29 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb geen keizersnee gegad maar had een sliraal voor onze eerste, vond het ff vervelend naar niet pijnlijk ofzo, voelt ff als menstrustie kramp, ik had een koperspiraal, weet niet of het met een mirena anders is.

5 jaar geleden

Ik heb voor dat ik zwanger was een keer een spiraal gehad ik werd een beetje licht in mijn hoofd can de eendenbek maar voor de rest deed het niet zeer. Na 2 jaar hem er alleen uitgehaald omdat ik steeds misselijk was 's ochtends en moest overgeven (niet door zwangerschap) lichaam vond de hormonen er van waarschijnlijk niet fijn

5 jaar geleden

Mijn verloskundige gaf als tip: voor het plaatsen alvast Aleve feminax in te nemen. Nog geen idee of het helpt

5 jaar geleden

Het is even een pijnlijk vervelend gevoel. Van te voren even 2 paracetamol nemen. En Je kunt na het plaatsen nog wat buikpijn krampen hebben.

5 jaar geleden

Ik had voor de eerste een spiraal. Heb er heel lang over getwijfeld door alle horrorverhalen. Achteraf spijt dat ik het niet eerder heb geplaatst. Het was bij mij echt een fluitje van een cent. Ze plaatsen hem vaak tijdens je menstruatie. Dan is de baarmoedermond goed naar voren en moet het relatief makkelijk kunnen gaan.

5 jaar geleden

Goedemorgen! Ik heb twee keizersneden gehad en na beide keren (waarvan een recent) een spiraal laten plaatsen. Ik zal eerlijk zijn, het zal nooit mijn hobby worden. Maar ik vind het wel echt de moeite waard! Het zetten is even gevoelig echt een k*t gevoel?;) Ma na die 5 min is de pijn ook weg. Je kunt de zelfde dag wel wat menstruatie achtige buikpijn hebben. Vooraf paracetamol en ibuprofen nemen werkt ook☺️ heel veel succes!😘🍀

5 jaar geleden

Voor mijn zwangerschap een spiraal gehad. Ik vond t echt mee vallen, toen ze hem plaatste voelde ik denk ik 3sec even een scherpe pijn. De rest vd dag menstruatie achterige krampen, dus die dag rustig aan gedaan met een kruik op de bank. Vond het echt mee vallen!

5 jaar geleden

Voorlopig kan je geen spiraal laten plaatsen, omdat dokteren hiervoor gesloten zijn 😂😅 Ik wacht al sinds 6 wk na mijn bevalling (2-2), maar voor mijn zwangerschap was het niet pijnloos maar wel te doen! Wel krampen en de volgende dag ff krampen dat ik een kruik nodig had!

5 jaar geleden

Reactie op Diana78

Voorlopig kan je geen spiraal laten plaatsen, omdat dokteren hiervoor gesl ...
Jawel, ik heb zaterdag een spiraal laten zetten, maar kon eigenlijk al eerder.

5 jaar geleden

Reactie op Diana78

Voorlopig kan je geen spiraal laten plaatsen, omdat dokteren hiervoor gesl ...
Ik woon in Frankrijk hier kan ik wel terecht gewoon bij mijn verloskundige alleen vond ik het een beetje eng🙈😅

5 jaar geleden

Jawel, ik heb zaterdag een spiraal laten zetten, maar kon eigenlijk al eerd ...
Dat meen je niet!! Dan zal elke dokter daar anders in staan dan.. Morgen maar weer bellen

5 jaar geleden

Reactie op Diana78

Dat meen je niet!! Dan zal elke dokter daar anders in staan dan.. Morgen m ...
Ja, ik dacht ook van niet, maar ik zag hier laatst ook een bericht dat iemand een spiraal had laten zetten en toen ben ik ook gaan bellen, kon dezelfde dag nog terecht. Dus ik zou het toch even navragen!

5 jaar geleden

Ja, ik dacht ook van niet, maar ik zag hier laatst ook een bericht dat iema ...
Ja ga ik idd doen! Ze hadden me wel bovenaan de lijst geplaatst als ze weer open zouden gaan. Op hun website lees ik nog wel dat ze gesloten zijn, maar bel wel ff morgen

5 jaar geleden

Ja, ik dacht ook van niet, maar ik zag hier laatst ook een bericht dat iema ...
Nou gisteren toch ff gebeld! En ze zei: Als het nodig is? Dacht raar antwoord. Maar volgende vrijdag kan ik het eindelijk laten plaatsen 😃😃😃

5 jaar geleden

Reactie op Diana78

Nou gisteren toch ff gebeld! En ze zei: Als het nodig is? Dacht raar antwo ...
Ooh super! Wel een raar antwoord inderdaad. Mij bevalt de spiraal tot nu toe echt super goed trouwens, had ik veel eerder moeten doen.

5 jaar geleden

Ooh super! Wel een raar antwoord inderdaad. Mij bevalt de spiraal tot nu to ...
Had je het voor je zwangerschap ook? Ben wel benieuwd of het anders aanvoelt? Voor mij de tweede keer en nu voor het eerst na mijn zwangerschap! Toen was ik er iig heeeeel blij mee! Nooit meer ongesteld 😃

5 jaar geleden

Reactie op Diana78

Had je het voor je zwangerschap ook? Ben wel benieuwd of het anders aanvoe ...
Ooh ik hoop ook echt dat ik nooit meer ongesteld word! Maar dit is de eerste keer dat ik een spiraal heb, hiervoor had ik e verschrikkelijke pil. Dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik was echt super zenuwachtig voor de pijn, maar ik heb echt serieus niks gevoeld, behalve een paar super lichte krampjes. Ik wist ook niet dat ze al klaar was 😄 Maar als jij hem voor je zwangerschap al had, dan zal het nu denk ik echt niks voorstellen.

5 jaar geleden

Ik heb 10 weken na mijn keizersnede een spiraal laten plaatsen. En vond het ontzettend mee vallen!

5 jaar geleden

Ooh ik hoop ook echt dat ik nooit meer ongesteld word! Maar dit is de eerst ...
Oh lees het nu pas 🤭per toeval! Ja zou wel lekker zijn om 5 jaar geen ongesteldheid te hebben!! Hoop het ook voor jou hahahah!! Nou wat grappig dat je dit zegt!! De dokter zei na zwangerschap kan het “ minder” pijnlijk zijn! Voorheen liet ik het plaatsen en was zeker niet pijnloos!! Maar kon dat weg ademen. Daarna zwart voor mijn ogen en de volgende dag ook echt krampen gehad en dit verzacht met kruik! Nou vrijdag heb ik het laten plaatsen en ze moest eerst mijn baarmoeder meten ofzo. En daarna zei ze: Het zit erin en ben klaar!! Ik wat?!! Nu al?!! Ik dacht je bent nog aan het meten?!!! Ik voelde helemaal niks!!!!😅😅😅😅😅geen krampje helemaal niks!! Pas 2 u later een licht krampje soort ongesteldheid krampje, maar serieus dit stelde totaal niks voor!!! Hahahaha Is dit alles tatatataaaaa😄😃 Weet niet of dat bij iedereen geldt maar op deze manier dan zou ik zeggen niet nadenken en lekker laten doen hahah

5 jaar geleden

Het is inderdaad eventjes een vervelend gevoel maar het is niks vergeleken met een kind op de wereld zetten haha. Ik vond de spiraal echt heel fijn. Na het plaatsen dezelfde dag nog wat last gehad van mijn buik en daarna nooit meer last gehad