20 Reacties
5 jaar geleden
Hier letterlijk gewoon gedaan. Van de ene op t andere moment warme melk aangeboden. Ging prima, hier heb je dus vrij weinig aan maar veel succes! Komt vast goed
5 jaar geleden
Die van ons stapte van 1 op andere moment over, zonder problemen, koud in gewone of tuit beker. Maar zij lust ook echt alles... dus geen tips hier...
5 jaar geleden
Ons mannetje houdt er ook nog niet van. Wij wisselen af zodat hij wel evengoed voldoende vocht binnen krijgt. S morgens en s avonds een fles met een scheutje half volle melk en tussen de middag warme half volle melk. Als hij daar dan maar 30cc van drinkt is het wat minder erg. Tussendoor water en thee. Dat is ook nog geen denderend succes 😉
VRIEND
5 jaar geleden
Hier vind ze het ook niet lekker en laat ze het echt weer uit haar mond lopen, we hebben er geen haast mee, komt vanzelf. Evt mixen met opvolgmelk in een beker en steeds meer melk 🤷🏼♀️
Yoghurt gaat er hier super in dus dat zou je ook nog kunnen proberen als aanvulling, als je dat nog niet doet?
5 jaar geleden
Wij hebben het ook gewoon in 1 keer gedaan, tot nu toe gaat alles er bij hem wel in. De eerste paar dagen heb ik het restje uit de bekrr nog in de fles gegeven aangezien hij nog weinig uit de beker dronk. Tussen de middag maak ik de melk een beetje warm om lekker van te kunnen slapen.
5 jaar geleden
Reactie op Baby-2020-
Hier vind ze het ook niet lekker en laat ze het echt weer uit haar mond lop ...
Nee precies. Zo lang ze drinkt vind ik het goed. Ze drinkt nu ook steeds meer water.
Ja ze krijgt savonds na het eten een toetje van yoghurt.
Wat voor yoghurt geef jij ? Uit een pak of ook zo'n yogolino
5 jaar geleden
Ik heb het in stappen gedaan . Dit omdat hij heel veel deed overgeven met de Nutrilon melk maar dan ook heel erg veel. Dus eigenlijk al met 9 maanden over gestapt. Eigenlijk heb ik 1 week de tijd genomen en gewoon elke dag 1 flesje koemelk bij en een flesje poedermelk af.
Ik heb de koemelk gewoon warm aangeboden.
Voor de nacht doe ik er altijd nog wat pap in zodat hij een verzadigd gevoel krijgt . Hij is een slechte eter dus zo zodoende.
5 jaar geleden
Je kunt er ook voor kiezen om nog niet over te stappen naar halfvolle melk. Het mag vanaf 1 jaar, maar het moet niet. Wij kiezen ervoor om nog wat langer dreumesmelk te geven en nog niet over te gaan naar halfvolle melk. Er zitten meer vitamines en ijzer in dreumesmelk, vind ik een fijn idee omdat onze dreumes niet altijd even goed eet ‘s avonds.
5 jaar geleden
Reactie op raber
Je kunt er ook voor kiezen om nog niet over te stappen naar halfvolle melk. ...
Nee daarom. Maar dacht probeer het, en meestal gaat het goed. Maar helaas wil ze ook alleen maar potjes met pasta. Zodra er rijst of aardappel ergens in zit eet ze het niet. Pittige dame is ze hoor
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Nille
Nee precies. Zo lang ze drinkt vind ik het goed. Ze drinkt nu ook steeds me ...
Ik geef volle Griekse yoghurt zonder smaakje, of als we dat niet hebben de magere variant die ik zelf eet. Ze vind beiden lekker.
Wel lastig als ze zo slecht eet ook. Als het hier ‘s avonds moeilijk gaat geef ik haar gewoon het bakje/bord met eten en dan eet ze wel “samen”. Of reepjes zacht gekookte groenten / aardappel etc.
Zooitje, maar ja ze leren nog toch ☺️. Of ik prak het tot een moesje.
5 jaar geleden
Volle melk schijnt beter te zijn voor een baby dan half volle melk. En iets warm maken is ook lekkerder voor de kleine
5 jaar geleden
Goh eigenlijk hoef je nog lang niet veranderen. Kindjes hebben hun melk nodig en hoeven nog niet uit een bekertje te gaan drinken. Ze worden al zo snel groot 🙈
Wat de soort melk betreft is er eigenlijk geen haast bij de omschakeling . Ook wel wat logisch als je bedenkt dat ze eigenlijk tot 1 jaar geen gewone koemelk-eiwitten binnenkrijgen en je ze nu in grote massa aanbiedt. Maar als je dan toch voor koemelk wil gaan , neem je beter volle melk owv de extra vetten die kindjes nodig hebben om te groeien.
Dus eigenlijk is mijn raad: luister naar je kind en wat zij verkiest s morgens . Je hoeft niet mee te lopen in de stroom, ze kan gerust nog wel even het flesje .