8 Reacties
4 jaar geleden
Onze zoon is eind september onder narcose geweest voor zijn hypospadie. Was de 2e keer. Eerste keer was rond 1 jaar en eigelijk niks ondervonden qua slaap. Nu is hij 21 maand en sinds de operatie ook last van verlatingsangst ( iets wat hij eigelijk nooit gehad heeft ), komt snachts ook wakker in paniek, roept op mama. Ik ga erbij troost hem in zijn bedje tot hij gekalmeerd is. Voordien sliep hij meestal tot 6h30 maar nu ook 5h15 5h30. Overdag merk je ook bijna niets aan hem. Hij wil wel vaker geknuffeld worden. Ik hou het ritme overdag wel aan zoals voordien, enkel een middagdutje. Ik steek hem gewoon savonds vroeger in bed. Ik denk dat het wel voorbij gaat eens ze alles verwerkt hebben, is natuurlijk niet niks he voor zulke kleintjes 🙂
4 jaar geleden
Onze oudste zoon is met ruim 1,5 jaar onder narcose geweest om bijoortje te verwijderen, oor schoon te spuiten, buisje in oor te plaatsen en keelamandelen verwijderen.
Hij heeft heel erg last gehad na de operatie en de nachten daarop waren best heftig. Het leek of hij in de nacht veel meer pijn had en ook angstiger. Wij hebben hem toen tijdelijk in de nacht bij ons in bed genomen zodat we allemal nog aan wat slaap toekwamen.
Onze jongste wordt eind december 2 jaar en is de laatste paar dagen ook heel vroeg wakker (wordt wat met de klok terug straks). Misschien heeft het ook wel met de leeftijd te maken?
Sterkte!
VRIEND
4 jaar geleden
Ons zoontje is vorige maand 2 keer onder narcose geweest in een week tijd. Ook met nachtje blijven slapen in het ziekenhuis na operatie. Het inslapen was de afgelopen weken/maanden al drama, duurde gemiddeld 1-2 uur voordat ie in slaap viel. Nu gaat dit weer redelijk goed, alleen wordt hij gemiddeld 3-4 per nacht in paniek wakker en is ie sochtends al om 5.00/5.30 uur wakker en wilt niet meer verder slapen. Voorheen sliep ie zeker tot 7 en vaak zelfs tot 8 uur. Hij wilt ook de hele dag knuffelen en vast gehouden worden…. Ik dacht dat het een fase was en de ziekenhuisopname wel wat invloed erop heeft gehad, maar dit kan dus toch nog te maken hebben met de narcose als ik zo jullie verhalen hoor.
Nu ook sinds 5 uur sochtends weer op en hij is zeker moe momenteel, maar breng hem toch pas rond half 12 naar bed voor z’n middagslaapje om enigszins ritme te houden. Echter weet ik niet of we hier goed aan doen of juist niet 😅 Snachts troosten we hem en nemen hem even mee naar ons bed en brengen hem dan weer terug zodra hij rustig is. Dit werkt redelijk…
Geen tips dus helaas, maar wel herkenning! Hopelijk slapen ze gauw allemaal weer lekker door 🙏
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Boysmom_2
Nou wat heftig hé ☹
Hoelang slaapt hij tussen de middag en breng je hem naa ...
Ja is het zeker! De afgelopen week slaapt hij smiddags maar 1,5 tot 2 uur en voorheen altijd 3 uur. Ben benieuwd straks hoelang …
Savonds gaat ie rond 7 uur erin. Dan slaapt ie nagenoeg gelijk binnen 10 minuten, zodra we niet te veel betuttelen en blijven plakken. Neerleggen, kus en weglopen.
4 jaar geleden
Reactie op Boysmom_2
Bedankt voor je reactie.
Hebben jullie nog wat veranderd aan de slaaptijden ...
Neen alles gelaten zoals het is eigelijk. Hij gaat slapen rond 12h15 12h30 tot 14h 14h30 en savonds kijken we hoe moe hij is maar meestal tussen 19h en 19h30 naar bed. We houden wel elke dag hetzelfde ritme aan zo is het duidelijk voor hem 🙂