35 Reacties

6 jaar geleden

Wat is dat voor onderzoek? Heb ik nog niet van gehoord.

6 jaar geleden

Nog niet over gehoord 🤔🤷🏼‍♀️

6 jaar geleden

Reactie op Fiona88

Wat is dat voor onderzoek? Heb ik nog niet van gehoord.
Het onderzoek wat iedere zwangere vrouw als eerste onderzoek krijgt... je wordt getest op bv syfilis en HIV etc. Ook bepalen ze vanuit je bloed hoe ver je bent (tenminste dat lees ik uit mijn formulier die ik mee moet nemen naar het prikken).

6 jaar geleden

Is dat de eerste waar je bloedgroep ziektes en zo worden bekeken? Zo ja dan ga ik woensdag om te prikken

6 jaar geleden

Aaah, dan was ik 4 weken. Net zwanger 😊

6 jaar geleden

Reactie op Truusje379

Is dat de eerste waar je bloedgroep ziektes en zo worden bekeken? Zo ja dan ...
Ja klopt! En hoeveel weken ben je dan? :)

6 jaar geleden

Volgens mij 11 a 12 weken

6 jaar geleden

Ik heb het gisteren laten doen, 12 weken. Ze testen ook op toxoplasmose, geen excuus meer om de kattenbakken niet meer te hoeven doen. 😄

6 jaar geleden

Met 8 weken laten prikken en bij de termijnecho uitslag. Alles was goed. Ook checken ze je bloedgroep.

6 jaar geleden

Doen ze dat standaard of moet je het zelf aangeven? Gaat het via de vk of ha?

6 jaar geleden

Zo laat precies allemaal? Of wisten jullie het dan zo laat dat je zwanger was? Ik had een positieve test op 4 weken. Dokter gebeld om mn bloed te laten trekken of het hcg goed zat en dan hebben ze direct die testen gedaan.. en hij bevestigde dan ook dat ik 4 weken was. Met een goede progesteron en goede hcg, niet imuun voor toxoplasme. Alles was prima.

6 jaar geleden

Reactie op MamavanRenK

Met 8 weken laten prikken en bij de termijnecho uitslag. Alles was goed. Oo ...
Dankjewel! Ik ben nu 8+4 en ik denk dat ik het de komende week ook ga doen. Ook omdat ik voor de NIPT test heb gekozen en ik hoorde dat ze daar wel tot 8 buisjes afnemen? Dus voordat ik helemaal lekgeprikt word verdeel ik het liever een beetje 😅

6 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Zo laat precies allemaal? Of wisten jullie het dan zo laat dat je zwanger ...
Is dat misschien in België? In Nederland gaat dat zover ik weet niet zo. Na de eerste afspraak met de vk ga je bloedprikken op verschillende ziektes en dergelijke. Zie foto

6 jaar geleden

De nipt test zelf is maar 2 buisjes van 10 Ml. Dat valt dus wel mee. Als je tegelijk voor de rest ook gaat, worden het meer buisjes, afhankelijk van wat de vk of Ha wil weten. Werk op de bloedafname dus prik ze regelmatig ☺️ 1 juli mag ik zelf, dat is dan toch een ander verhaal!

6 jaar geleden

Ja in belgie..

6 jaar geleden

Reactie op marloes12

De nipt test zelf is maar 2 buisjes van 10 Ml. Dat valt dus wel mee. Als je ...
Dankjewel Marloes! Dat scheelt dan weer! 😊

6 jaar geleden

@elstar ik doe geen Nipt test, maar bij dit onderzoek waren het inderdaad ook al 7/8 buisjes.

6 jaar geleden

Reactie op Bubble32

Ja in belgie..
Zoiets dacht ik al. Kon er ook al niks over vinden :)

6 jaar geleden

Ik krijg het bloedprikken bij de volgende afspraak bij de VK, tegelijk met de termijnecho (ben dan 10+4). De VK zei dat ze het juist handig vonden om het tegelijk met de bloedafname van de NIPT te doen (mits ik die wil).

6 jaar geleden

@mama_jessica, dat is ook in Nederland hoor die bloedtest aan het begin van je zwangerschap. Torn ik zwanger was van mijn dochter ook gehad. Nu thuis weer een bloedprik formulier liggen. Dinsdag gesprek over nipttest. Als ik die ga doen alles tegelijk als ik hem niet ga doen alleen deze standaard bloedafname.