13 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, Bij ons precies hetzelfde. Wij laten nu met het slapen gaan een lampje op de overloop branden en houden zijn deur op een grote kier. Ik blijf dan boven bezig totdat hij slaapt en doen dan zijn deur dicht. Het lampje blijft aan (we hebben van die ramen boven de deuren dus hij blijft dit lampje zien als hij wakker wordt). Als hij nu snachts wakker wordt dan gaat een van ons er kort heen, geeft een speen en laat de deur dan weer op een kier. Voor ons werkt dit perfect. Voordat we dit deden gilde hij savonds en snachts alles bij elkaar, heel vreselijk. Succes!

4 jaar geleden

Ja herkenbaar, hier ook een goede slaper en sinds aantal weken wordt hij huilend wakker en ook hele vroege ochtenden ineens. Begrijp er niks van

4 jaar geleden

Hier ook. En veel mensen om mij heen ook die ik nog ken van dezelfde tijd zwanger. Inderdaad veelal huilend wakker snachts en vroeg wakker (uur of 5 soms al). Ik moet haar echt in slaap wandelen weer want heel overstuur is ze dan. Tja zal wel weer een faaaase zijn

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde!! Altijd rond 5 uur lijkt dan klaar wakker te zijn. Gaat pas slapen als hij tussenin ligt en drinken krijgt! 😂 zal wel een fase zijn als ik dit zo lees hahaha

4 jaar geleden

Onze dochter had last van nachtangsten. Was dan compleet overstuur

4 jaar geleden

In elk geval fijn om te horen dat er herkenning is. Soms voelt het alsof jouw kind de enige is 😅. Het zal ongetwijfeld een fase zijn, ik vind het alleen lastig om “het juiste” te doen om hem hier doorheen te helpen, juist omdat troosten/aanwezig zijn hem ook niet helpt. Bedankt voor het delen van jullie verhalen en tips in elk geval!

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein1983

Onze dochter had last van nachtangsten. Was dan compleet overstuur
Hoe is dit vastgesteld? Wat merkte je aan haar? En wat hebben jullie gedaan om haar te kalmeren?

4 jaar geleden

Reactie op Madelief28

Hoe is dit vastgesteld? Wat merkte je aan haar? En wat hebben jullie gedaan ...
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar op basis van de symptomen wezen de kinderarts en psychologe/pedagoge bij de opvang erop. Wij wonen niet in Nederland vandaar datver hier meer met de kinderarts wordt gedaan. Ze is nu 6 en heeft tot ze bijna 5 wss nog bijna dagelijks in ons bed geslapen. En werd dan gelijk rustig. We maakten haar niet wakker maar pakten haar vast. En lieten haar rustig worden

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein1983

Ik had er nog nooit van gehoord. Maar op basis van de symptomen wezen de k ...
Bedankt voor je reactie. Wat heftig zeg! Hopelijk slaapt jullie meisje nu wat rustiger.

4 jaar geleden

Reactie op Madelief28

Bedankt voor je reactie. Wat heftig zeg! Hopelijk slaapt jullie meisje nu w ...
Ja gaat prima! Kleine broer slapt gelukkig wel.in zijn eigen bed. We hebben er eigenlijk nooit een probleem van gemaakt. Soms was het wel vervelend maad we hebben ons er toen bij neegrlegd dat ze dan maar bij ons sliep zodat we allemaal een goede nachtrust hadden. Toen ze grote zus werd was alles ineens prima

4 jaar geleden

Hier net hetzelfde. Twee weken geleden sliep hij nog goed door. Afgelopen nacht ben ik 4 keer moeten opstaan. Mama mama mama en dan wil hij echt gepakt worden en knuffelt mij dan heel fel. Het zal inderdaad een fase zijn.

4 jaar geleden

Wij hebben na +/_ 8 weken verschrikkelijke nachten (wakker en janken van 1 tot 5) een oplossing gevonden waar ik bij zweer. Ik heb mijn ervaring gedeeld in een ander topic. Wellicht dat het ook voor jullie werkt. Lees topic 'slaapprobleem opgelost! 🥳🥳' Deel aub daar je evt ervaring mocht je er mee aan de slag willen gaan. Kan hopelijk andere ook helpen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Mama Milan

Wij hebben na +/_ 8 weken verschrikkelijke nachten (wakker en janken van 1 ...
Hai! Ik heb inmiddels het boekje besteld. Even afwachten, wellicht dat dat gaat helpen om de nachten wat rustiger te laten verlopen.