32 Reacties
5 jaar geleden
Nee absoluut niet! Weet je hoe schadelijk dat is zo test. Zeker bij een baby. En kinderen hebben zo kleine kans om besmet te worden, 0,0005%
5 jaar geleden
We werken allebei in cruciale beroepen. Waar we geen 10 dagen gemist kunnen worden. 😞
5 jaar geleden
Even ter verduidelijking ik vraag naar ervaringen. Dus reacties waarom wel/niet mogen achter wegen gelaten worden. We moeten zaterdag testen. Dus bespaar aub je tijd om erop te reageren. Graag alleen reageren als je ervaring hebt.
5 jaar geleden
Hoi, ik heb Corona gehad en werk in de zorg. Dus wij hebben ons mannetje wel laten testen. Er is een aangepaste test. Hij hoefde alleen maar een beetje te sabbelen op zo'n staafje en dat was voldoende. Dus helemaal geen enge test of zo. Ze nemen er ook de tijd voor, dus het is echt anders dan bij volwassenen.
Wel gaven ze aan dat als de test negatief is, het zog steeds geen zekerheid is. Als hij positief zou testen, dan is dat wel 100% zeker zo. Ze zeiden bij ons dat als hij negatief test en de rest van het gezin ook dat we er dan ook vanuit mochten gaan dat het negatief is als hij geen klachten had.
Succes!
5 jaar geleden
Reactie op Hchristiaens
Hoi, ik heb Corona gehad en werk in de zorg. Dus wij hebben ons mannetje we ...
Ja zo’n sabbeltest hebben ze helaas niet meer.
5 jaar geleden
Reactie op Laure1991
Ik neem regelmatig testen af en eigenlijk gaat die staaf gewoon tot aan ein ...
Heb je nog tips voor ons als ouder? Bepaalde manier van vasthouden ofzo? Iets wat gerust kan stellen?
5 jaar geleden
Ja, onze kleine van 13 mnd is afgelopen vrijdag getest. Huilen natuurlijk, maar is ook zo weer voorbij. Een prik krijgen is ook niet leuk, net zo min als temperaturen of een zetpil. Maar ja, soms moet dat. Erna gewoon lekker troosten.
5 jaar geleden
Reactie op nicci-nicolle
Ja zo’n sabbeltest hebben ze helaas niet meer.
Ah dat is jammer.....
5 jaar geleden
Reactie op Francisca1908
Nee absoluut niet! Weet je hoe schadelijk dat is zo test. Zeker bij een bab ...
Hier heeft ze natuurlijk helemaal niks aan. Zou jij het fijn vinden dit te horen als jouw kindje getest moest worden?
Ik kan me niet voorstellen dat zo’n test schadelijk is. Tegen de tijd dat Corona het land uit is, is iedereen waarschijnlijk wel eens getest. Die staafjes gaan echt niet in je hersenen. Ik vond het echt reuze meevallen. Kriebelde een beetje maar was al voorbij voor ik terug thuis was.
Tuurlijk is het voor zo’n kleintje niet prettig omdat ze niet weten wat er gaat gebeuren. Maar ook dat komt goed! Prikjes zijn ook niet fijn toch? Maar ook dat is maar eventjes. Ik heb geen tips want heb m’n kindje nog hoeven laten testen, maar het komt goed mama!
5 jaar geleden
M’n dochter is bij 5 maanden getest in juni. Ik had nog nooit zo een test gezien, dus had ook geen idee wat er ging gebeuren. Ze was namelijk met spoed afgevoerd naar t ziekenhuis en daar was t protocol iedereen testen. Het was heel even brullen (waar ik op dat moment blij mee was) en toen was t klaar. Die vaccinaties hebben ze veel langer last van! Dit is gelukkig maar een kort momentje. 🙂 komt goed.
5 jaar geleden
Wij hebben het van de week geprobeert maar bij onze dochter ging het met geen mogelijkheid lukken en wilde ze ook geen trauma veroorzaken. Wij kregen een brief mee over wat te doen nadat de test niet gelukt is en dat houd dus quarantaine in. Zelf wel alle twee negatief getest maar aankomend weekend voor de zekerheid nog een keer testen.
5 jaar geleden
Ja. Mijn zoontje was erg ziek en moest ter observatie opgenomen worden op de kinderafdeling. Om deze reden moest zowel hij als ik getest worden om corona uit te sluiten en eventueel besmettingsgevaar uit te sluiten, hij was toen 9 maanden oud.
Op aanraden van de zuster lag hij op zijn rug tussen mijn benen en kon ik zijn hoofdje vasthouden en stil houden. Eerst staafje in zn mond en toen zijn neus. De test is 5 maanden geleden afgenomen.
Laten we zeggen dat het absoluut geen pretje was. Dat staafje in zn neus heeft voor een flink lucht alarm gezorgd. Hij is wel vrij snel gekalmeerd hor, heeft hooguit paar minuutjes gehuild. Ik heb niet het idee dat hij er verder last van heeft gehad of nog dagen een pijnlijke neus ofzo.