11 Reacties
5 jaar geleden
Lees graag mee! Ik zit ook elke dag met mijn zoon thuis. Ben ook nog niet weer aan het werk.
Heb van de week zo'n watermat met visjes gekocht. Nou hij kijkt er niet naar om! Heb wel een babybouncer, maar daar gaat hij maar heel weinig in. Is hij nog net te klein voor.
VRIEND
5 jaar geleden
Niet een dagindeling, maar op de opvang zijn ze al met vier maanden begonnen met tekenen/verven met de kleintjes. Dus een soort van “knutselen” af en toe?
Op de grond ligt een speelkleed naast een spiegel wat ook heel vermakelijk lijkt voor de kleintjes.
Thuis hebben we sinds kort een soort activiteiten jungle waar ze zich ook aan op zou kunnen trekken met lampjes en geluidjes, beetje dingen die herrie maken en licht geven.
Dieren kijken, alle soorten.
En in bad vind ze heel leuk, met zo’n floatring. Niet alles op 1 dag natuurlijk ☺️, het zal je dag ook niet vullen maar meer inspiratie heb ik niet 😂.
5 jaar geleden
Ik ben ook thuis met onze zoon (a.s. woensdag 6mnd). Wij wandelen, lezen boekjes, kijken 1x per dag babytv (zijn liedje: what a wonderfulday, avond), gaan in bad, spelen in de babygym, zitten in een wipstoeltje buiten naar de bomen te kijken, knuffelen heel veel, zingen liedjes, hij vindt het leuk om voor het raam te zitten in de Stokke, speelt met Sophie de Giraf.. we vermaken ons wel haha.
5 jaar geleden
Ik vind dit ook wel lastig en mijn man ook als ik ben werken..
Onze zoon ligt het meeste in de box met de muziekmobiel en speeltjes. Daar vermaakt hij zich wel mee, maar ik wil hem daar niet de hele dag in leggen. Vast gehouden worden vindt hij niet zo leuk, behalve als ik dan met hem rondloop en hij vanalles kan zien. Ik zet hem nu wat vaker in de kinderwagen bij me als ik aan het koken/strijken etc ben. Dat vind hij ook wel interessant. In de schommelstoel gaat hij niet meer. Ik zet hem wel vaak 1 of 2 keer per dag eventjes op zijn buik op de bank voor babytv, vind hij heel leuk.
5 jaar geleden
Ik ben constant bezig met haar alledaagse dingen te geven en zelf te maken. Een lege plastieken fles vindt ze heel leuk. Zakdoekjes uit de Kleenexdoos trekken ook! Ik maakte onlangs zelf zo'n zakdoekjesdoos maar dan met kleurrijke stofjes...vond ze dan weer maar niks. Voor onze reis staat er een activiteitenkubus van vtech klaar. Hopelijk slaat die aan.
Ik ga trouwens inspiratie halen bij Lovevery en Kiwico. Zij sturen (in Amerika) elke 2 maand een doos vol leeftijdsgerelateerd speelgoed op naar mensen met een abonnement. Kiwico verzendt trouwens ook naar Europa maar dat is misschien wat kostelijk... Ik ga kijken wat er in de dozen zit en ga op zoek naar zulk speelgoed of ik maak het zelf.
Ook een goeie Instagram om te volgen: babyplayhacks. Ze hebben ook een website :)
5 jaar geleden
Ik vind dit ook wel lastig en mijn man ook als ik ben werken..
Onze zoon li ...
Wij wandelen trouwens wel elke dag minstens 30 min per keer met de hond en zoon. Dat scheelt ook wel voor de afwisseling..
5 jaar geleden
Hier ligt ons zoontje van een half jaar regelmatig in de box, elke week wisselen we wat speeltjes om en daar vermaakt hij zich even mee. We wisselen ook af met de muziek mobiel of babygym, soms op de speelmat op de grond of lekker in de wipstoel. Hier heeft hij dan een speeltje in of hij kijkt hoe ik bezig ben met koken/wassen oid, vind hij reuze interessant. Ook hebben we hem zo nu en dan op schoot of leggen hem op de bank en doen spelletjes met hem, lezen een boekje of zingen liedjes met gebaren.
5 jaar geleden
Ons zoontje is ook 6 maanden. Wij spelen heel veel met hem op het speelkleed. Gekke bekken trekken, samen met een speeltje spelen en dan vooral dingen die geluid/lichtjes maken (koetje-boe bal van vtech is hier favoriet). Even in de box onder de mobile of met z’n voetjes tegen een trappelpiano. Vliegtuigje/hobbelpaardje enz spelen is helemaal geweldig op het moment. Hoe harder hoe beter 🤷🏼♀️🤣🤣 zelf spelen/ oefenen op z’n buikje en tja dan zit z’n wakker tijd (2 uur) er zó weer op!
5 jaar geleden
Ik volg ook even.
Onze baby vindt in ieder geval een speelkleed met van die bogen erg leuk. Hem af e toe op z’n buik leggen. We hebben een veter vastgebonden boven aan de box en daar wat speeltjes aan gehangen. Een bord aan de zijkant van de box met van die draai dingen enzo. Op je schoot met gezicht naar je toe en dan in de lucht tillen en even “staan” op je schoot.
En sinds kort de kinderstoel, een hapje geven ben je een tijdje zoet mee. En dan kan je ook makkelijk een speeltje geven en zelf even iets anders aan tafel doen bijvoorbeeld. En elke dag als het lukt een klein uitje. Gewoon ergens dingen bekijken. Dan met de dutjes erbij kom je een heel eind.