6 Reacties

7 jaar geleden

Hoi Jessica, fijn dat je je verhaal deelt. Wat schrikken zeg, dat de vorige keer de placenta niet meer goed functioneerde. Gelukkig is het goedgekomen! Ik heb zelf geen ervaring met Ascal maar wel met aspirine (=acetylsalicylzuur) als bloedverdunner. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een heel lage dosering aspirine geslikt (75mg), tot 36 weken. Nu ik zwanger ben van de tweede doe ik dit weer. Ik doe dit omdat mijn zus een bloedstollingsaandoening heeft waardoor haar bloed wat dikker is. Dit zorgt voor problemen tijdens de zwangerschap en daardoor heeft zij meerdere miskramen gehad. Als iemand in je familie dit heeft, is de kans iets groter dat jij het ook hebt. Ze weigeren alleen te testen als je niet meerdere miskramen hebt gehad... Je snapt dat ik dat niet wil(de) afwachten, dus in overleg met mijn huisarts en verloskundige heb ik deze lage dosering aspirine geslikt. Het kan absoluut geen kwaad. Mocht je dit overwegen, doe zijn dit mijn tips: 1) overleg eerst met je huisarts en eventueel verloskundige 2) lees je goed in 3) houd je aan een heel lage dosering aspirine, ongeveer 75 mg (3/4 van een 100mg-pilletje) 4) let op: vergis je niet met paracetamol, het gaat echt om aspirine (acetylsalicylzuur) Heel veel succes en een goede zwangerschap gewenst!

7 jaar geleden

Hoi Jessica, fijn dat je je verhaal deelt. Wat schrikken zeg, dat de vorige ...
Dankjewel voor je reactie! Ik moet sowieso volgende week naar het ziekenhuis om te overleggen met de gynaecoloog. Zij bepalen uiteindelijk of bloedverdunners nodig zijn en hoe het traject zal verlopen.. Ik zal vast wel goede uitleg erbij krijgen.

7 jaar geleden

Hoi Jessica, fijn dat je je verhaal deelt. Wat schrikken zeg, dat de vorige ...
Is dit toevallig stollingsafwijking Factor-V-Leiden?

7 jaar geleden