10 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb nu de medela Freestyle Flex, dubbele elektrische borstkolf die draadloos tot 8x te gebruiken is! Super handig, loop er ook vaak mee rond 😂

5 jaar geleden

Ik heb een handkolf van Avent en een enkelzijdig elektrische van Medela. Met de handkolf kolf ik makkelijk 200 tot 300 per kolfbeurt. Met de elektrische misschien 50. Voordeel van de handkolf is dat je meer controle hebt, hem overal kunt gebruiken en hij is stiller. Dat is mijn ervaring als fulltime kolver

5 jaar geleden

Kolf ook al vanaf dat ik weer werk en heb de hand kolf van dr. Brown werkt prima 10 minuten altijd klaar

5 jaar geleden

Zelf handkolf van medela een tijdje geleend. Vond het wel handig. Ik gebruikte dit na plots (uitzonderlijk) doorslapen van mijn zoontje. Wel vaak maar 1 borst maar de melk stroomde eruit. Op het werk medela freestyle, inderdaad veel lawaai. Ik leg er een handdoek of tetradoek onder, maar help niet zoveel he. Maar handig dat je dubbelzijdig en handsfree kan kolven 🙂

5 jaar geleden

Kolf nu alweer 3 mnd handmatig bij mijn 4e kind bij de andere 3 ook altijd handmatig gekolfd en heb alle keren ruim 9 mnd bv gegeven. Ik vind het fijner werken als elektrische

5 jaar geleden

Ik heb een handkolf van horigen. Ontzettend veel gemak van de siliconen borstschelp. Ik kolfde in kraamtijd niks meer met de elektrische. Alleen ja lamme hand wel op een gegeven moment. Maar als je goede tsr hebt, zal t meevallen

5 jaar geleden

Ik had eerst thuis ook een handkolf. Werkte tijdens mijn verlof prima. Ik werk in een ziekenhuis en mag daar de elektrische kolf van de kraamafdeling gebruiken. Daarmee super snel een toeschietreflex en meer dan voldoende melk. Ik merk nu alleen dat ik thuis met de handkolf geen toeschietreflex meer krijg. Denk dat mijn borsten nu een beetje verwend zijn ;-)

5 jaar geleden

Ik heb de Horigen. Kolf werkt op accu dus opladen thuis en kan dan zonder stekker of iets buiten huis kolven. En zit een handkolf set bij. Ik kolf dan meestal evenveel als elektrisch merk weinig verschil!

5 jaar geleden

Ik heb zowel verschillende elektrische kolven als handkolven gehad. Ik ben na de Symphony begonnen met een spiksplinternieuwe freestyle flex, wat bleek: ik kon hier helemaal niet goed mee kolven! Daarna over gegaan op medela harmony, dat vind ik persoonlijk de prettigste handkolf die ik heb gehad. Je krijgt hier veel minder een lamme arm van dan bijv de Horigen. Ondertussen heb ik ipv de freestyle de nieuwe elektrische Philips avent aangeschaft waar ik een stuk beter mee kolf. Als je een handkolf gaat kopen dan kan je dat prima via marktplaats doen. Alle onderdelen van een handkolf zijn goed uit te koken in tegenstelling tot de elektrische kolven met open systeem.

5 jaar geleden

Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het dus heel persoonlijk is 😂. Je zou kunnen overwegen een kolfconsult bij een lactatiekundige te doen, dan merk je pas echt wat voor jij het prettigst is.