8 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben geen kastsloten. Echt gevaarlijke dingen staan buiten handbereik en wij leren haar welke spullen ze wel aan mag zitten en weke niet. Ze heeft 2 keukenkastjes die ze overhoop mag halen en de rest van de laatjes en deuren mag ze openmaken, maar niet aan de spullen zitten. Ze weet heel goed wat wel en niet mag. Ze zoekt soms dr grenzen op, maar het gaat eigenlijk best goed. Glazen op de salontafel laten we ook staan (alleen hete dranken niet). Heel soms gaat er een glas om, maar meestal gaat het goed. Wij doen dit bewust, het is nl heel fijn als we op visite gaan, dat ze dan niet ineens overal aan gaat zitten en al goed luistert

5 jaar geleden

Wij hebben ook geen sloten op de deuren, ik zie daar geen meerwaarde van, leren ze niks van. Natuurlijk wel alle gevaarlijke producten buiten bereik zetten. Verder regelmatig corrigeren, maar daar is niets mis mee.

5 jaar geleden

Je hebt er niks aan, maar wij hebben ook geen sloten. Vonden het zonde om onze kasten te beschadigen door of boren of een muurvaste lijm plakken. In het begin zat ze eraan en alles trok ze uit, maar na een tijdje was het niet meer spannend en ons dochter heeft er geen interesse meer in. Ze kijkt er soms in en heel sporadisch pakt ze iets uit. Er staan ook gewoon Lego en beeldjes op de kasten, maar ze weet dat ze er niet aan mag zitten. Ze raakt het soms aan, maar meer niet.

5 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/dreambaby-veiligheidshaakjes-6-stuks/9300000032221571/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158668142-S-606275715784-9300000032221571&gclid=CjwKCAjwgZuDBhBTEiwAXNofRHK8kl99am021NTDh7lGYgaFNmDG7fUwVPz9pkVNAPMZQUl9Efw7choCvdMQAvD_BwE Wij hebben iets dat hier op lijkt. Werkt prima mijn oudste van ruim 3,5 krijgt ze nog niet los. Ben blij dat mijn oudste hier door niet overal kan "opruimen". Is lief bedoeld maar is knap lastig als je sleutels in de kledingkast van je kind opgeruimd zijn #peuterlogica.

5 jaar geleden

https://www.amazon.nl/dp/B073C54BCM/ref=cm_sw_r_cp_apa_glc_i_RP36VF9S3Y4SR79Y47ST?_encoding=UTF8&psc=1 Wij hebben dit systeem, werkt super. Je hebt een 'magneetsleutel' die je aan de buitenkant er tegenaan houdt om het te ontgrendelen, en er zit geen rammelspeling op de deurtjes. De slotjes zijn ook op open te zetten, mocht je ze niet willen gebruiken, dus ook ideaal voor grootouders die niet willen dat kastjes altijd op slot zitten . Wij dachten ooit ook dat we gewoon nee gingen zeggen. Maar kleine kinderen zijn razendsnel, en ineens trekken ze glaswerk uit de kast.

5 jaar geleden

Daarom is het slim om glaswerk boven in de kast te zetten. Dat doen wij tenminste. Maar ik weet ook zeker dat wij nooit sloten op kasten gaan maken. 馃槄