17 Reacties

6 jaar geleden

Tja, er zijn toch wel verschillende verhalen over te vinden. De beste richtlijn is toch wel 3 uur na 1 wijntje niet voeden (of 6 uur na 2 wijntjes en ga zo maar door). Waarom zou je het riskeren mocht het toch niet goed blijken voor je baby. En tuurlijk, als je eens 1 x in de maand 1 wijntje drinkt en je baby al na 2 uur voedt, wordt ie echt niet slechter van. Maar ik drink gewoon niet. Ik heb er geen moeite mee gelukkig. Ik heb tot nu op onze eerste datenight zonder baby 2 wijntjes gedronken en hem mijn eerder gekolfde melk gegeven. Maar als je geen fles kan geven is dat wel lastig.

6 jaar geleden

Ja is een moeilijke. Voordat ik bv gaf dacht ik zal wel geen kwaad kunnen maar ondertussen ben ik van mening veranderd na in totaal 5 glaasjes verspreid over enkele weken en drink ik ook gewoon geen alcohol. Ik wachtte minstens 2u en meestal zelfs 3 a 4 uur als hij slapen ging in de avond. Ik had de indruk dat mijn productie wel degelijk wat minder was en hij iets onrustiger. Daarnaast heb ik een keer voor gehad dat hij plots al honger had en we nog geen 2u ver waren... Er zijn voldoende alternatieven. Ik leg me erbij neer.

6 jaar geleden

Mijn kindje wil ook geen fles, maar ik af en toe wel een wijntje! Ik drink er heel soms één direct na het voeden, bij het eten bijvoorbeeld. Maar liever niet elk weekend, dat voelt toch niet goed. Gelukkig zijn er heel veel lekkere alcoholvrije boertjes en wijnen!

6 jaar geleden

Ja lastig. Ik doe het alleen af en toe na de laatste voeding (ze slaapt dan ook door tot de volgende ochtend)

VRIEND

6 jaar geleden

Ik durfde ook al wen eens 1 wijntje drinken meteen na het voeden. Maar eerder sporadisch eens en niet elk weekend. Tijdens de zwangerschap vond ik persoonlijk een dikke no go. Volg je gevoel hierin

6 jaar geleden

Ik heb zelf nog niet gedronken, ik drink nu vaak een alcoholvrije gin of alcoholvrije cocktail. Ik las wel dat het geen kwaad kan om te voeden als je ook niet positief zou testen op een alcoholcontrole in het verkeer op het moment van voeden. Dat je zo'n wegwerpalcoholtester kunt kopen en je veilig kunt voeden als die negatief is.

6 jaar geleden

Ik heb eergisteren avond toevallig mijn eerste mini slokje Flugel op 😂 na ruim 2,5 jaar niks. Ben morgen jarig dus ga morgen m’n eerste wijntje drinken, wel in de avond. Dan slaapt ze toch door!

6 jaar geleden

Ik drink wel gewoon een biertje of wijntje na de voeding, als er 3 uur tussen zit.

6 jaar geleden

Ik loop hier ook tegenaan🤷🏼‍♀️ zodra ik ook maar een slok drink, worden ze vroegtijdig wakker en is het drama als ik niet snel genoeg kan voeden... voor mij de moeite echt niet momenteel met twee flesweigeraars. Ik denk niet dat dat ene wijntje in de week een probleem is, anders zou heel internet ermee volstaan.. maar toch betrapte ik mezelf erop dat ik dan toch nog geen half glas inschonk. Ik heb gewoon nog eventjes geduld en als ze straks echt beginnen door te slapen in de nacht, neem ik er misschien wel twee🤪

6 jaar geleden

Ik heb sinds de bevalling één slok cava en 2 cocktails gedronken. Het is inderdaad zeer belangrijk om op te letten, maar ik wil me niet schuldig voelen als ik om de 2 maanden of minder vaak eens iets drink.

6 jaar geleden

Drink sinds vorig jaar januari niks. (3 maanden voor de zwangerschap gestopt.) Wacht gewoon tot de borstvoeding erop zit. Hoe lang dat ook mag zijn :) Nog even geduld!

6 jaar geleden

Ik drink niks aan alcohol zolang ik bv geef, ook al kan het geen kwaad. Vind het zelf gewoon geen prettig idee. Zo neem ik ook geen paracetamol zolang ik bv geef. Tijdens zwangerschap ook nooit genomen/gedronken..

6 jaar geleden

Drink af en toe een wijntje/ biertje, waarbij ik zorg dat er minimaal 2/3 uur tussen zit. Wel handig dat je iets van afgekolfde melk achter de hand hebt, voor het geval baby weer eerder komt. Maar zie dat dat geen optie is, dus dan op gokken dat hij/zij niet eerder komt of toch nog even wachten. Bemerkte geen verschil met productie daarna.

6 jaar geleden

De theorie is dat 1 wijntje in je systeem een druppel alcohol in je totale voeding melk geeft. De vraag die je je dus moet stellen is "zou ik een losse druppel alcohol in de mond van mijn baby doen?". Als je lang genoeg wacht (3 a 4 uur) zou je lichaam het verwerkt moeten hebben, maar dat is niet bij iedereen zo en als je kindje eerder komt vragen heb je een probleem... Zelf drink ik daarom ook geen alcohol tot ik volledig gestopt ben met bv geven

6 jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

De theorie is dat 1 wijntje in je systeem een druppel alcohol in je totale ...
Heb je wel eens cinnababy oid gebruikt? Hier zit ook een druppel alcohol in. Te verwaarlozen dus haha

6 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Heb je wel eens cinnababy oid gebruikt? Hier zit ook een druppel alcohol in ...
Niet dat het daarmee oké is hoor trouwens. Absoluut niet. Maar mocht een moeder één glaasje wijn drinken en haar baby komt ineens veel vroeger dan verwacht, ja dan is die ene druppel te verwaarlozen. Voor een eventuele volgende keer dan goed om daar rekening mee te houden

6 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Heb je wel eens cinnababy oid gebruikt? Hier zit ook een druppel alcohol in ...
Nope, nooit gebruikt