30 Reacties
5 jaar geleden
Ik leg alles neer op zijn plankje en hij pakt het zelf en knaagt het op. Pasta vond hij niet lekker maar ik gaf dan de penne pasta in zn hand. Rijst nog niet geprobeerd! Succes
VRIEND
5 jaar geleden
In zie idd veel voorbij komen dat wanneer je aardappelen maalt, dit plakkerig wordt. Merk ik niet. Ook niet met staafmixer. Ik geef 40/50 gram aardappelen oid. Soms extra water om het smeuïg te maken.
Brood geef ik met flesje van 11:30. Was eerst de fles van 11 uur. Dit zet ik steeds wat later zodat het een lunch moment wordt. Met wat boter soms, en maak het vochtig met melk uit de fles. Dat werkt prima voor ons. :)
5 jaar geleden
Hi Marielle,
Wij zijn al vrij vroeg (met 4 maanden) met brood begonnen. Alleen het zachte gedeelte met wat boter in hele kleine stukjes, dit ging bij onze dochter vrijwel meteen goed. Heb er ook vertrouwen in dat haar lijfje het zelf oplost als het stukje net te groot is (dmv kokken of hoesten).
Wat betreft de aardappel, pasta en rijst, dit mixen wij idd ook door de groenten. Wij doen er ook nog een scheutje (milde) olijfolie doorheen zodat het wat smeuïger wordt (en het is gezond), dit werkt voor ons prima!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee!
Groetjes
5 jaar geleden
Rijst doe ik wel door de blender maar dan als laatste er in en heel even malen. Aardappel hier ook 1x geprobeerd maar was geen succes, en pasta ook nog niet een succes na 1x proberen dus daarin zijn wij ook nog zoekende. Brood ben ik eigenlijk gewoon mee begonnen in kleine blokjes snijden en dan in zijn wangen stoppen zodat hij begon met kauwen. Je kunt eventueel met wat thee of kunst/borstvoeding laten weken maar hebben wij niet gedaan. Wel een klein laagje boter er op gesmeerd en eigenlijk ging het gelijk goed
5 jaar geleden
Wij prakken de aardappel gewoon met groente. Dan is het niet zo plakkerig. En anders idd wat olijfolie erbij.
Pasta en rijst deed ik wel met de staafmixer.
Wij zijn gestart met brood vanaf 7 maanden. Kleine stukje met boter of met pindakaas (wordt tegenwoordig aangeraden ivm allergieën), in het begin verslikte onze zoon zich nog wel eens maar hij had het snel onder de knie.
5 jaar geleden
Brood doe ik in kleine stukjes met boter en jam of pindakaas. In het begin doopte ik het in de melk, maar nu niet meer. De eerste keer kan je het brood het beste in de wang duwen.
Aardappelen prak ik fijn, rijst en macaroni meng ik gewoon heel door de groente, gaat prima. Ander soort pasta heeft hij nog niet gehad.
Ik denk dat ik nu ook aardappelen, rijst en pasta ga invriezen. En groente en vlees/vis vers ga maken.
5 jaar geleden
Een goed doorgekookte aardappel snijd ik in blokjes van 1 cm en geef ik aan m’n dochter. Zij doet haar mondje open en ik leg het op haar tong. Ze kauwt het en klaar :) Brood ook zo.
Je hoeft niet bang zijn dat kindje stikt. Ze hebben een heeel gevoelige kokhals effect. Die zit ook een stuk eerder daar bij een volwassene.
Als een stukje voeding te ver (halverwege tong) komt, dan gaan ze al kokhalzen.
Bij ons was een lepeltje met gepureerde groente geen succes dus we zijn hapklare stukjes gaan geven. Een soort van Rapley methode, maar ook weer niet.
Rapley overigens ook geprobeerd, maar het werd alleen maar eten uitsmeren over tafel, stoel en kleding dus geen succes.
5 jaar geleden
Ik doe het altijd met aardappel ik mix dit samen met de groentjes en vlees. 'S avonds eet ze (als extra) gestoomde groentebrokjes mee aan tafel met ons. Een uur voor haar laatste flesje doen we dit. En bij de gemixte groentjes met aardappel doe ik boter of een olie of kruidenboter :) en ik haal mini baby pasta uit de albert heijn.
5 jaar geleden
Reactie op termontamber
Ik doe het altijd met aardappel ik mix dit samen met de groentjes en vlees. ...
Weet je zo van welk merk die pasta is?
5 jaar geleden
Ik maak de puree altijd met de stampotstamper. Met het kookvocht maak ik het dunner indien nodig. Ik merk niet dat het te plakkerig wordt. Vries het vervolgens in ijsklontjes in.
Overige groente stamp ik inmiddels ook ipv in de keukenmachine. Ze eet al veel beter grovere stukken.
Ik gebruik ook de rijst en pasta van de AH (zie link). Deze kook ik ook in grotere omvang en vries ik plat in een zak in. Dan breek ik steeds een stukje af wat ik gebruik. Dit is zo klein dat verslikken niet zal gebeuren. https://www.ah.nl/producten/product/wi451609/ah-biologisch-mini-pasta-sterretjes-6
Verder heb ik kip (gekookt en daarna geplukt), witvis en gehakt ook plat in een zak ingevroren en breek ik ook af. Zo kan ik alle groenten mixen en matchen met de overige ingrediënten.
Brood ben ik met stukjes van halve bij halve centimeter begonnen. Soms iets dieper in het mondje gedrukt. Als ze het niet fijn vind hoest ze wel en geeft ze het terug. Inmiddels eet ze stukjes van 2 bij 2. Die pakt ze zelf en brengt ze zelf naar de mond. Ik geef ook de korstjes nadien. Daar eet ze stukjes van op en is vooral goed voor de hand mond beweging. Heb het brood nooit gedipt in thee of melk.
5 jaar geleden
Weet je zo van welk merk die pasta is?
5 jaar geleden
Rijst en pasta nog niet gegeven. De aardappeltjes prak ik gewoon met de vork en meng het dan door de groenten. Dit gaat prima.
Brood geef ik in kleine stukjes (niet groter dan postzegel) en duw de ik de eerste keren in haar wangzak. Dan gaan ze vanzelf kauwen. Na een paar keer kon ok het gewoon in haar mondje duwen. De eerste keren heb ik het brood in qat melk gedompeld, nu doe ik er een beetje pindakaas op.
5 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat we het maar gewoon moeten proberen met het brood en ik zal eens naar die pasta voor baby's kijken.
Aanvullend vraagje, wegen jullie alles af wat jullie geven?
5 jaar geleden
Reactie op Marielle-25
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat we het maar gewoon moeten pro ...
Ik zag dat potjes 200 gram was. Omdat ik met ijsklontjes werk heb ik het 1 keer gewogen. Nu weet ik hoeveel ijsklontjes ik mag pakken om 200 gram te geven.
5 jaar geleden
Reactie op Marielle-25
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat we het maar gewoon moeten pro ...
Ik maak juist al bakjes met groente/aardappel,rijst,pasta. Alles in 1 bakje dus. Dit zet ik in de vriezer en haal ik dan uit en zet het in de koelkast. Ik doe 2/3 deel groente en 1/3 deel aardappel,rijst,pasta. 200 gram totaal.
5 jaar geleden
Reactie op Lautje123-24
Ik maak de puree altijd met de stampotstamper. Met het kookvocht maak ik he ...
Hoi,
Hoelang doe je bijv kipfilet koken in heet water ongeveer en vis ook?
5 jaar geleden
Brood geven wij nu in lange broodkorst, die houdt hij zelf vast en daar sabbelt/knaagt hij aan. Beste is om wat ouder brood te geven of te roosteren zodat het niet teveel gaat plakken. Aardappels kun je het beste prakken of stampen om plakken tegen te gaan. Heeft iets te maken met het zetmeel dat het plakkerig wordt bij mixen.