8 Reacties

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, hier ook niks anders dan op de bank (of krukjes, stoelen, vensterbank) klimmen. Hij kan wel zelf weer van de bank af komen gelukkig. Hij doet alleen ook heel wild, en kruipt, loopt of laat zich vallen op de kussens. Hij ziet z'n broer ook op de bank, dus dan doet hij het ook. Ik laat het wel toe, maar ze mogen van mij niet stoeien op de bank. Ben bang dat hij een dezer dagen heel hard gaat kletteren. Vanmorgen stond hij op een krukje bij het aanrecht (!) en vanmiddag zat hij op de eettafel. Hij schuift zelf iets waar hij op kan staan ernaartoe en klimt er dan op (kan ook z'n loopauto zijn bijv). Ik laat het zelf dus een beetje gebeuren, zie dat hij ook sterk en handig is, maar vooral in combinatie met z'n broer vind ik het ook wel spannend. Ik heb trouwens een vriendin wiens dochtertje echt niet mag staan of lopen op de bank en die houdt zich daar keurig aan. Het kan dus wel 馃槄

5 jaar geleden

Reactie op lilu01

Heel herkenbaar, hier ook niks anders dan op de bank (of krukjes, stoelen, ...
Haha dat is nog een stapje verder: dat hij zelfs op de eettafel zit en dingen ernaartoe schuift om ergens op te kunnen! Heel slim. Kan me wel voorstellen dat je het stoeien niet toe laat op de bank, dan ligt er er een (of twee) wellicht binnen de kortste keren op de grond. Wij hebben pas een kind, dus dat scheelt iets in het risico. Maar nog steeds vind ik het wel spannend haha, hoewel ik weet dat vallen en opstaan erbij horen.

5 jaar geleden

Hier ook een kleine aap ondertussen. En dan zoooo trots kijken als ze op de bank is geklommen zo van "kijk eens wat ik kan mam!" 馃槀 Ik blijf er uiteraard bij en als ze gaat staan dan zet ik haar op d'r kont met de tekst "zitten op de bank, niet staan". Blijven herhalen en hopelijk blijft het snel hangen 馃槀

5 jaar geleden

Mijn dochter is wat dat betreft echt een ukkie. Ze doet heel hard haar best om te klimmen, maar ze is te klein, dus het lukt haar niet. Ben haar wel aan het leren hoe ze van de bank af moet voor het geval ze het straks wel ineens kan.

5 jaar geleden

Hier ook de hele dag op en af de bank馃ゲ hij mag van mij best op de bank, en hij laat zichzelf ook tegen kussens aanvallen maar wil niet dat er wild op gespeeld word. Hij moet de bank ook wel als rust element zien ofzo..

5 jaar geleden

Onze dochter rent ook graag van links naar rechts op de bank en laat zich vallen. Ik zit er altijd bij om te voorkomen dat ze valt. Ze zou anders ook al zeker 2x zijn gevallen. Ook heb ik haar geleerd hoe ze er af kan zonder hulp, dat gaat ook heel goed nu. Maar omdat ze nogal ongecontroleerd speelt, mag het dus alleen als ik erbij zit.

5 jaar geleden

Herkenbaar, ze kan nog niet zelf op de bank komen zonder hulp maar met een opstapje wel. Er af gaat al een tijdje goed, dus als ze rustig op de bank zit durf ik haar wel alleen te laten(even naar de keuken lopen). Komt ze er keurig achterstevoren van afglijden.

5 jaar geleden

Mijn zoontje kan ook al een tijdje zelf van de bank afkomen, had hij wonderbaarlijk snel door. Dus ik laat hem rustig zijn gang gaan. Hij is ook wel paar keer gevallen maar dat hoort erbij