17 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochtertje is vorige week serieus ziek geweest heeft 5 dagen koorts gehad 1 dag zelfs boven de 40 graden. Wij moesten om de 4 uur een zetpil perdolan baby geven gecombineerd met nurofen siroop om de 6 uur. Daarmee zakte de koorts wel goed
5 jaar geleden
Wij hadden het vorige week ook met onze dochter van 6,5 maand. Zo zielig inderdaad! Ze heeft bijna de hele week koorts gehad, met uitschieters naar boven de 40 graden. We hebben haar vooral veel laten slapen, paar keer per dag neusspray gegeven en in de gaten gehouden of ze wel alert bleef en genoeg bleef drinken. Uiteindelijk vrijdagmiddag toch even de huisarts gebeld en voor de zekerheid de longen geluisterd maar die waren schoon gelukkig. Het is vervelend maar het gaat vanzelf weer over meestal!
5 jaar geleden
Mijn dochter gaat al sinds ze 4 maanden is naar KDV. Toen kwam ze thuis met een snot neus. Rond haar 5 maanden had ze voor het eerst koorts. Boven de 39 graden. Had ze ook opgelopen bij KDV. En vorige week helaas weer, maar ik denk dat het nu komt door tandjes die doorkomen.
Als ze koorts heeft dan geef ik haar ook een zetpil voor het slapen gaan. Geeft haar ook rust. En verder houd ik haar lekker bij me en veel knuffelen. Oh doe haar dan ook wel in een niet te warm badje om even af te koelen. Meer kan je niet doen denk ik. Wel goed in de gaten houden want als het naar de 40 gaat moet je de dokter bellen. En zorg dat ze goed blijft drinken, de luiers in de gaten houden dat ze nat zijn.
Op het KDV hangen allemaal bacteriën. Andere kindjes die een snot neus hebben of toch een beetje ziekjes zijn. En ze spelen met het zelfde speelgoed. Dat gebeurt nou eenmaal.
5 jaar geleden
Reactie op Little Princess Lia
Mijn dochtertje is vorige week serieus ziek geweest heeft 5 dagen koorts ge ...
Hebben we wel enkel gedaan gedaan als haar koorts echt hoog was
5 jaar geleden
Hier ook eentje die flinke koorts heeft gehad. Vooral niet te warm aankleden, en extra kleine beetjes water extra geven. En zetpillen paracetamol heb ik ook gedaan hoor, en met een koud washandje beetje z'n hoofdje gedempt. Wat slechter eten is nu ook voor ff niet erg, als hij maar wel wat drinkt en lekker laten slapen als ie slaapt. En bij twijfel kun je altijd de huisartsenpost bellen, die weten er meer van.
5 jaar geleden
Reactie op Berberrr9
Tuurlijk, dat heb ik gedaan omdat ze zich echt heel ongemakkelijk voelde (l ...
Bedankt voor je reactie!
VRIEND
5 jaar geleden
Toen onze dochter enkele dagen koorts had en verkouden was werd bij ons door de huisarts bij zijn bezoek aan huis gezegd, altijd bij / na de derde dag koorts onder de 1 jaar even telefonisch overleggen met de huisarts. Dus dat zou ik wel aanraden mocht het niet omlaag gaan.
En goed op het vochtgehalte letten, dat kan snel gaan. Voldoende laten drinken, eventueel wat vaker kleinere beetjes, en op de plasluiers / traantjes etc. letten.
Sterkte, inderdaad super sneu altijd!
5 jaar geleden
Vorige week heeft onze kleine meid (6,5 maand) ook flink koorts gehad een aantal dagen (boven 39) gevolgd met uitslag over haar gezicht, hals en romp. Het was uiteindelijk de ‘zesde ziekte’. Wat wij hebben gedaan is het eerst even af wachten en toen we merkte dat ze echt last kreeg ed hadden we ook een zo laag mogelijke mg zetpil gegeven. Als ze verder goed drinken en goede luiers heeft komt het vanzelf goed. Ik snap het goed. Het is zo sneu. Vooral omdat ze niet kunnen zeggen wat er scheelt.
5 jaar geleden
Wat je voor de neus kan doen is een gesneden ui naast der bedje doen, als ze een verstopte neusje heeft wel elke dag een nieuwr ui. Luuf onder de voeten smeren en sokjes aan. Voor de rest goed in de gaten houden dat ze goed blijft drinken en vooral ademhaling of het een piepende ademhaling is.
Mijn zoontje heeft het met 3 maanden gehad bleek het RS virus te zijn, hopelijk heeft je kleine het niet en komt het snel weer goed. Heb je toch twijvels gewoon contact opnemen met de huisarts.
Heel veel beterschap met je kleine!
5 jaar geleden
Reactie op Sam1989-24
Wat je voor de neus kan doen is een gesneden ui naast der bedje doen, als z ...
Ja, die ui staat al naast het bedje. Ik hoop dat het haar helpt.
Luuf kan ik nog wel proberen! Bedankt voor de tip.
Wat verdrietig dat je zoontje RS heeft gehad. Is hij ook opgenomen geweest? Zo zielig om je kleintje zo ziek te zien.
5 jaar geleden
Jaa heel sneu om te zien. Helaas is hij toen 3x opgenomen laatste keer was hij 2 jaar oud een week lang. Dat kwam ook meer door onze huisarts die het allemaal niet zo serieus nam. Ben toen zelf naar het ziekenhuis gegaan en maar goed ook.
Als jij een slecht gevoel hebt neem dan gewoon contact op al is het 10x.
Mijn dochter is nu 7 maanden oud en ben al denk tig x langs de huisarts geweest, gewoon om zeker te weten dat er niets aan de hand was.
Hoop dat ze snel weer beter is🙂
5 jaar geleden
Reactie op Sam1989-24
Jaa heel sneu om te zien. Helaas is hij toen 3x opgenomen laatste keer was ...
Och wat sneu. Gelukkig was jij zo doortastend! Soms denken huisartsen er wat te licht over, maar gelukkig weet je als moeder vaak zelf wel wanneer het echt niet goed is.
Linde is vandaag weer iets beter gelukkig. Niet meer zo hysterisch aan het huilen en de koorts is ook gezakt. Ze hoest nog wel flink, dus blijf haar tempratuur goed in de gaten houden.
5 jaar geleden
Ons dochter na haar 3e vaccinatie moment plots 39,7 graden.. snachts in ons bed gelegd omdat we er niet al te gerust in waren. Nurofen zetpil hielp uitstekend!
5 jaar geleden
Mijn dochter van 7 maanden werd vorige week ook ziek. Uit het niets ineens 39.5 koorts, niet willen drinken en zaķte steeds weg. Ik schrok me rot. Heb de huisartsenpost gebeld en werd teruggebeld door een arts. Advies was elke 4 uur een zetpil (120 mg) te geven om het level op peil te houden. Verder was het voldoende als ze de helft dronk dan wat ze normaal drinkt. Wij hebben immers ook minder eetlust als we ziek zijn. Ze heeft een paar dagen heel veel geslapen waardoor het hele ritme in de war was. Gelukkig is ze weer beter en komt het ritme ook weer aardig terug.