7 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb ergens gelezen dat ze tegen 12 maanden puree helemaal afgebouwd moeten hebben, en dat je daarmee kan beginnen tussen 6 en 8 maanden. Ik durf nog niet!

5 jaar geleden

Ik prak op dit moment en daarnaast geef ik wel eens iets in zijn hand om op te kauwen zoals een korstje brood of groenten. Mijn kleine is nu ruim 6 maanden.

5 jaar geleden

Ik ben met 4 maanden begonnen met prakken met de vork. Gewoon goed prakken zodat het wel structuur heeft maar geen echte stukjes meer. Gaat prima en m'n dochter vind het maar wat lekker. Met 6 maanden kan je dat dus sowieso prima doen. Beginnen met dingen die al zacht zijn dus makkelijk voor je kleintje fijn te pletten met het tandvlees. Frambozen werken bijvoorbeeld erg goed. Bij mij eet ze die gewoon in stukjes, niks prakken. Zelfde geldt voor stukjes aardbei

5 jaar geleden

Mijn staafmixer werkte niet goed in het begin, merkte ik pas toen ik de andere pakte die nog in de kast lag 馃檲 Maar vanaf dag 茅茅n al met kleine stukjes gegeven bij 4 maanden. Geen enkel probleem mee gehad! Eerste keer wel een klein beetje kokken, maar die reflex werkt dus goed dacht ik. Had filmpjes van de Rapley methode gekeken waarin ze dat uitlegden hoe dat werkt.

5 jaar geleden

Mijn kleintje is nu 6 en een halve maand en weigert de gepureerde papjes te eten. Dus maak ik alles in kleine stukjes. Hij heeft wel al 5 tandjes, dus dat zou er wel eens mee te maken kunnen hebben!

5 jaar geleden

Ook hier eigenlijk vanaf 4 maanden al geprakt wat makkelijk te prakken is. Hardere soorten fruit even kort stomen en dan pureren. Ze vind het allemaal heerlijk. Sinds kort af en toe laten sabbelen op een korstje brood. En we voeren haar stukjes brood met wat margarine of pindakaas. Gaat prima.

5 jaar geleden

Dochter is 6 maanden en meteen in hele stukken gegeven. Ter grote van haar vuist. Ze eet gewoon zelf