9 Reacties

7 jaar geleden

Als je je goed voelt zou ik zeggen, lekker op vakantie gaan. Mocht je je toch niet prettig voelen bij het risico niveau, kan je misschien omboeken naar iets 'veiligers'? Je zou de voorwaarden van de annuleringsverzekering even kunnen bekijken? Tijdens mijn eerste zwangerschap zijn we 3 weken naar Spanje geweest. Toen was ik 30/33 weken, zelfs toen hadden mensen om ons heen commentaar. Vooral doen waar jij/jullie je goed bij voelen.

7 jaar geleden

Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, zou dit waarschijnlijk een reden zijn om kosteloos te annuleren. Hoe lang ben je met de vakantie zwanger? Als je gaat sluit iig een goede reisverzekering af.

7 jaar geleden

Klopt dan heb ik het over Zika.Ja wij zitten dan nog net in het eerste trimester. Bali en Mexico zijn volgens mij ook risicogebieden...lastig he, je kunt bijna nergens meer op vakantie

7 jaar geleden

Wij zouden afgelopen vrijdag naar Curaçao zijn vertrokken (2 weken geleden pas ontdekt dat ik zwanher ben). De verloskundige heeft dit afgeraden dus wij hebben de reis geannuleerd. De verloskundige heeft hier een verklaring voor gegeven en we hebben de reissom vergoed gekregen door de annuleringsverzekering.

7 jaar geleden

Wij hadden een vakantie geboekt staan maar de Verenigde Arabische Emiraten. Maat GGD raadde ons toch af om die kant op te reizen. Ook al was het risico erg laag. En Who houdt vanaf oktober 2018 niet meer bij ivm zikavirus. Ik wilde het risico ook niet nemen. Wat als je wel gestoken zult worden door een willekeurige mug. Daar voel je je de hele vakantie niet fijn onder. Wij hebben ook geannuleerd en zijn voor een Europese bestemming gegaan. Zeker Mexico enz. Zuid Amerikaanse landen en Azië zal ik niet doen. Maar dat is ieder persoonlijk.

7 jaar geleden

Ik woon op Bonaire. Er is hier geen zika meer. Ligt aan de periode van t jaar of er veel muggen zijn. Maar als je je savonds wat beschermder kleed en inspuit is er niks aan de hand

7 jaar geleden

Wij gaan waarschijnlijk 3 weken naar Aruba. Mijn vriend komt daar vandaag en ik heb daar ook gewoond. Ik maak me zelf niet heel druk om Zika. Veel van mijn vriendinnen daar hebben babies gekregen in de laatste jaren en ik heb er daar (na de uitbarsting van 2016) niks meer over gehoord. Ik zorg gewoon dat ik minder gepikt wordt. Is sowieso fijner ;).

6 jaar geleden

Reactie op Inlovewithmybaby

Klopt dan heb ik het over Zika.Ja wij zitten dan nog net in het eerste trim ...
Bali is volgens mij nog een twijfelgeval, maar op de site van de RIVM staat dat het zwangere vrouwen niet meer wordt afgeraden om naar het Caribisch gebied te reizen.

6 jaar geleden

Wij hebben over 2 weken een reis naar de filipijnen gepland. Ik ben dan 7 weken zwanger. Ggd zegt dat omdat er een kans is op Zika dat ze de reis afraden. Ik weet niet zo goed wat we moeten doen