31 Reacties

5 jaar geleden

Wij vriezen het gewoon in. Soms eerst gestoomd soms niet. Mag vaak max een maand

5 jaar geleden

Ik vries het ook in. Zonder koken of stomen. In kook of stoom mijn eigen fruit namelijk ook niet 😜
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ik vries het ook in, maak de groente- en fruithapjes steeds voor de hele week. Ik heb een nutribaby en stoomde het fruit niet wat soms erg waterig werd. Nu zag ik in het boekje tijden voor het stomen van fruit en ik moet zeggen dat het een fijnere emulsie wordt nu bij banaan, beetje als een potje. Benieuwd hoe het bij het andere fruit gaat!

5 jaar geleden

Alleen de banaan kleurt bruin, niet van schrikken😅

5 jaar geleden

Ja hoe zit het met banaan invriezen? Bruin banaan is toch niet lekker?? En verkiest zijn smaak met invriezen lees ik 🤷🏻‍♀️ En geven jullie het warm? Ik lees alles warm aanbieden, net als flesvoeding

5 jaar geleden

Wij vriezen het ook gewoon in. Smaakt gewoon nog lekker :) Banaan kleurt inderdaad bruin na wat opwarmen.

5 jaar geleden

Het wat hardere fruit zoals appel, peer enzo stoom ik wel kort zodat het net wat zachter is. Banaan niet, die prak ik gewoon zo en vind hij koud ook lekker. Mango was zo zacht dat het niet hoefde te stomen. Groente heeft hij wel echt moeite mee.

5 jaar geleden

Toch net stukje banaan geprakt. Dat is eigenlijk zo zacht geprakt! Toch maar op de dag zelf doen! Eet zelf ook banaan bij mijn havermout, dus dat scheelt! Hoeft het niet perse warm? Ze zeggen melk is ook warm dus fruit ook warm aanbieden... Maja wij eten dit ook koud

5 jaar geleden

Ik warm alleen de groente op. Fruit niet.

5 jaar geleden

Reactie op Diana78

Toch net stukje banaan geprakt. Dat is eigenlijk zo zacht geprakt! Toch maa ...
Ik geef de melk ook kamertemperatuur, kan geen kwaad 🙂 enkel toen ze kleiner was deze winter warmMaar maakt haar niet uit warm of koud. Net ook fruitpapje gemaakt banaan appel en sinaasappel, beetje gemixt en gegeven
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik geef mijn dochtertje wel warme melk en fruit gewoon kamertemperatuur.

5 jaar geleden

wij stomen de groente en fruit, behalve banaan en avocado. En dat vriezen we in als ijsblokjes. Wij warmen alles even kort op voordat we het geven.

5 jaar geleden

Waarom zou je fruit invriezen? Tis toch kleine moeite om even vers fruit te pakken als je je eigen ontbijt/lunch ook pakt? Of het ligt aan mij hoor haha 🙈

5 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Waarom zou je fruit invriezen? Tis toch kleine moeite om even vers fruit te ...
Hier geef ik mijn kinderen fruit waar ik niet tegen kan en vind het zonde om steeds driekwart weg te gooien dus maak een keer klaar en vries het dan in.

5 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Is 1 heel stuk fruit niet teveel in het begin. Ik vries het ook in en pak telkens 2 blokjes voor de oefenhapjes.

5 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Ja, maar mijn eigen lunch pak ik meestal op mijn werk 😜 En mijn zoon eet geen hele banaan op. Dus dan vind ik het zonde om veel weg te moeten gooien. Ik maak nu elk weekend voor de hele week groente en fruit klaar, vind ik veel makkelijker.

5 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Kleine moeite... als je elke dag bij je baby bent. Dat ben ik niet, dus ik vries het ook in.

5 jaar geleden

De fruitsoorten die je van te voren even moet koken om het echt zacht en glad te krijgen zoals appel of peer vries ik ook in. Banaan niet, gewoon prakken en wat over is zelf opeten 😄

5 jaar geleden

Ik zag net op smikkels.nl dat je appel en peer in kleine stukjes moet snijden, beetje water erbij en in de magnetron en dan pureren. Iemand hier ervaring mee?