21 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb een fotoboek van het eerste jaar. En een apart invulboek met ruimte voor foto's en extra ruimte bij kraamtijd/kraambezoek

4 jaar geleden
Ik ben er nog mee bezig en maak het volgende:
- M'n zwangerschap
- Baby shower
- Kraam tijd
- 1 pp van het eerste jaar; oma, opa andere oma en oom en kopies daarvan voor onszelf
- Het eerste jaar in z'n geheel
- Z'n verjaardag
Ben dus komen 3 jaar waarschijnlijk nog mee bezig 😱🤦🏻♀️🤯

4 jaar geleden
Ik vond dit wel leuk bij de Hema
https://foto.hema.nl/fotoboek-maken/baby-fotoboeken/baby-fotoboek/
En heb iig een boek bin gehouden tijdens mijn zwangerschap en haar eerste jaar van deze serie
https://www.bol.com/nl/p/image-books-pauline-baby-s-eerste-jaar/9200000057002773/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-114976562837-S-863060718199-9200000057002773&gclid=Cj0KCQiAyJOBBhDCARIsAJG2h5d9bOuCdUWcxl89akPQhamr7kO7AptN7YW1YfiN4uVRLYKZDQ1h7mMaAgJLEALw_wcB
Maar merk bij het boekje eerste jaar dat de bijzondere momenten weinig ruimte was qua regels.
Dus heb weken gewerkt aan een eigen boekje in Word, tijdens mijn werk (zo rustig 😜). Zie foto een voorbeeld maar indeling is op de computer anders en foto’s zijn groter en ook anders in indeling.
Maar een beetje een voorbeeld.

4 jaar geleden
Reactie op Sab2019
Welke software heb je gebruikt? Hema of albelli of een andere?
Albelli

VRIEND
4 jaar geleden
Ik heb van het eerste jaar 4 albums gemaakt. Per kwartaal 1. Vanaf 1 over gegaan op 2 albums en dit doe ik voor de oudste nu ook voor 2 tot 3 jaar. Anders krijg ik een soort lord of the rings trilogy dikte album 🤭

4 jaar geleden
Ik ben bezig met een boek van het eerste jaar. Het begint met de bevalling (een paar foto’s, heb er niet zo veel en zeker niet die in een boek mogen die iedereen wil zien). Ik werk het om de zo veel weken bij. Dus wanneer ze volgende week jarig is, is het boek ook zo goed als klaar. Eindig denk ik met haar verjaardag en begin een nieuw boek ook met de verjaardag.

4 jaar geleden
Ik heb een eerste jaar boek met daarin alle mijlpalen en daarnaast nog 2 blanco boeken met foto's.

4 jaar geleden
Reactie op Diana78
Hoe doen jullie het volgende.
Zelf ben ik aan het stoeien mbt welk album.
...
Ik maak eigenlijk al mijn boeken in liggend formaat. Hier passen het beste verschillende formaten in. Je kunt namelijk makkelijk twee staande foto’s naast elkaar op één pagina kwijt.
Toen wij ons trouwalbum lieten maken ging mijn voorkeur uit naar vierkant, maar toen adviseerden ze ons liggend omdat dat het beste werkt voor verschillende formaten. In een vierkant boek kun je per pagina maar één staande of liggende foto kwijt.

4 jaar geleden
Ik heb 1 boek van het hele eerste jaar bij pixum gemaakt. 78 pagina's in vierkant formaat 30x30cm met echt mat fotopapier. Vind ik het mooiste. Hier staan de mooiste foto's in dus dat was selecteren uit >10000 foto's! Wel een duur boekje (135euro) maar bestel altijd met een kortingscode van 20%!
Hij is nu af dus ben aan het wachten tot de levering.
Verder hou ik apart een dagboekje bij met haar belevenissen en een babyalbum met losse foto's en tekst.

4 jaar geleden
Wij een gedrukt fotoalbum per fotoschoot, onze foto's drukken we gewoon op foto en die chronologisch in fotoalbum steken, een a3 kalender met telkens een foto van die maand vorig jaar. Als ze haar babyborrel geweest is, dan die ook apart in album. Bezoek hebben we niet gehad buiten ziekenhuis dichte familie, omdat ze haar babyborrel normaal had, maar is nu al twee keer uitgesteld. Wacht nu tot alles voorbij dat het een groot feest kan zijn waar zij ook op springkasteel kan.