19 Reacties

4 jaar geleden

Ja mijn zoontje heeft het ook! Wordt echt vuurrood en hij heeft er wel jeuk van, van ei soms ook. Denk wel dat de jeuk afhankelijk is van of z'n wangetjes kapot zijn door tandjes/eczeem.

4 jaar geleden

Heeft ze toevallig eczeem? Dit heeft mijn dochter met pinda. We zijn bij de allergoloog geweest. Volgens de dr heeft het te maken met de beschadigde huid (ze heeft eczeem). Advies was om pinda te blijven geven zonder te knoeien/smeren, maar direct in de mond. Dit om een allergie te voorkomen.

4 jaar geleden

Reactie op Bbtjon

Heeft ze toevallig eczeem? Dit heeft mijn dochter met pinda. We zijn bij d ...
Nee ze heeft geen eczeem. Vraag mij idd af of het verstandig is juist wel of geen tomaat meer te geven.

4 jaar geleden

Tomaten heeft net als veel citrusvruchten een hoge zuurtegraad. Zoals het woord het bevat het zuur en is agressief voor tere huid en maag. Ook volwassenen met maagzuur kunnen beter tomaten vermijden. Een aantal andere groenten en vruchten kun je beter overslaan tot je baby minimaal 1 jaar oud is. Tomaten, courgette, kiwi, meloen, prei, alle kool soorten, alle citrusvruchten, maar ook al het vis en schelp en schaaldieren.

4 jaar geleden

Ei geel is ok, maar ei wit vermijden tot de baby minimaal 1 jaar oud is

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Ei geel is ok, maar ei wit vermijden tot de baby minimaal 1 jaar oud is
Hoezo?

4 jaar geleden

Reactie op EstherEB

Nee ze heeft geen eczeem. Vraag mij idd af of het verstandig is juist wel o ...
Misschien even een doorverwijzing vragen via ha of cb naar afdeling alergologie?

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Tomaten heeft net als veel citrusvruchten een hoge zuurtegraad. Zoals het w ...
Overslaan? Hoe kom je aan deze info? Nog nooit eerder gehoord. Volwassen die tomaten beter kunnen vermijden..... 😆

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Vraag mij af hoe je aan die informatie komt. Mijn dochter eet alles mee. En veel van de dingen die je noemt zitten ook in potjes die verkocht worden voor baby's.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Hier klopt totaal niets van. Hoe kom je hierbij?

4 jaar geleden

Hier klopt totaal niets van. Hoe kom je hierbij?
Diëtist en allergiolooh. Klopt degelijk wel. Een is er gevoeliger dan de ander. Daarom reageert er (gelukkig) niet iedereen op.

4 jaar geleden

Reactie op Bbtjon

Overslaan? Hoe kom je aan deze info? Nog nooit eerder gehoord. Volwassen di ...
Google tomaten en maagzuur

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Diëtist en allergiolooh. Klopt degelijk wel. Een is er gevoeliger dan de ...
Van de tomaat misschien. Maar de rest klopt niet. Courgette, meloen, koolsoorten en vis schelp en schaaldieren mogen zeker wel voor 1 jaar. Als het beter niet kon, zouden ze het ook niet in speciale babyvoeding doen. Maargoed ik ben niet zo'n moeilijk persoon die overal het slechte in ziet.

4 jaar geleden

Reactie op Krizz

Hoezo?
Klein beetje is niet natuurlijk erg. Een aantal organen zijn onder 1 jaar nog niet volgroeid en kunnen daarom nog niet alle voeding verdragen. Zo is bijvoorbeeld te veel eiwit schadelijk voor de nieren. Dat is ook de reden waarom bijvoorbeeld koemelk onder 1 jaar wordt afgeraden.

4 jaar geleden

Van de tomaat misschien. Maar de rest klopt niet. Courgette, meloen, kools ...
Doe jij het op jouw manier en ik op de mijne 😊 Ik deel mijn persoonlijke ervaring plus het advies van de betrokken medici

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Doe jij het op jouw manier en ik op de mijne 😊 Ik deel mijn persoonlijke e ...
Prima idee. Ik hoop alleen dat ze jouw advies niet te letterlijk nemen. Want er zitten ook zoveel goede voedingsstoffen in de producten die je noemt. En het interesseert me niet of je dietist oid bent. Dat zegt me niet zoveel.

4 jaar geleden

Ik snap wel wat Sahar Milan zegt, maar het is niet zo dat je die producten dan maar niet moet geven. Lees dit: https://blog.opdegroei.be/2018/08/14/rode-plekken-eten-allergische-reactie/ Het klopt wel dat als je echt hele erge last hebt van maagzuur, dat tomaten eten geen goed idee is.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Diëtist en allergiolooh. Klopt degelijk wel. Een is er gevoeliger dan de ...
Ik vind dat je het wel heel stellig schrijft en niet zo zeer je ervaring deelt. Zolang je kindje er niet heftig op reageert, zou ik de voeding die jij benoemde in je eerste bericht zeker niet vermijden. Allergoloog in het ziekenhuis geeft juist aan voor het eerste jaar een zo gevarieerd mogelijk voedingspatroon, om allergieen te juist te voorkomen.

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Fijn te horen dat mijn dochter niet de enige is. Ik zal mijn eigen gevoel volgen. Volgende week heb ik een afspraak bij het cb, dus dan kan ik het ook nog even vragen.