40 Reacties

5 jaar geleden

Wat rot zeg... snap dat je je heel machteloos (en moe!) voelt. Misschien kun je de hulp van een slaapcoach inroepen?

5 jaar geleden

Reactie op Kiki

Wat rot zeg... snap dat je je heel machteloos (en moe!) voelt. Misschien ku ...
Dat was inderdaad mijn volgende stap.... kost best wat dus wilde nog even kijken of iemand hier nog tips heeft ☺️

5 jaar geleden

Heb je gedacht aan oorpijn/ontsteking? Dit is voor ons ook heeeeel herkenbaar, onze dochter bleef maar doorkrijsen en was niet te troosten en echt we hebben nachten gehad waarbij ze misschien 3 uur heeft geslapen, wij dus ook. Overdag inderdaad een super blij kind. Het is ook nog eens een tweeling dus als de ene huilt, huilt de andere mee. Het bleek een oor- en keelontsteking te zijn. En dit heeft 6 weken geduurd. Telkens als we bij de huisarts waren kregen we het advies om een combinatie van paracetamol en nurofen te geven. Ze sliep als een blok, maar goed daar kan ze niet op leven. Nu eindelijk bij de KNO geweest en worden haar neusamandelen na haar verjaardag verwijderd. Nog steeds slaapt ze slecht hoor, aan de nachten is er niet veel veranderd, maar we konden het nu plaatsen waar het vandaan komt. We hebben nu ook de wandelwagen standaard boven staan, als ze onrustig wordt, hop in de wandelwagen, niet de beste manier, maar ze slaapt in ieder geval... Misschien handig om dat uit te sluiten. En anders geef het aan bij de huisarts en consultatiebureau en niet met een bescheiden toon, echt zeggen dat je het niet trekt en nu echt een oplossing zoekt. Heel veel tips of de gouden tip heb ik helaas niet, maar heel goed dat je om hulp vraagt. Doe het ook voor jezelf. Iemand die af en toe kan blijven slapen bij jullie of eventueel de kleine uit logeren zodat je ook echt je rust pakt.

5 jaar geleden

Hi ja zoals hieronder al werd meegegeven zou ik eerst eens laten nakijken op fysieke klachten zoals oorpijn. Mijn zoontje heeft hier om de haverklap ook last van en dan slaapt hij ook heel slecht en veel wenen maar overdag wel vrolijk. Maar als daar niets schort kan je idd met een (milde) slaapcoach werken. Ik kan Snuggles & Dreams enorm aanraden. Heel praktische gidsen waar je zelf mee aan de slag kan en dus ook nog cva van prijs. En als het dan niet lukt dan kan je mail of telefonisch consult aanvragen en in extreem geval een persoonlijk slaaptraject met 2 weken begeleiding

5 jaar geleden

Onze eerste zoon sliep heel slecht. Na 2 jaar en 3 maanden sliep hij pas door (toen hij naar een peuterbed ging). We hebben heel veel geprobeerd en niets hielp, ook in de nacht douchen etc om hem maar weer rustig te krijgen. We konden niet meer functioneren. Op gegeven moment hebben we hem bij ons in bed genomen, niet ideaal, maar hij sliep en wij sliepen. Hij werd nog wel wakker en wij ook, maar je kon gelijk reageren en daardoor sliep je beide zo weer. (Nu is onze zoon wel 1orig ((heeft geen rechteroor en is daar dus doof)) en links had hij lange tijd 55dbl gehoorverlies. Hij voelde zich dus erg opgesloten in het ledikantje.) Onze tweede zoon nu 11,5 maand slaapt ook niet door, het is minder erg als bij de eerste. Maar toch het is wel pittig. We nemen hem nu al sneller in bed en hij slaapt dan 9 van de 10 keer netjes verder, alleen wel al om half 6 klaarwakker. Bij mijn ouders sliep hij 2 weken geleden wel 4 dagen achter elkaar in het campingbedje volledig door, maar ik wil hem daar eigenlijk thuis niet in laten slapen. Heb wel vaker gehoord dat kinderen daarin beter slapen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je kleine snel mag doorslapen!

5 jaar geleden

Hoi hoi, heel vervelend voor jullie en herkenbaar. Ons dochtertje van 10 maanden heeft dit ook 9 weken gehad. Radeloos ben je. Uiteindelijk bleek het idd oorontsteking. 3x voor bij de huisarts geweest maar kreeg geen medicatie mee. Moest haar lichaam zelf oplossen. Mocht wel neusspray, luuf en paracetamol gebruiken. 240 MG mocht voor in de nacht. Ik heb zelf nurofen drankje voor kinderen toegevoegd. Deze combi mocht. Dit hielp wel een uur of 4-5 maar als de paracetamol uitgewerkt was begon het weer. Maar 4-5 uur doorslapen was al heel fijn toen. Overdag niets aan de hand. Bij het 3e doktersbezoek kreeg ik wel antibiotica mee en was het over. Halleluja!! Ik zou zeker keel/neus/oortjes laten checken. Hopelijk snel betere nachten. Succes!

5 jaar geleden

Heb je ook al geprobeerd om snachts nog een voeding te geven ?

5 jaar geleden

Hier hetzelfde. Wij geven nu alweer een flink aantal weken een nachtvoeding. Niet ideaal, maar hij is dan meteen tevreden en slaapt meteen weer verder. Dus ipv uren knuffelen, schommelen, enz., zijn we nu in 15 min klaar en slaapt iedereen weer verder.

5 jaar geleden

Reactie op Hchristiaens

Hier hetzelfde. Wij geven nu alweer een flink aantal weken een nachtvoeding ...
Vannacht een extra voeding geprobeerd. Helpt niet helaas

5 jaar geleden

Reactie op Wvs

Heb je ook al geprobeerd om snachts nog een voeding te geven ?
Ja, vannacht geprobeerd. Helpt ook niet helaas

5 jaar geleden

Wat vervelend voor jullie. Hoop echt dat jullie allemaal snel je rust kunnen vinden. Bij ons deed een bezoekje aan de Ostipaat wonderen. Wellicht dat dat wat verlichting biedt.

5 jaar geleden

Oorpijn zat ik ook aan te denken maar merk alleen niet dat ze aan haar oortjes zit of daar last van heeft.. omdat ze de hele dag door gewoon goed te pas is en eet en drinkt ook goed. Maar idd, een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad! Bedankt voor jullie reacties

5 jaar geleden

Wrs overbodige vraag maar weet je zeker dat ze het niet koud of warm heeft? Omdat het alleen in de nacht is? Ik vind het zelf namelijk super lastig in te schatten wat nou goed is qua deken, slaapzak etc. Sterkte iig, lijkt me echt heel pittig als dit al 1,5 maand duurt!!!

5 jaar geleden

Reactie op januari2020

Wrs overbodige vraag maar weet je zeker dat ze het niet koud of warm heeft? ...
Voel altijd in haar nekje en hals als ze wakker wordt. Voelt niet koud of te warm aan. Heb ook al verschillende pyjama’s geprobeerd en verschillende slaapzakken.

5 jaar geleden

Goedemorgen, wij hebben ook ruim 2 maanden hele pittige nachten gehad. Zoontje werd wakker, krijsen en zelfs als je hem oppakte bleef hij zich afzetten en jammeren. Heel frustrerend, want je haalt hem er al uit en nog is het niet goed. We gaven hem altijd een fles melk die hij wel leegdronk, maar vaak ook daarna bleef hij onrustig. Eigenlijk werd het steeds erger en duurde het langer. In het begin viel hij vrij snel op de arm in slaap, later duurde dit uren. Mijn man heeft heel wat nachten met hem op de bank geslapen en dan werd zoontje ook telkens weer wakker. Als je weet van tevoren weet dat het 4 of 6 of 8 weken duurt, kun je het volhouden, maar als je er middenin zit en denkt dat misschien nog maanden gaat duren, word je zo wanhopig. Ik heb de Snuggles en dreams aangeschaft en toen ik daar in begonnen was en nog niet eens bij de tips, sliep hij ineens tot 4.00 uur. En in de dagen erna (met hier en daar een terugval) werd dit steeds later en nu slaapt hij tot 7.00 uur. Ik kan het soms nog niet geloven. Het zelfstandig in slaap vallen is niet nog steeds wel een dingetje, maar de nachten zijn rustig. Al met al heeft het bij ons ruim 2 maanden geduurd, achteraf denk ik dat het een combinatie van tandjes en verlatingsangst was. Maar helemaal zeker weet ik dat niet natuurlijk. Wat ik nog gedaan heb: - bedje verplaatsen (in de hoek tegen de muur, terwijl hij eerst midden in de kamer stond) - nachtlampje die iets meer licht geeft - laten huilen heeft hier totaal geen effect gehad - knuffels in bed (hier ligt hij ook tegenaan bij het in slaap vallen) - meerdere spenen, zodat hij er zelf één kan pakken, mocht hij hem kwijt zijn - speen alleen nog geven tijdens het slapen (en natuurlijk ook wel bij moeilijke momenten overdag, maar dan zo kort mogelijk) - warmere slaapzak - barnsteen enkelbandje tegen tandenpijn Ik weet natuurlijk niet of ook maar iets hiervan geholpen heeft. Het boek snuggles en dreams vond ik wel sowieso interessant en je begrijpt dingen beter, probeer nu wel de tips van het in slaap vallen. Hij slaapt thuis overdag 1x van 12 tot 14.30. Op de opvang van 10 tot 11 en van 14.30 tot 16.00 uur (die dagen krijgen we hem pas om half 9 in bed). Ik wil je heel veel sterkte wensen, misschien eerst medische zaken uitsluiten (oorpijn idd of een osteopaan even laten nakijken) en een slaapcoach zou ik dan daarna ook aanraden, of eerst het boek aanschaffen. Mijn zoontje was trouwens ook altijd vrolijk overdag, energiek en snel in zijn ontwikkeling. Ik ben wel bang geweest dat het weinige slapen effect had op zijn ontwikkeling. En het weinige slapen van de ouders is ook vreselijk, je kunt eigenlijk niet functioneren met zo lang zo weinig slaap. Hopelijk komt er snel verandering!!

5 jaar geleden

Kijk eens op Facebook bij de pagina van Bianca Nazir, weet niet of er meerdere zijn maar je moet de foto hebben met de vrouw met de grijze lok. Misschien dat je daar meer duidelijk kunt vinden, mocht het geen oorontsteking zijn

5 jaar geleden

Zal eens kijken!

5 jaar geleden

Reactie op lilu01

Goedemorgen, wij hebben ook ruim 2 maanden hele pittige nachten gehad. Zoon ...
Bedankt voor je reactie! Hoor meer goede verhalen over snuggles en dreams. Ga ‘m bestellen als alles uitgesloten is! Hopelijk werkt het hier ook...

5 jaar geleden

Ik heb hier veel aan gehad https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/over

5 jaar geleden

Vannacht een extra voeding geprobeerd. Helpt niet helaas
Balen zeg dat niets helpt......