29 Reacties

6 jaar geleden
Gevoelsmatig ben ik geen voorstander van elektrische apparaten in het bedje van een baby... Ze zullen vast veilig zijn, maar ik hou het zelf liever bij de oude vertrouwde kruiken. Die kun je goed controleren op een lek, en bij verstandig gebruik kan niet niets mee fout gaan.

6 jaar geleden
Hoi,
Ik heb de zensi kruik en vindt hem geweldig!
Laadt snel op, en vindt hem niet te groot!

6 jaar geleden
Het lijkt mij ideaal. Maar ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.
#volg

6 jaar geleden
Kraamzorg werkt niet met elektrische kruiken. Ze raden het af omdat ondanks de beweringen dat het veilig zou zijn er vaak toch meldingen over komen. Ze werken alleen met de metale kruiken dus ik houd me aan het advies van de kraamverzorgster. Gebruik op eigen risico geven ze aan.

6 jaar geleden
De kraamzorg adviseert om de aluminium kruiken te gebruiken. Met andere kruiken zijn er wel is ongelukken gebeurt. Elektrische kruiken worden snel te warm en koelen ook weer snel af. Ik volg het advies van de kraamzorg op ondanks dat ik kruiken uberhaupt enge producten vind😅.

6 jaar geleden
Wij hebben er vroig jaar gebruik van gemaakt. Ik vond het ideel, snel, schoon en een stuk minder werk. Kruik kan alleen gebruikt worden om het bedje voor te verwarmen, maar onze dochter werdt hartje zomer geboren. Ik gebruik hem zelf nog steeds. Voor de winter moet ik denk ik toch overgaan op de ouderwetse waterkruik.

6 jaar geleden
Elektrische kruiken hoor je vanuit sommige hoeken enge verhalen over. Maar over het algemeen werken de kruiken prima. Dat thuiszorg er niet mee werkt is volgensmij onzin, de thuiszorg van mijn zus werkte er gewoon mee. Gewoon je gevoel volgen. Mijn verloskundige geeft aan dat bij haar cliënten nog nooit iemand gekkigheid heeft meegemaakt met elektrische kruiken. Wel gewoon de normale veiligheids- voorzorgsmaatregelen treffen natuurlijk. En als je het niet genoeg vertrouwd zou je altijd gewoon 1 of 2 normale kruiken erbij kunnen halen en de elektrische alleen gebruiken als je er zelf bij bent.

6 jaar geleden
Ik werk zelf bij kraamzorg Mama en daar zijn worden elektrische kruiken ook afgeraden en alleen gewerkt met metale kruiken. Als een gezin er heel stellig in is om elektrische kruiken te gebruiken word er altijd vermeld dat het dan absoluut op eigen risico is. Wat aerosleep betreft is fantastisch echter ook de eerste weken niet gebruiken. Dit omdat je kindje de temperatuur van het lichaampje misschien niet goed kan controleren (vasthouden) en het matrasje dan te veel ventileert. Het ene kindje is natuurlijk het andere niet maar dat is het advies ;)

6 jaar geleden
Reactie op Lolita
Ik werk zelf bij kraamzorg Mama en daar zijn worden elektrische kruiken ook ...
Eerste weken niet gebeuren?
Moet je dan voor een paar weken een ander mstras aanschaffen?😳

6 jaar geleden
Reactie op Onbekend00
Eerste weken niet gebeuren?
Moet je dan voor een paar weken een ander mstra ...
De meeste baby's slapen de eerste weken niet in hun bedje maar lekker knus in bijv. De kinderwagenbak of wiegje of co-sleeper. Dus nee ik zou zeker geen tweede matras aanschaffen :)