16 Reacties

7 jaar geleden

Ik heb het ook, lage rugpijn en lage buikpijn! Heb er net een topic van geopend! Mij wordt geadviseerd om de VK te bellen, dus straks maar even doen! Wie weet ook een idee voor jou? Succes!

7 jaar geleden

Je werkgever zsm laten weten dat je in verwachting bent. Deze moet je voorlichten en passend werk voor je vinden.

7 jaar geleden

Inderdaad wat Elles zegt. De pijn kan komen omdat je hormonen al aan het werk zijn, ikzelf ben bekend met rugklachten en nu 6 weken zwanger en heb nu al weer pijn 🤔

7 jaar geleden

Reactie op Soof89

Inderdaad wat Elles zegt. De pijn kan komen omdat je hormonen al aan het we ...
Misschien gek van mij om te zeggen, maar ik ben 'blij' dat het bij andere zwangere vrouwen ook bekend is.. zo voelt het niet alsof je de enige bent hihi

7 jaar geleden

Herkenbaar ! Ben ong 6 weken zwanger en erge rugpijn die doorstraalt naar billen (en de buikpijn naar de liezen) ik herkende dit niet van mijn vorige zwangerschappen maar met een zusje als verloskundige heb ik me laten vertellen dat dat er allemaal bij hoort.. Maar toch naar je lichaam luisteren, als het te zwaar word toch wat rustiger aan doen

7 jaar geleden

Ahh bedankt voor jullie reacties! Ik had je topic niet gezien anders had ik er geen aangemaakt natuurlijk. Bedankt voor jullie tips. Ik ben inderdaad ook ‘blij’ dat ik niet de enige ben en dat het erbij hoort. Aanstaande woensdag heb ik de tweede echo en dan ben ik 10 weken. Als alles daarop goed is ga ik het idd zsm vertellen aan mijn werkgever. Heeft iemand daar ervaring mee? Krijg je een zwangerschapsverklaring van de verloskundige? Groetjes Brenda

7 jaar geleden

Reactie op Brenda1994

Ahh bedankt voor jullie reacties! Ik had je topic niet gezien anders had ik ...
Ik werk voor de overheid en ik heb het aangegeven bij mijn leidinggevende, omdat ik misselijk en moe ben, maar ook elke week een halve middag in het ziekenhuis. That’s it. Ik weet niet hoe het normaal gesproken werkt, ik heb iig geen verklaring oid nodig. Maar als dat wel zo is dan ben ik heel benieuwd!

7 jaar geleden

Ik heb ook sinds een paar dagen last van rugpijn. Vervelend dat dit bij jou ook is! Hopelijk kan je werkgever met je meedenken. Ik ga kijken of ik bepaalde rugoefeningen meer kan doen, zodat ik iets meer spieropbouw creëer als buffer.

7 jaar geleden

Over die zwangerschapsverklaring had ik op internet gelezen omdat je werkgever dat nodig heeft voor het aanvragen van de zwangerschapsuitkering. Maar ik weet ook het fijne er niet van. Het is mijn eerste zwangerschap dus totaal geen ervaring. Ik ga het in ieder geval aankomende week aangeven aan mijn leidinggevende dat ik zwanger ben.

7 jaar geleden

Reactie op Brenda1994

Over die zwangerschapsverklaring had ik op internet gelezen omdat je werkge ...
Ja je krijgt van je verloskundige een zwangerschapsverklaring. Je kunt daar gewoon om vragen. Wordt pas na de termijn echo afgegeven.. Je werkgever wil deze idd hebben.

7 jaar geleden

Reactie op Brenda1994

Over die zwangerschapsverklaring had ik op internet gelezen omdat je werkge ...
Goed plan, want jij hebt je rechten en hij zijn plichten. Grappig om te lezen van de verklaring, dank voor de info. Nog nooit van gehoord!

7 jaar geleden

Ik ben nu 5+ 5 en ik heb er sinds 2 dagen ook enorme last van. Tegen de middag begint het op te komen. Ik werk ook als poetshulp en ik vind het nu al zeer vermoeiend. Als ik savonds thuiskom, lig ik direct even in de zetel omdat de rugpijn zo hevig is

7 jaar geleden

Hier ook! 6.1 zwanger en sinds twee weken lage rugpijn met soms uitstraling naar mijn benen. De pijn voelt brandend en soms enorme pijnscheuten. Ook al last van mijn stuitje. In mijn vorige zwangerschap had ik er later last van (vanaf 16 weken ongeveer) maar ik heb voor aanstaande dinsdag al een afspraak bij de fysio staan.

7 jaar geleden

Heb enorm last van rugpijn helaas

7 jaar geleden

Ik heb ook mega rug pijn, onder in de rug. Idee dat het naar mijn heupen trekt. Nu tussen de 7-8 weken.. en ook fysiek zwaar werk.. Zie gewoon op tegen de dienst van morgen 😅 mijn rugpijn is 3 dagen geleden begonnen tijdens het werk.

7 jaar geleden

Opgelet met bekken Instabiliteit.. heb ik bij mijn eerste zwangerschap gehad en was een marteling. Ik zou erover spreken met je dokter, desnoods osteopaat en/of kine.