractor ook heeft geholpen want ze had een aantal punten die vast zaten in haar nekje. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op M90

Ons dochtertje (ook 19 weken) krijste ook steeds op haar buik dus ik deed h ...
Dank je voor je reactie!!! Ik vind het ook zo zielig, maar dit is misschien van alles toch wel de beste oplossing.

5 jaar geleden

Voor de tummytime is een spiegel ophangen in de box ook een aanrader! Of een leuk speelkleed waar ze vanalles op kunnen zien als ze op hun buik liggen.

5 jaar geleden

Reactie op Lolita

Dank je voor je reactie!!! Ik vind het ook zo zielig, maar dit is misschien ...
Ja uiteindelijk zullen ze toch sterker moeten worden, oefenen is dan toch beter dan andere foefjes om buiktijd ontlopen denk ik. Mijn dochter gaat er nu zelfs bij lach en af en toe, ze lijkt heel trots op wat ze nu kan. super schattig. Succes!

5 jaar geleden

Niet helemaal je vraag, maar er is een topic geweest wat betreft tummytime, er daar werd geadviseerd de kleine half op je bovenbeen te leggen, dus op de buik een soort van half naast je en dan op je bovenbeen laten leunen. Als ik het me goed herinner, ik weet het niet precies meer 🙈. Maar dan ligt ze toch een soort van op je en wil ze misschien automatisch omhoog kijken want daar ben jij.

5 jaar geleden

Wat betreft de nacht heb ik geen andere tips dan al beschreven is met laken en voorzichtig afbouwen van de puckababy met overdag oefenen met eerst 1, dan 2 armen eruit. Onze dochter had ook een gruwelijke hekel aan tummy time. Wij hebben veel gehad aan het buikkussen van fisher price waar ook trillingen en muziekje in zit. Wij hebben hem zelf voor een paar euro via marktplaats gehaald (kan gewoon in de wasmachine,muziekje kan eruit), dus dan is het niet een hele grote investering. Misschien is het ook een idee om met de huisarts of consultatiebureau te overleggen of de kinderfysiotherapeut wat extra tips voor je heeft?

5 jaar geleden

Reactie op wiekje85

Wat betreft de nacht heb ik geen andere tips dan al beschreven is met laken ...
Dank je voor de tips. Ik kan er alleen noet zo goed tegen als ze zo begint te huilen, daarom ontweek ik het🙈. Ik weet dat het niet goed is maar dat moet mijn man dan maar doen met haar ik kan dat echt niet aan🥺