19 Reacties

6 jaar geleden

Ik zou het niet aankijken maar gewoon ab slikken, voelt tegenstrijdig maar is uiteindelijk het beste voor de baby.

6 jaar geleden

Ik heb 2 weken geleden urine moeten afgeven bij de gyneacoloog en deze week een voorschrift thuis gekregen met antibiotica.. Ik heb gebeld naar het ziekenhuis en ze zeiden dat ik een urineweginfectie heb en dat het daarvoor is.. Nu heb ik het nog niet gekocht, omdat ik ook niet weet hoe goed het is als je zwanger bent.. Op internet staat dat het niet aangeraden is...

6 jaar geleden

Je zal het wel moeten innemen

6 jaar geleden

Heb je geprobeerd om veel te drinken? Echt veel zodat je veel moet plassen en het mogelijk vanzelf overgaat?

6 jaar geleden

Cranberrysap bij Holland&Barrett (+veel water drinken) heeft bij een vriendin binnen 1-2 dagen al direct gewerkt. Hangt natuurlijk ook wel af van hoe ernstig de ontsteking is.

6 jaar geleden

Reactie op Kub

Cranberrysap bij Holland&Barrett (+veel water drinken) heeft bij een vr ...
Wat een vreemde tekens ineens. *Holland en Barrett dus

6 jaar geleden

Verloskundige even vragen of even naar de huisarts. Veel komend probleem tijdens zwangerschap.

6 jaar geleden

Ik heb momenteel blaasontsteking en omdat ik pijn had in mijn flank moet ik 7 dagen een kuur slikken. Ik vond het ook heel moeilijk om aan de kuur te beginnen maar uiteindelijk is het erger als je het niet behandeld. En tot nu toe voel ik de kleine nog elke dag schoppen in m’n buik.

6 jaar geleden

Zolang de huisarts en apotheek weten dat je zwanger bent zal er rekening gehouden worden met het type antibiotica. Ik heb zelf momenteel ook een blaasontsteking en daarom ook een ander soort antibioticum dan ik voorheen eens heb gehad. Zeker gebruiken, een niet behandelde blaasontsteking kan namelijk overgaan op een nierbekkenontsteking! En geloof mij, die zijn pijnlijk (en gevaarlijk).

6 jaar geleden

Zelf geen ervaring mee, maar het is niet voor niets dat verloskundigen al bij de intake waarschuwen dat je bij ieder vermoeden van blaasontsteking urine moet afgeven. Blaasontsteking komt vaak voor in een zwangerschap en als je dat niet behandelt, kan er een nierbekkenontsteking ontstaan, wat erg gevaarlijk is voor zowel moeder als kind.

6 jaar geleden

Eens met wat Joopie90 en Annavert hieronder typen. Een onbehandelde blaasontsteking tijdens je zwangerschap is inderdaad echt niet veilig. Dus gewoon even langs de huisarts, die schrijft je antibiotica voor die je veilig kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Er stond gisteren nog een stuk in de krant dat te veel zwangere vrouwen zich op internet/fora/social media onjuist laten adviseren over het wel of niet gebruiken van bepaalde medicijnen. Gewoon even naar de dokter dus, die heeft er voor gestudeerd en weet er meer van af.

6 jaar geleden

Hi, Bij mijn eerste controle bleek ook dat ik blaasontsteking had. Ik kreeg een recept voor een antibioticum dat je vlak voor je gaat slapen met water in moet nemen en dat dan heel de nacht in je blaas blijft. Dit heb ik maar 1x moeten doen en was het over. Denk dat het effectiever is omdat het direct in je blaas komt, dus minder heftig dan een hele kuur. Blijft wel antibiotica natuurlijk! Maar blaasontsteking heeft ook zijn risico’s.

6 jaar geleden

Zeker voor de antibiotica gaan! Je huisarts zal veilige ab voorschrijven als die weet dat je zwanger bent. Ook zeker melden bij controle bij de verloskundige in verband met evt preventieve test verderop in je zwangerschap op blaasontsteking. Is inderdaad gevaarlijk voor je baby. Je klachten bij een blaasontsteking veranderen tijdens je zwangerschap waardoor je een evt blaasontsteking dan niet herkent. Succes!

6 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook een blaasontsteking, ineens kon ik niet lopen van de pijn. Toen ook antibiotica gekregen, en heb een super gezond dochtertje. Zeker antibiotica pakken, want het kan overgaan naar een nierbekkenontsteking en dat is lastiger. Het kan echt geen kwaad! En het is maar voor een weekje! Succes en beterschap!

6 jaar geleden

Ik zou er zeker iets aan doen, is het een erge blaasontsteking? Zelf heb ik ook in mijn tweede zwangerschap een milde blaasontsteking gehad, ben bij de gier geweest en daar wat gehaald dat je in voordat je ging slapen in moest brengen en nog een soort drankje. Heeft wel geholpen uiteindelijk. Misschien iets minder snel effect dan bij antibiotica. Bij een hele zware ontsteking zou ik toch voor antibiotica gaan.

6 jaar geleden

De huisarts een beetje vertrouwen lijkt me. Die heeft immers geleerd voor o.a. het voorschrijven van medicijnen en houdt absoluut rekening met een zwangerschap. Een beetje zelf dokteren en internet raadplegen zou ik niet riskeren!

6 jaar geleden

Bij mij help grapefruit of pamplemoes fruit. Lekker gezond ook nog.

6 jaar geleden

Als je antibiotica gaat slikken is het raadzaam om ook probiotica te nemen. Dat zijn capsules die je oplost in lauwwarm water. Ze beschermen je darmflora. Antibiotica kunnen de balans tussen goede en slechte bacteriën in je darm verstoren...

6 jaar geleden

Reactie op mrijntje

Als je antibiotica gaat slikken is het raadzaam om ook probiotica te nemen. ...
Bedankt voor de tip!