6 Reacties

5 jaar geleden

Hoi, Kijk even op mijn profiel tussen berichten heb een link gedeeld met alle info over borstvoeding.

5 jaar geleden

Hoi Hier ook uitsluitend BV en ik kolf al een tijdje na ochtendvoeding en sinds vorige week doorheen de dag omdat zoonlief nu naar crèche gaat. Het beste is elektrische kolven en langs twee kanten tegelijkertijd. Zo heb je steeds beste resultaat omdat toeschietreflex in beide borsten tegelijkertijd komt. Wat ook altijd helpt is warmte op je borsten leggen tijdens het kolven en borstcompressie uitoefenen (kijk eens op de site van La leche league). Kolven is echter niet altijd een referentie voor wat je dochter drinkt voor de nacht. Babys drinken veel efficiënter aan de borst en zij zullen altijd er melk kunnen uitzuigen terwijl de melk na een tijdje bij het kolven stopt met lopen. Hoe vaak drinkt je dochter nu aan de borst en hoe oud is ze? Indien ze +8 voedingen per 24uur drinkt en max 20 weken is dan is het normaal dat ze maar 100ml ik 1 keer drinkt omwille van de natuurlijke maaginhoud en de hoeveelheid voor haar leeftijd.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Hoi, Ik merk dat ik ook minder melk kolf dan dat mijn zoontje (20weken) drinkt. Hij slaapt na de voeding van 19.00 door. Ik kolf dan rond 22.00 extra om zo toch voldoende melk te hebben voor op de dagen dat ik werk. Succes.

5 jaar geleden

Ik kolf alleen als ik werk en eigenlijk altijd meer dan ze uit de fles drinkt. Ik kolf 150/160 cc en ze drinkt er gemiddeld 130 van op. Ik zorg er voor het kolven voor dat mijn borsten warm zijn en dat ik extra water drink. Ik gebruik overigens wel een dubbele elektrisch kolf. Je zou kunnen proberen om tussendoor extra te kolven om je productie op te hogen.

5 jaar geleden

Ik kolf al sinds mijn zoontje 3 weken is, want hij wil sinds dan niet meer aan de borst. Ik heb een dubbelzijdige elektrische kolf van Medela, de Freestyle Flex. Ik kolfde tot voor kort 1,2 liter per dag 😱 Wat veel te veel was! Diepvries vol ondertussen. Ik heb het opgebouwd door Lactil te nemen op aanraden van de vroedvrouw omdat mijn productie moeilijk op gang kwam. 5 a 6 x kolven per dag stimuleert de productie. Frequentie is belangrijker dan de tijd. Minstens een kwartier tot 20 min. kolven heb ik gelezen. Ondertussen afgebouwd naar 900 ml per dag en hij drinkt nu 800 ml per dag. Ik kon heel veel info vinden op de website van Medela, maar ook via de vroedvrouw. Succes!

5 jaar geleden

Ik kreeg de tip van de kraamzorg bij het hand kolven om bij het starten eerst korte snelle pomp bewegingen te maken. Dat een minuutje doen en daarna past in een rustig tempo harder te knijpen. Dat is ook wat de baby doet als hij begint te drinken om de toeschietreflex op te wekken. Ik gebruik nu zelf al een tijd de medela freestyle kolf en die doet dit ook.