13 Reacties

5 jaar geleden

Rood roze is die van mij nog zeker. Jeuk af en toe inderdaad en als ik rond mijn menstruatie zit is het rond het litteken wat gevoeliger. Zelfde hier ook een spoedkeizersnede gehad.

5 jaar geleden

Ik heb in januari ook een spoedkeizersnede gehad. Herstel is me 100% meegevallen. Litteken is mooi wit en geen bobbeltjes. Ik heb alleen aan de zijkant een klein rood deukje. Wond was een beetje opengegaan. Had te veel gedaan. Heb zo af en toe jeuk. Rare gewaarwording want het hele gebied was totaal gevoelloos. Komt dus weer een beetje terug!

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Bij mij ook hobbelig, mijn buik hangt er overheen alsof mijn litteken een soort van elastiek is. Beetje jammer.... maar ach, als dit t is 😉. Is ook nog rood en jeukt soms. Ik heb nog wel steeds een gevoelloos stukje.

5 jaar geleden

Die van mij is ook goed genezen. Hij is wit met nog wel beetje roze en geen bobbeltjes. Mooi recht ook. Ik heb wel links als ik erop druk een soort bobbeltje eronder. Alsof dat een litteken op de baarmoeder is wat ik voel.. geen idee of dat kan. Nog een hele kleine strook gevoelloosheid maar geen jeuk meer. Wel heel erg gehad ook. En buikspieroefeningen voelen nog steeds wel gek.

5 jaar geleden

Bij mij ook 8 maanden geleden en is ook nog rood/paars en wat dikker. Vooral met weersveranderingen erg trekkend gevoel en soms steken. Ik heb wel lang last gehad van het herstel

5 jaar geleden

Ik heb ook in januari een spoedkeizersnee gehad. Jeukt soms nog steeds een beetje niet vaak meer. Is goed hersteld is ook tegen mij gezegd. Is eigenlijk gewoon een rode streep.

5 jaar geleden

9 maanden geleden een spoedkeizersnede gehad. Herstel is bij mij helaas tegengevallen. Met een tweeling had ik ook niet anders verwacht. Mijn wond is twee keer ontstoken geweest en daarna genezen. Na ongeveer 6 maanden zag mijn litteken er goed uit, eigenlijk zowat onzichtbaar. Wel in mijn huidplooi onder de buik, dus wanneer het daar gaat zweten heb ik een trekkerig gevoel. Het gebied rondom de litteken was eerst gevoelloos. Nu alleen nog gevoelig wel. Heb nu last van jeuk, het is sinds een week een beetje dik en rood en heb daarvoor nu fucidin gekregen. Ik merk wel echt dat ik echt pijn krijg bij mijn litteken gebied wanneer een dag iets te veel heb gedaan.. ; ik ben nog niet helemaal hersteld ... helaas

5 jaar geleden

Bij mijn eerste keizersnee bleef mijn litteken heel lang roze en bobbelig ook duurde het heel lang voor het weer een beetje normaal voelde. Nu bij mijn tweede keizersnee was mijn litteken snel mooi wit. Heb er alleen een flinke kuil in zitten die ook een stuk donkerder is omdat op die plek mijn litteken open is gegaan en is gaan ontsteken. Gevoel was ook snel weer terug. Heb alleen een klein plekje waarbij ik als ik er aan zit het 5 cm verder voel, blijkbaar zijn niet alle zenuwen goed aangegroeid. Ik het dagelijks leven ook geen pijn meer in. Alleen als er veel druk op komt bij het stoeien met mijn oudste of bij het brug turnen (ben turn trainer en turn zelf ook nog).

5 jaar geleden

Heel herkenbaar

5 jaar geleden

Hier nog best gevoelig na een spoedkeizersnee in januari. Litteken is nog wel rood. Al valt het mooi in mijn buikplooi. En als ik veel heb gedaan blijft mijn hele onderbuik gevoelig.

5 jaar geleden

Ik heb mij onze eerste ook een keizersnede gehad en toen het litteken goed ingesmeerd met calendulan litteken crème (toen de wond dicht was). Mijn litteken, inmiddels 5 jaar later, zie je en voel ik nog amper (ook met weersveranderingen bijna niet). Echt de moeite waard om te smeren. Ook om zo genoemd 'wild vlees' tegen te gaan.

5 jaar geleden

Heb ook in januari keizersnede gehad, bij mij ook nog rood, bobbelig en gevoelig. Is littekenweefsel dat er dikker op ligt... volgens huisarts gaat de rode kleur wegtrekken maar zal het wel altijd er wat dikker op blijven liggen.

5 jaar geleden

Mijn moeder had een spoedkeizersnede gehad verticaal op de buik. Maar daar is altijd een deuk gebleven