16 Reacties
5 jaar geleden
Herkenbaar.. tenminste, ons zoontje geven we de fles door zelf te liggen tegen een kussen. Daarnaast slaapt hij nu in een campingbedje op onze kamer, want daar is het een stukje koeler (airco).. ligt tevens niet op de tocht. En verder zoveel mogelijk uit de ergste warmte.. maar helemaal voorkomen, dat lukt niet!
5 jaar geleden
Reactie op JaneKM
Hi mag ik vragen welke slaapzak en matrasbeschermer je gebruikt? Dit kan na ...
Te snel op enter geduwd... ik gebruik een speciale verkoelende slaapzak van ergopouch en een matrasbeschermer en hoeslaken met honinggraat, deze verluchten beter. Maar als het 30 graden is kan het uiteraard zijn dat je babytje sowieso zweet eh
5 jaar geleden
Mijn meisje van 7 maanden drijft ook haar bed uit en ook zo natte haartjes. Ik leg bevroren koelelementen onder haar bed en ik deed haar slaapzak in de vriezer, die haalde ik even voor ze naar bed moest eruit. Nu slaapt ze in haar luier en doe ik het hoeslakentje in de vriezer, zodat haar bedje lekker koel is als ze er in gaat.
5 jaar geleden
Heb geen tips... Alleen heel herkenbaar! ons zoontje is 'warmbloedig' net als mijn man en zweten ook heel erg! Hij is ook helemaal nat op z'n gezichtje en haren. Ik dep het maar zoveel mogelijk af met een droge doek en doe af en toe een vochtige doek langs z'n hoofdje. Oh wat wij trouwens wel doen als we weggaan of de kleien gaat in de kinderwagen, is een grote hydrofiele doek onder hem neerleggen. Dit neemt het vocht meer op en is minder warm voor hem.
5 jaar geleden
Ik denk vooral heel veel aanleggen met borstvoeding (moedermelk past zich aan bij hitte, mooi feit) of bij flesvoeding, extra fles en misschien zelfs soms wat water geven. Veel laten drinken is echt het belangrijkst!
Ons kindje ligt snachts bij ons op de kamer met airco.
5 jaar geleden
Kan je het niet oefenen dat ze zonder slaapzak gaat slapen? Scheelt toch een hoop warmte denk ik.. en verder ids genoeg drinken regelmatig afkoelen in een zwembadje of met natte doeken.
5 jaar geleden
Wij hebben een earosleep topper en hoeslaken. Ons dochtertje van 6 maanden slaapt in het romper met legging in de slaapzak ivm het feit dat ze een pavlik bandage draagt en deze niet op de huid mag. Zij drijft haar bed uit daar is bovenstaande foto nog niks bij.
5 jaar geleden
Je zou een Aerosleep topper via mp of zo op de kop kunnen tikken. Hierdoor zweet mijn kleine stinkdier echt veel veel minder. Dat is veel beter luchtdoorlatend
5 jaar geleden
Reactie op Rosie11
Hier ook een pavlik. Onze zoon slaapt in romper, afgeknipte sokken om de be ...
Ook hier een pavlik. Hier gaat het goed met alleen een romper met korte mouwtjes, dus geen sokjes (behalve die van de pavlik zelf uiteraard). Vind het wel echt sneu met dit weer, zeker omdat even in een badje ook niet zomaar gaat.
Verder zweet ie wel ja, ik leg soms natte hydrofielwashandjes op z’n hoofdje voor verkoeling. (En anders kan ie er op sabbelen, ook prima.) Als hij de fles krijgt leg ik een vochtige hydrofieldoek tussen z’n hoofdje en het kussen, dat helpt ook. (Je hebt wel een nattig kussen daarna, maar dat is zo weer droog).
5 jaar geleden
Bedje koelen met een coolpack voordat ze naar bed gaat. Mijn dochtertje wil niet slapen zonder slaapzak. Ik heb er nu 1 gekocht van bamboo stof van de hema en die vind ik wel heel erg fijn ademt meer dan katoen.
5 jaar geleden
Misschien iets heel anders: onze dochter spuugt vaak als ze ligt, waardoor er grote natte plekken op haar plek liggen en haar hoofdje en gezicht nat zijn. Zou dat bij jullie dochtertje misschien ook kunnen zijn? Oplossing heb ik er trouwens nog niet voor gevonden, alleen maar elke dag schoon bed en douchen...