12 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochtertje (10,5 maand) draagt een romper met korte mouwen en pyjama met lange mouwen van katoen. Daarbovenop een slaapzak van 2,8 tog en een dekentje (die overigens niet lang blijft liggen hoor, maar soms ook wel.
Op haar kamertje is het tussen de 16 en 19 graden, afhankelijk van de zon of die schijnt of niet, soms ben ik ook bang dat ze t te koud heeft, maar dat valt mee! Ze heeft enkel koude handjes als ik haar ga halen.
Ze slaapt op een aerosleep matras waar ik niks slechts van kan zeggen.
5 jaar geleden
Is een mooie temperatuur in je kamer. Beste is tussen 15 en 18 graden.
5 jaar geleden
Wij hebben dezelfde matras. Onze dochter van 11mnd slaapt in een puckababy winterslaapzak met lange mouw. Daaronder een romper met korte mouw. Afgelopen nacht was een erg koude nacht, denk inderdaad dat dit ook wat te koud is geweest, dus misschien volgende keer een shirtje er overheen of een romper met lange mouw. Onze dochter heeft het overigens niet snel koud (zelfs niet sneller dan wij 🤣).
Ik hou me bij twijfel vast aan het volgende:
Als een baby het echt te koud heeft, hoor je hem/haar, zal die gaan huilen. (Als een baby het te warm heeft, zal een baby niet aanslaan en daarom is dat eigenlijk gevaarlijker.)
5 jaar geleden
Reactie op LindaRyan
Ons zoontje 10,5 maand, slaapt in een romper met korte mouwen en de teddysl ...
Onze zoon precies hetzelfde! Hij voelt smorgens wel koud, vooral aan zijn handen. Maar dat is logisch gezien die vrij zijn en niet net als wij onder een deken liggen.
Hoe merken jullie dat jullie kindjes het koud hebben? Huilen ze dan snachts ofzo?
5 jaar geleden
Win hebben dezelfde matras van Ikea!
Hier geen last. Onze dochter is wel warmbloedig.
Maar wij hebben haar in een 4 seasons puckababy! En Tis duur maar zeker het geld waard!! Voor alles seizoenen en de winter is heerlijk warm!!
Hier slaapt ze alleen in een rompertje ( altijd al )
Bij ons is het dezelfde graad in d’r slaapkamer.
5 jaar geleden
Ik weet niets over dat matras, maar mijn zoontje van 10,5 maand heeft alleen een romper aan in zijn teddy puckababy van 2,0 tog. Kamertemperatuur 16 graden. Voelt heerlijk warm aan als ik hem er 'ochtends uit haal.
5 jaar geleden
Ik weet niets over dat matras, maar mijn zoontje van 10,5 maand heeft allee ...
Waarom denk je eigenlijk dat hij het te koud heeft?
5 jaar geleden
Hij sliep wel altijd door maar wordt de laatste tijd ‘s nachts wakker en voelt gewoon te koud (handen, voeten en benen voelen koud) en heb paar keer zn temp opgenomen... had ie 35,5 of 35,9 dus wel echt te koud... denk ook dat ie daarom niet meer doorslaapt...
Volg in principe de tog-tabel maar is dus voor hem te fris.
5 jaar geleden
Ons zoontje heeft t ook snel koud. Hier helpt het om een wollen romper aan te trekken, naast pyjama en puckababy winterslaapzak